بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با بیان اینکه بازار متشکل ارزی باید شکل بگیرد، افزود: در خیابان و کوچه و پس کوچه‌ها نمی‌توان این بازار را شکل داد و نباید بازار غیرمتشکل داشته باشیم
کد خبر : ۱۸۳۷۸۰
به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی ظهر امروز درباره اظهارات اخیر خود درباره لزوم تشکیل بازاری برای عرضه ارز به شکل نقدی و حواله گفت: صحبتی که من داشتم نتیجه بحث با کارشناسان ارزی و بازار سرمایه بود.

وی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی باید شکل بگیرد، افزود: در خیابان و کوچه و پس کوچه‌ها نمی‌توان این بازار را شکل داد و نباید بازار غیرمتشکل داشته باشیم.

رئیس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: باید فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار کم شود اما باید ببینیم چگونه می‌توانیم این موضوع عملیاتی کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد بازاری که تشکیل خواهد شد، فرصتی می‌شود برای کسانی که اسکناس ارز و سپس حواله خود را از طریق صرافی‌ها به بازار عرضه کنند و به پلتفرمی تبدیل خواهد شد که بازار ارز متشکل شود.

وی درباره اینکه پیش‌بینی‌اش از آینده بازار سکه و ارز چیست، گفت: من پیش‌بینی کننده نیستم و بازار قیمت‌ها را تعیین می‌کند اما تاکید می‌کنم که ارز محصول خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست و ریسک بالایی دارد.

همتی با بیان اینکه امیدوار هستیم بازار هرچه سریعتر به سمت تعادل برود، ادامه داد: فشارهای دشمن تاکنون نتوانسته موثر باشد و این افتخار را داریم که این موضوع را هدایت کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برای رفع دغدغه های صادرکنندگان از نحوه تسویه ارز حاصل از صادرات انجام می شود؛

راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در سال آینده

ارسال نظر