بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خبر داد:

بومی‌سازی اقلام مصرفی و نسوز در واحد فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: از سال 94، با توجه به شرایط بازار و رکود ایجاد شده، با تعیین استراتژی کاهش هزینه‌ها یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفت بومی‌سازی اقلام و مواد مصرفی و نسوز فولادسازی بود.
کد خبر : ۱۸۵۸۳۳
به گزارش بورس نیوز، محمدجعفر پارسی با بیان اینکه بومی‌سازی به‌عنوان یک رویکرد استراتژیک در جهت کاهش هزینه است، گفت: این مهم در سازمان منجر به حصول شرایط تامین پایدار، کاهش خروج ارز، تعهد به مسولیت‌های اجتماعی در جهت رشد پایدار و ایجاد اشتغال، توسعه تکنولوژی و ارتقا دانش فنی و کاربردی در کشور می‌شود. وی اظهار داشت: تاکنون 14 قلم از مواد مصرفی و نسوز فولادسازی بومی‌سازی و تولید داخل شده است که در حدود 42.4 درصد اقلام نسوز و مصرفی فولادسازی فولاد هرمزگان است و در از نظر وزنی 86.8 درصد مواد نسوزی خارجی بومی سازی شده و هم اکنون از داخل کشور تامین می‌شود.  پروژه بومی سازی 5 قلم دیگر از مواد مصرفی و نسوز نیز در حال انجام بوده که حدود 40 تا 70 درصد پیشرفت داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: با بررسی توانمندی و و ارزیابی دانش فنی و زیرساخت‌های تکنولوژیکی تولیدکنندگان داخلی و شناسایی نیازها و اولویت‌های فولاد هرمزگان اقلام موردنظر جهت بومی‌سازی که به‌صورت وارداتی و در برخی موارد انحصاری تامین می‌شود انتخاب و مراحل تولید به‌صورت پروژه مشترک با هماهنگی بین تولیدکننده و فولاد هرمزگان طی می‌شد.

مهندس پارسی خاطر نشان کرد: اولویت انتخاب اقلام و مواد مصرفی برای بومی‌سازی از بین اقلام استراتژیک و گلوگاهی براساس اقلامی است که به‌صورت انحصاری تامین می‌شود و در مرحله بعد هزینه و نرخ مصرف قابل توجهی در قیمت تمام شده محصول داشته باشد و همچنین در تداوم روند تولید نقش بارز داشته باشد و در حال حاضر با توجه به شرایط به‌وجود آمده و نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی که جهت تبادلات مالی وجود دارد، تمرکز بر تامین حداکثری بدون نیاز به خروج ارز از کشور است.

معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان، با اشاره به تعاملات موجود با تامین‌کنندگان و صنعت‌گران داخلی افزود: موضوع بومی‌سازی در فولاد هرمزگان به صورت دو طرف بوده و این فرصت جهت تولید‌کنندگان داخلی نیز فراهم بوده است که با توجه به توانمندی خود، پیشنهادات خویش را در خصوص بومی‌سازی مواد مصرفی و نسوز فولادسازی ارائه کنند.

مهندس پارسی در ادامه افزود توسعه توانمندی تامین‌کنندگان داخلی همواره به‌عنوان یکی از رسالت‌های اجتماعی فولاد هرمزگان سرلوحه امور قرار داشته و بر این باوریم که با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت اشتغال یکی از مسیرهای دستیابی به توسعه پایدار تلاش در جهت بومی‌سازی حداکثری با توجه به منابع موجود و نیازمندی‌های بازار و مصرف است و در حال حاضر نیز که تحریم‌ها اقتصادی، شرایط دشواری جهت تولید در کشور به‌وجود آورده است. بومی‌سازی از جمله راهکارهای مقابله و گذر از این شرایط است که می‌بایست با اتکا به تجارب مثبت به‌دست آمده با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود.

از همین رهگذر توام با بومی سازی امکان برقرار لجستیک معکوس نیز در این بین تسهیل می گردد که این مهم نیز نقش ارزنده و بارزی در راستای حفظ محیط زیست و صرفه جویی های منابع خواهد داشت.

مهندس پارسی درادامه اشاره نمود که در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات نیز فعالیت‌های متنوعی در زمینه ساخت و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مکانیکی، هیدرولیک و برق و ابزار دقیق صورت گرفته که در نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد تجارب و دستاوردهای فولاد هرمزگان در زمینه بومی‌سازی به‌صورت کلاسه شده به اشتراک گذاشته خواهد شد و همچنین اقداماتی که در حال انجام است نیز اطلاع‌رسانی می‌شود، ضمن اینکه نیازمندی‌ها و برنامه‌های آینده بومی‌سازی نیز عرضه خواهد شد.

پارسی در ادامه به تولید 5 گرید آلیاژی ویژه اشاره کرد و افزود: در راستای رفع نیاز بازار محصولات فولادی در 4 ماه اخیر، 5 گرید آلیاژی ویژه تولید گردیده که یک گرید مربوط به صنعت لجستیک میعانات نفتی و 2 گرید استحکام بالا مربوط به صنعت لوله جهت کاربردهای خاص در پروژه‌ها عمرانی و دو گرید نیز جهت صنایع دریایی با ویژگی مقاوم به خوردگی با موفقیت تولید و به مشتریان عرضه شده است که پیش از آغاز تحریم تختال مورد نیاز این محصولات از خارج از کشور تامین می‌شود  و در این راستا نیز آمادگی کامل وجود دارد که نیازهای صنعت و کارخانجات نورد مورد بررسی قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در کارخانه فولادسازی بردسیر انجام شد؛

رکورد تولید روزانه 12 ذوب متوالی

مدیرعامل گروه صنعتی بارز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

بارز صاحب تکنولوژی و دانش فنی ایرانی / مشکلات تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم

مدیر تولید تایرهای تی‌بی‌آر بارز در گفتگو با بورس نیوز:‏

بارز تولیدکننده انحصاری تایرهای ‏TBR‏ در ایران است

مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:‏

توسعه فعالیت‌های توزیع و خدمات پس از فروش در کشور / سهم 45 درصدی بارز از بازار تایر ایران

ارسال نظر