بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
وزیر نفت از کناره گیری کردن شرکت چینی در پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد.
کد خبر : ۱۹۷۶۲۹
نویسنده :
مینا علیزاده

شرکت چینی از پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی کنار رفته است

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه در خصوص تعیین تکلیف طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: این فاز تعیین تکلیف شده و پتروپارس به تنهایی عملیات توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا پایان سال جاری نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد.

وی افزود: موضوع فشارافزایی توسعه این فاز به مذاکرات با مپنا و بقیه شرکت‌ها بستگی دارد.

وزیر نفت ادامه داد: می‌خواستیم برای طرح توسعه این فاز سرمایه خارجی جذب کنیم، ضمن اینکه سکوی فشارافزایی نیز برای ما مهم بوده و پتروپارس قرار بود در کنار این شرکت‌ها کار یاد بگیرد.

زنگنه خاطرنشان کرد: من معتقد نیستم در همه کار‌ها باید از روز نخست دکترا بگیریم، گرچه داریم همین کار را می‌کنیم، اما این روش درستی نیست.

وی بیان کرد: شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) از این پروژه کنار رفته است.


وزیر نفت درباره دیدار با وزیر انرژی عربستان در مسکو توضیح داد: عبوری دیدار کردیم و آنجا هم گفتم با ایشان دوستی ۲۲ ساله دارم و با تمام فراز و نشیب‌هایی که در روابط ایران و عربستان پیش آمده این دوستی ادامه داشته است و هیچ مشکلی برای دیدار با ایشان ندارم.

زنگنه تصریح کرد: ما باعث ایجاد اختلاف با عربستان نبودیم و می‌خواهیم در منطقه با همه دوست باشیم و آن‌ها نیز نباید ما را دشمن خود بدانند، زیرا دشمن همه ما بیرون منطقه است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر