بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
حذف واسطه‌ها با ورود محصول نهایی به بورس کالا؛

از ورود خودروسازان به بورس کالا استقبال شد

از ورود خودروسازان به بورس کالا استقبال شد
هیچ محصول نهایی در هیچ کجای دنیا در بورس کالا عرضه نمی‌شود اما؛ در ایران این اقدام مورد استقبال قرار گرفته که حداقل منجر به حذف واسطه شده است.
کد خبر : ۲۷۵۵۴۸

از ورود خودروسازان به بورس کالا استقبال شد

بورس نیوز:

احسان مدنی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، درباره نامه‌نگاری‌هایی که ایران خودرو جهت خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت انجام داده، عنوان کرد: درباره به برنامه‌هایی که ایران‌خودرو در نامه‌نگاری‌هایی که اعلام کرده، واقعیت این است قیمت‌های فروش کارخانه با قیمت‌های بازار فاصله زیادی داشت و این موضوع منجر می‌شد تا خودروسازان زیان کنند.

وی درخصوص ورود خودروسازان به بورس کالا ادامه داد: درباره اینکه خودروسازان به بورس کالا ورود پیدا کنند، این موضوع را می‌دانیم که هیچ محصول نهایی در هیچ کجای دنیا در بورس کالا عرضه نمی‌شود اما؛ در ایران این اقدام مورد استقبال قرار گرفته که حداقل منجر به حذف واسطه شده و همچنین خریدارها و مصرف‌کننده‌ها نیز با قیمتی بهتر از شرایط فعلی محصول را خریداری می‌کنند. امیدوارم این اتفاق رقم بخورد و مانند دهه ۶۰ محصولات به قیمت کارخانه به فروش برسد. زمانی که محصولات و مردم به یکدیگر دسترسی داشتند و در واقع رانت خاصی در این حوزه وجود نداشت. اگر این اتفاق رخ دهد. حال چه از طریق بورس کالا و چه فروش‌های اینترنتی تمهیداتی برای این کار صورت بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به موضوع تکنولوژی که در نامه اشاره شده توضیح داد: مشخصاً از نظر تکنولوژیکی به نظر می آید در این حوزه شرکت‌های دانش بنیان و نیز شرکای خارجی بتوانند که به ایران خودرو کمک کنند .

وی به موضوع افزایش سرمایه مطرح شده در نامه اشاره و بیان کرد: بهتر است افزایش سرمایه پس از اصلاح ساختار مدیریتی در شرکت صورت گیرد و در صورتی که صورت های مالی شرکت مثبت به نظر رسید، افزایش سرمایه‌ها به صورت هدفمند انجام شود.

مدنی ادامه داد: در شرایط فعلی استفاده از شرکای خارجی راهکار بسیار مناسب‌تری است. گرچه باوجود تحریم‌ها سخت است وارد این حوزه شویم اما؛ شریک خارجی صنعت را وادار می کند تا محصول بهتری فروخته شود و به سوددهی برسد. البته می‌بایست از تکنولوژی نیز استفاده کنیم تا بهای تمام‌شده پایین بیاید. زمانی که با شرکت های پژو، رنو و بنز برای ماشین های سنگین مشارکت داشتیم عمدتاً از حضور آنها بهره مند شدیم.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت‌گذاری دستوری، باعث زیان‌های وارده به خودروسازان
شورایی که نمی‌تواند نقش ناجی را بازی کند؛

قیمت‌گذاری دستوری، باعث زیان‌های وارده به خودروسازان

بورس کالا راه حلی برای کشف قیمت واقعی
دستوری بودن قیمت‌ها، مانع بزرگ برای پیشرفت خودروسازان است؛

بورس کالا راه حلی برای کشف قیمت واقعی

ارسال نظر