بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
تحلیل تکنیکال
تحت این شرایط سناریو شماره یک به وجود می‌آید که در حال حاضر شاخص در حال تکمیل شاخه e از دیامتریک است.
کد خبر : ۲۷۶۱۳۱

بورس‌نیوز:

در برهه زمانی فعلی پیچیدگی‌های زیادی باتوجه‌به شرایط بازار در نمودار‌ها ایجاد شده است و اکثر نمودار‌ها با سناریو‌های مختلفی روبرو شده‌اند که برخی از این سناریو‌ها حداقل شرایط ممکن را دارا هستند، اما متأسفانه باتوجه‌به پایین‌بودن حجم و ارزش معاملات و نرمال نبودن شرایط بازار برخی سناریو‌های بدبینانه را نیز باید در گوشه ذهن داشت، دو مسیر احتمالی از ۴ مسیری که شاخص کل می‌تواند داشته باشد را در اینجا بررسی می‌کنیم که هر کدام از این تحلیل‌ها شرایطی برای ردشدن و یا تأییدشدن دارند که باید به آن‌ها اهمیت بسیاری داد، در چارت‌های ارائه شده به‌خوبی مسیر بازار ترسیم شده و برای مخاطب قابل‌فهم شده است و اکثر نماد‌های بزرگ نیز دارای چنین وضعیتی هستند.

در سناریو اول ریزموج ۲ از موج c مجاز است تا سطح ۲ میلیون واحد اصلاح کند و آنجا اتمام این موج باشد، در غیر این صورت ساختار داخلی موج c ایمپالس نیست؛ بلکه ترمینال است که در ادامه پتانسیل دارد تا ۹۹ درصد ریزموج ۱ را بازگشت کند.

تحلیل تکنیکال

اگر سطح ۱ میلیون و ۹۳۰ هزار واحد شکسته شود، مشخص می‌شود موج b هنوز خاتمه نیافته؛ بلکه فقط بخشی از اصلاح موج b سپری شده است.

تحت این شرایط سناریو شماره یک به وجود می‌آید که در حال حاضر شاخص در حال تکمیل شاخه e از دیامتریک است.

اما در سناریو دوم که سناریو بدبینانه است چیزی که واضح است شرایط بسیار پیچیده خواهد شد. در حال حاضر بازار سرمایه بسیار سفته‌بازانه در حال معامله است، به جز برخی از نماد‌های بازار اکثریت بازار از فاند خوبی برخوردار است.

تحلیل تکنیکال

در برهه فعلی افراد باتوجه‌به ضریب ریسک گریزی و ریسک‌پذیری خود اقدام به چینش پرتفوی کنند تا شرایط و مسیر اساسی کاملاً مشخص شود؛ به نظر گزینه صندوق درآمد ثابت هنوز در اولویت باشد و همچنین نوسان‌گیری در برخی ریزموج‌های بازار نیز مشاهده می‌شود. 

هابیل خاوری، مدرس و مدیر کارگزاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر