بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
دلار، حیاتی‌ترین و مهم‌ترین محرک بازار سرمایه؛

بازار در حالت خنثی و بعضاً منفی حرکت می‌کند

بازار در حالت خنثی و بعضاً منفی حرکت می‌کند
گروه‌های شیمیایی، تک سهم‌ها و بعضی از نماد‌های فلزات اساسی می‌توانند تا آخر سال سود خوبی را به همراه داشته باشند.
کد خبر : ۲۷۷۴۹۷

بازار در حالت خنثی و بعضاً منفی حرکت می‌کند (به تاریح ۱۳ دی ماه منتشر شود)

بورس نیوز:

سعید حسینی پناه کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در رابطه با عملکرد بازار تا پایان سال جاری بیان کرد: نکته حائز اهمیت در خصوص بازار سرمایه این است که در حال حاضر در مدار خنثی یا حتی بهتر است که بگوییم در مدار منفی در حال حرکت کردن است. در حال حاضر که راجع به بازار سرمایه صحبت می‌کنیم شاخص کل تقریباً به محدوده‌های ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسیده و این محدوده، محدوده بسیار مهمی برای بازار خواهد شد از این نظر که بخواهیم مشاهده کنیم بازار چه تصمیمی می‌گیرد.

وی ادامه داد: بازار اگر این محدوده را بخواهد از دست بدهد، بازار سطح‌های پایین‌تری را نیز خواهد دید اما؛ حداقل تا ۳ ماه آینده حرکت رو به بالایی را از سوی بازار در صورت جمع و جور کردن خودش در این سطح را خواهیم داشت. در غیر این صورت در فصل مجامع ابتدای سال ۱۴۰۳ بازار با گزارش‌هایی که در پایان سال از سوی شرکت‌ها اعلام می‌شود، بتواند یک حرکت رالی را به خودش بگیرد و حرکت صعودی خود را داشته باشد.

این کارشناس با توجه به این موضوع که در شرایط کنونی بازار ارز روند کم نوسانی را پشت سر میگذارد، تأثیر ثبات نرخ ارز چه کمکی می‌تواند به بازار داشته باشد، اظهار کرد: هیچ پارامتری بالاتر، مهم‌تر و حیاتی‌تر از دلار برای بازار و حرکت بازار سراغ ندارم و تا مادامی که دلار بخواهد در همین محیط خنثی و رنج، حرکت خودش را ادامه دهد، خواه ناخواه چه بازار‌های موازی، چه بازار سرمایه با بهانه‌های کم، حرکت‌ کوچکی مانند تجدید ارزیابی خواهند کرد. حرکتی شروع و بار دیگر فضا، فضای اصلاح شد به این دلیل که عرضه‌کننده داخل بازار وجود دارد و خریدار در سطح‌های پایین‌تر بازار کمین کرده است. 

وی افزود: نکته‌ای که به نظر من معامله‌گران باید به آن توجه کنند این است که باید چربش بازار و چرخش بازار را در صنایع مختلف بررسی کنیم تا در این ۳ ماه پایانی سال جاری بتوانیم سود خوبی را از بازار دریافت کنیم و رصد جریان نقد آن را داشته باشیم. به علت اینکه ما بخواهیم ریسک خودمان را داخل بازار هج بکنیم، به نظر من گروه‌های شیمیایی، تک سهم‌ها و بعضی از نماد‌های فلزات اساسی می‌توانند تا آخر سال سود خوبی را به همراه داشته باشند. بیشتر نظر خودم بر تک سهم‌ها هست و می‌توانند سود قابل قبولی به سهامداران بدهند اما؛ ما باید در این بین ریسک خودمان را نیز هج کنیم.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بی تفاوتی بازار نسبت به گزارش‌های ۶ ماهه
حمایت از بازار در زمان منفی سپری کردن به موقع و به جا نبوده است؛

بی تفاوتی بازار نسبت به گزارش‌های ۶ ماهه

جان دوباره به بازار با توقف پذیره‌نویسی و عرضه اولیه‌ها
با تصمیمات دولت، بازار سرمایه در موضع آسیب قرار گرفته است؛

جان دوباره به بازار با توقف پذیره‌نویسی و عرضه اولیه‌ها

ارسال نظر