بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
افزایش نرخ شمش روی صادراتی در کنار ریزش درآمدها؛

سکته درآمدی "فگستر"

سکته درآمدی
"فگستر" در شهریورماه شاهد کاهش فروش ۴۹ درصدی (معادل ۳۸۲ تن) محصولات خود نسبت به ماه گذشته بود.
کد خبر : ۲۶۳۳۱۵
نویسنده :
امیرحسین کریمی

س

بورس نیوز:

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های عملیاتی خود در این دوره مالی را مبلغی بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان شناسایی کرد و درآمد تجمیعی که "فگستر" در ۶ ماه سپری‌شده از سال مالی توانست به دست آورد برابر با ۳۸۷ میلیارد تومان بود.

درآمد ماهانه‌ای که گسترش صنایع روی ایرانیان در شهریورماه کسب کرد از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی بود و همچنین از ارائه خدمات نیز توانست درآمد کسب کند، بیشترین میزان درآمد حاصل‌شده "فگستر" متعلق به فروش محصولات در بازار صادراتی با مبلغی بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان بود و ۶۴ درصد از کل درآمد‌ها در بازار خارج از کشور به دست آمد.

میزان درآمد‌های "فگستر" تا شهریورماه سال ۱۴۰۱

گسترش صنایع روی ایرانیان میزان درآمد ماهانه‌ای که در شهریورماه ۱۴۰۱ به ثبت رساند، نسبت به ماه گذشته ۶۴ درصد کاهش درآمد را مشاهده کرد و این کاهش درآمد برابر با مبلغ ۲۲ میلیارد تومان بود، میزان درآمدی که طی این دوره از سوی "فگستر" به ثبت رسید ۶۹ درصد از میانگین درآمدی در ۵ ماه گذشته پایین‌تر بود.

پرفروش‌ترین محصول این شرکت مربوط به «شمش روی (صادراتی)» با ۱۴ میلیارد تومان بود و نرخ فروش آن نیز برابر با ۹۶ میلیون تومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت، این محصول با وجود افزایش نرخ ۲۷ درصدی که در شهریورماه داشت نیز با کاهش درآمدزایی ۴۹ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بود.

مقدار فروش "فگستر" تا شهریورماه ۱۴۰۱

مقدار فروش ماهانه "فگستر" در شهریورماه برابر با ۴۰۲ هزارتن بود که از فروش «شمش روی» در بازار‌های داخلی، صادراتی و ارائه خدمات به‌دست‌آمده، بیشترین مقدار فروش از ارائه خدمات با ۲۰۳ تن به ثبت رسیده است.

"فگستر" در شهریورماه شاهد کاهش فروش ۴۹ درصدی (معادل ۳۸۲ تن) محصولات خود نسبت به ماه گذشته بود، عمده‌ترین فروش ماهانه در اختیار «شمش روی» با ۴۰۲ تن بود، همچنین در پایان گفتنی است که میزان فروش شرکت به‌صورت خطی و برابر برای هرماه نیست، لیکن سهم ۶ ماهه از برآورد کل سال ۱۴۰۱ در مقادیر تولید و فروش و مبلغ فروش، به‌طور کامل محقق شده است.

در گزارش‌های متعدد قبلی مکرر توضیح گردیده، قیمت‌گذاری محصول شمش روی شرکت متأثر از نرخ قیمت‌های جهانی LME و نرخ ارز و همچنین سازوکار عرضه و تقاضا در بورس کالا است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آغاز بازارگردانی
از دوشنبه هفته جاری انجام می شود؛

آغاز بازارگردانی "غپونه" به مدت یک سال

مهلت ۲۰ روزه
شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان اعلام کرد؛

مهلت ۲۰ روزه "فگستر" برای افزایش سرمایه

سود خالص
شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان اعلام کرد؛

سود خالص "فگستر" از تغییرات نرخ ارز و نرخ جهانی LME

ارسال نظر