بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس عنوان کرد:

ضرورت جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت آلومینیوم المهدی

‌عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت نامشخص مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال واکنش نشان داد.
کد خبر : ۱۸۵۸۸۱
به گزارش بورس نیوز‌، احمد مرادی، با بیان اینکه این مجتمع عظیم صنعتی طی هفته‌های اخیر در بلاتکلیفی به سر می‌برد و سازمان خصوصی‌سازی باید هرچه زودتر نسبت به این موضوع اقدام کند، افزود: اگر هر چه زودتر به وضعیت مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال رسیدگی نشود و در تأمین مواد اولیه آن فکر مناسبی نشود، شاهد اتفاقات ناخوشایندی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون از سوی سازمان خصوصی دو نفر در مجتمع حضور دارند که تنها در حد ناظر بوده و قدرت تصمیم‌گیری ندارند، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر استاندار هرمزگان جلسه‌ای با اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس کنونی و ادوار، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار کرده و این موضوع تعیین تکلیف شود.

مرادی با اشاره به اینکه هرچقدر به این موضوع بی‌توجهی شود وارد بحران جدی خواهیم شد و زمانی که بحران به سرمان آمد دیگر جمع‌کردنش سخت است، ادامه داد: شورای تأمین استان هرمزگان باید نسبت به وضعیت کنونی مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال حساس شود و با اتخاذ تصمیماتی از بیکاری کارگران جلوگیری کند و نگذارد در شرایط سخت اقتصادی امروز شاهد بحرانی جدی در پایان سال برای کارگران این مجتمع باشیم.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه مالک قبلی مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال در تلاش برای بازگشت و مالکیت مجدد این مجتمع است، اظهار کرد: نباید وزارت امور اقتصادی و دارایی تن به برخی فشارها در این خصوص دهد وگرنه بازهم شاهد اتفاقاتی نظیر واگذاری‌های ناموفق قبلی و بیکاری هزاران کارگر خواهیم شد.

وی ادامه داد: هرچه در توان داشتم برای ساماندهی وضعیت آلومینیوم المهدی هرمزال و برگشت سرمایه بیت‌المال انجام دادم اما برای خارج شدن از وضعیت کنونی نیازمند کمک تمامی مسئولان استان هرمزگان و کشور هستیم.

مرادی خطاب به مسئولان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان،خواستار فعال‌سازی سندیکای کارگری در این مجتمع صنعتی جهت انتقال خواسته‌های کارگران و تصمیمات مسئولان شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نزدیک به 3 هزار نفر به‌صورت مستقیم و 15 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم زندگی‌شان به چرخیدن چرخ مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال وابسته است، تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچ موضوعی مهم‌تر از تعیین تکلیف آلومینیوم المهدی هرمزال برای مسئولان استان هرمزگان وجود ندارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پس از گزارش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات انجام شد؛

فسخ قرارداد قبلی واگذاری المهدی

ارسال نظر