بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
با نزدیک شدن به ایام نوروز و رونق گرفتن بازارها، درآمد شرکت‎های PSP که خدمات پرداخت ارائه می‎دهند نیز رشد کرده اما این بازار در اختیار سه شرکت است.
کد خبر : ۱۸۹۴۹۴

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، 11.3 درصد از نقدینگی کشور از درگاه تراکنشهای شاپرک عبور میکند. با نزدیک شدن به ایام نوروز و بالا رفتن هیجان خرید، ارزش تراکنشها در بهمن ماه نسبت به دی ماه 14.3 درصد رشد کرد.

در بین شرکتهای ارائهدهنده خدمات PSP بالاترین شاخص اثربخشی را «به پرداخت ملت» داشته و «کارت اعتباری ایران کیش» بالاترین نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنشها را دارد. شرکت «آسان پرداخت پرشین» نیز کمترین سهم کارتخوانهای کم تراکنش و یا فاقد تراکنش را دارد.

PSPها به پیشواز نوروز رفتند / «پرداخت»، «سپ» و «رکیش» سه تفنگدار شاپرک

در یازدهمین ماه سال 97 بالاترین سهم مبلغی و تعدادی تراکنشها را «به پرداخت ملت» داشت که غالب آن از درگاه بانک ملت انجام میگیرد. بر اساس اطلاعات موجود، تراکنشهای ابزار موبایلی، اینترنتی و فروشگاهی رشد داشتهاند.

شرکت «پرداخت الکترونیک سامان» در ابزارهای اینترنتی عملکرد بهتری دارد و 31.4 درصد از کل تراکنشهای این ابزار را درون خود جای داده؛ ولی بیشترین رشد در این زمینه را «تجارت الکترونیک پارسیان» ثبت کرد.

در ابزار پذیرش موبایلی «آسان پرداخت پرشین» سهم 33.7 درصدی را برای خود کنار گذاشته که رقم قابل توجهی است. اما از سوی دیگر این بهمن ماه «پرداخت الکترونیک سامان» بالاترین افزایش در مبلغ تراکنشهای ابزار موبایلی داشت.

مبلغ تراکنش کارتخوان فروشگاهی برای تمام شرکتها رشد کرده اما همچنان «به پرداخت ملت» یکهتازی میکند.

PSPها به پیشواز نوروز رفتند / «پرداخت»، «سپ» و «رکیش» سه تفنگدار شاپرک

در مجموع، مطابق معمول، شرکت «به پرداخت ملت» بیشترین سهم از تعداد تراکنشها را در بهمن ماه داشت و پس از آن، «پرداخت الکترونیک سامان» و «آسان پرداخت پرشین» با سهم 18.2 و 14.7 درصدی قرار دارند.

در شکل زیر سهم بازار هر شرکت PSP از تعداد تراکنشهای شاپرک در بهمن ماه را مشاهده میکنید.

PSPها به پیشواز نوروز رفتند / «پرداخت»، «سپ» و «رکیش» سه تفنگدار شاپرک

از حیث مبلغ تراکنشها نیز سه شرکت اول تغییری نکرده اند و همچنان «به پرداخت ملت» پیشتاز است. در تصویر زیر سهم بازار هر شرکت از مبلغ تراکنش را مشاهده میکنید.

PSPها به پیشواز نوروز رفتند / «پرداخت»، «سپ» و «رکیش» سه تفنگدار شاپرک

در مجموع، «پرداخت»، «سپ» و «رکیش» بیش از نیمی از بازار تراکنشهای شاپرک را در اختیار خود گرفته‎اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر