صنعت پتروشیمی نیازمند بازارسازی
به گزارش بورس نیوز، یکی از راهکارهای دوران تحریم ضرورت متنوع سازی بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی و پلیمری است. شریفی نیک نفس، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، راه اندازی رگولاتور صادرات محصولات پتروشیمی را در جهت پرهیز از موازی کاری، راهکاری مناسب دانست.
تحریم عاملی موثر بر صادرات
حسن خسروجردی، رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی تاثیر تحریمها بر صادرات محصولات پتروشیمی را بی تاثیر ندانست، اما آن را عامل فلج شدن این صنعت نیز عنوان نکرد.
وی معتقد است با تحریمهای جدید آمریکا رونق فروش محصولات از بین نخواهد رفت و صنایع پایین دستی میتوانند نیاز داخل را تامین کنند، اما وضعیت صادرات به صورت مستقیم با کاهش مواجه خواهد شد.
محصولات پتروشیمی، برند انواع بازارهای منطقه ای و غیر منطقه ای
غلامرضا شرفی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پتروشیمی صنعتی توسعهای است اظهار داشت: این حوزه نیازمند بازارسازی است، زیرا محصولات پتروشیمی کشور به عنوان برند در بازارهای منطقهای و فرامنطقهای محسوب میشود
وی تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعت پتروشیمی به ویژه صنایع پایین دستی را با اهمیت عنوان کرد و افزود: این صنعت پیشرو و پویاست و نقشی مهم را در اقتصاد ایران ایفا میکند، بنابراین در جهت تحقق برنامههای توسعهای خود نیازمند حمایت دولت و مجلس است.