بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر : ۱۵۲۸۶۵
خبرگزاری فارس: يک‌شنبه هفته آينده برخي شهرها در نقاط مختلف جهان شاهد تظاهرات حاميان توافق هسته‌اي ايران و شش کشور موسوم به 1+5 خواهد بود؛ تظاهراتي که «راهپيمايي صلح» نام گرفته است.

برنامه‌ريزان اين راهپيمايي‌ها هدف خود را حمايت از برجام دانسته‌اند که بايد در کنگره آمريکا تصويب شده و مانع جنگي ديگر در خاورميانه شود.

خبرگزاري فرانسه از برخي ايرانيان مقيم خارج به‌عنوان سازمان‌دهي‌کنندگان اين راهپيمايي‌ها نام برده است. اين افراد قصد دارند حمايت خود را از ايران در برابر لابي‌هاي جنگ‌طلب مستقر در ايالات متحده ابراز دارند.

متن جمع‌بندي مذاکرات ايران و 1+5، موسوم به برجام تاکنون با مخالفت آشکار برخي قانون‌گذاران آمريکايي مواجه شده که غالبا جمهوري‌خواه هستند. جمهوري‌خواهان در حال حاضر اکثريت را در مجلسين نمايندگان و سناي آمريکا در اختيار دارند.

در شبکه اجتماعي فيس‌بوک، صفحه‌اي که براي حمايت از برجام ايجاد شده، به تبليغ راه‌پيمايي‌هاي مزبور پرداخته است. اين راهپيمايي‌ها قرار است در 80 شهر جهان از جمله ملبورن، توکيو، پاريس، اوتاوا و نيويورک صورت پذيرد.

اين در حالي است که ماري هارف، معاون سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در پيامي توئيتري اعلام کرده نمي‌داند چه کساني در حال سازمان‌دهي اين راهپيمايي‌ها هستند.

برنامه جامع اقدام مشترک در روز 23 تيرماه گذشته در شهر وين بين ايران و 1+5 حاصل شد. اين برنامه براي اجرايي شدن بايد به تصويب نهادهاي قانون‌گذار ايران و ايالات متحده برسد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
چه بشود چه نشود جنگ قطعی است دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
یک راهپیمایی صلح هم در ایران مجوز دهید ببینید چه خبر میشود تا مخالفان در داخل هم دهانشان را ببندند و گزافه گویی نکنند منتظر اعلام ان از طرف دولت هستیمدر ضمن مشت محکمی است به جنگ طلبان داخل کنگره و کاخ سفید
ناشناس
GERMANY
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
عالی فقط همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
مردم ایران چی؟ حق اظهار نظر دارند؟
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.