بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
بیت‌کوین به دلار ریخت، به ریال صعودی شد؛

بررسی بازار رمزارزها در هفته پر خبر

بررسی بازار رمزارزها در هفته پر خبر
بازار رمزارزها در معاملات نیمه اول هفته گذشته صعودی بود ولی در ادامه هفته ریزشی شد با این حال افزایش قیمت تتر در صرافی‌های داخلی منجر به افزایش قیمت ریالی رمزارزها شد. بیت کوین از ۶۴ هزار دلار تا ۶۰ هزار دلار ریخت ولی در صرافی‌های داخلی به مرز ۴ میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۸۵۸۹۶
نویسنده :
زهرا منصور

به گزارش بورس‌نیوز، قیمت هر بیت‌کوین در معاملات هفته گذشته ابتدا تا کانال ۶۴ هزار دلار افزایش یافت و در پایان هفته به کانال ۶۰ هزار دلار بازگشت. عقب نشینی قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین نسبت به ریال همراه شد، زیرا قیمت تتر در صرافی‌های داخلی مرز ۶۵ هزار تومان را نیز رد کرد. اگرچه قیمت تتر تنها چند ساعت در محدوده ۶۵ هزار تومان ماند و خیلی سریع به کانال ۶۲ هزار تومان عقب نشینی کرد، ولی ریزش قیمت بیت‌کوین و بسیاری از ارز‌های دیجیتال نسبت به ریال به مراتب کمتر از دلار بود.

قیمت ریالی بیت‌کوین در نیمه دوم هفته گذشته به مرز ۴ میلیارد تومان نیز رسید. قیمت هر اتریوم نیز مرز ۱۵۰ میلیون تومان را رد کرد و هر بایننس کوین بالاتر از ۳۵ میلیون تومان معامله شد. با این حال همستر به روند نزولی خود ادامه داد. همستر توکن بازی معروف تلگرامی دو هفته قبل با قیمتی بالاتر از ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد. در روز ابتدایی عرضه بیش از ۴۰ درصد ریخت و در طول هفته دوم مهرماه نیز در ادامه روند نزولی خود کانال ۳۰۰ تومان را از دست داد. سایر میم‌کوین‌های متعلق به بازی‌های تلگرامی نیز در جریان معاملات هفته گذشته کاهشی شدند. نات کوین دو هفته قبل تا ۶۰۰ تومان افزایش یافته بود، ولی هفته گذشته تا کانال ۴۰۰ تومان عقب نشینی کرد. میم کوین داگز نیز تا ۴۲ تومان کاهشی شد. با این حال حجم معاملات این رمز ارز‌ها در صرافی‌های داخلی بالاست.

ارزش معاملات ۲۴ ساعته میم‌کوین داگز در بسیاری از صرافی‌های داخلی به فراتر از ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. ارزش معاملات ۲۴ ساعته همستر نیز ۲۰ میلیارد تومان است. میم‌کوین بازی‌های تلگرامی بیشترین حجم معاملات را در صرافی‌های داخلی طی معاملات هفته گذشته داشتند.

هفته پرخبر بازار رمزارز‌ها

ابتدای هفته وقتی بیت‌کوین به کانال ۶۴ هزار دلار رسید میکرو استراتژی از خرید دوباره پادشاه ارز‌های دیجیتال خبر داد و سپس بلک‌راک مدعی شد ۶۶۰ بیت‌کوین به دارایی خود اضافه کرده است صندوق‌های ETF بیت‌کوین و اتریوم نیز ورودی جدیدی را گزارش کردند. در نتیجه با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار رمزارز‌ها بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به خرید دوباره و رشد سرمایه خود کرده‌اند. با این وجود شاخص‌ها شرایط مطلوبی از بازار منعکس نمی‌کند. شاخص ترس و طمع در پایان هفته به عدد ۳۶ یعنی ترس رسید.

رشد قیمت تتر تا کجا ادامه دارد؟

قیمت تتر در صرافی‌های داخلی طی هفته‌های گذشته افزایش یافت. سقف قیمت تتر در محدوده ۷۳ هزار تومان قرار دارد، ولی تتر برای آغاز یک روند صعودی ابتدا باید از محدوده ۶۲ هزار تومان عبور کند. در نیمه دوم هفته گذشته تتر به خوبی تا محدوده ۶۵ هزار تومان افزایش یافت و دوباره به سقف ۶۳ هزار تومان برگشت.
در صورت شکست حمایت ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان انتظار می‌رود تتر رالی صعودی جدیدی به سمت سقف تاریخی خود آغاز کند در غیر این صورت احتمال کاهش قیمت تتر تا کانال ۵۸ هزار تومان وجود دارد. رشد احتمالی قیمت تتر منجر به رشد بیشتر قیمت ریالی رمزارز‌ها نسبت به دلار می‌شود.

 

منبع: ایراسین

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.