بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
در گزارش بازار گاز آمده است؛

افزایش صادرات گاز طبیعی روسیه

افزایش صادرات گاز طبیعی روسیه
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش بازار گاز خود اعلام کرد که روسیه صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) خود را به اروپا از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ به میزان ۱۶ درصد یا ۲ میلیارد متر مکعب افزایش داده است.
کد خبر : ۲۸۵۸۳۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش بازار گاز خود اعلام کرد که روسیه صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) خود را به اروپا از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ به میزان ۱۶ درصد یا ۲ میلیارد متر مکعب افزایش داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود نوشت: واردات ال‌ان‌جی از روسیه نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد (یا ۲ میلیارد مترمکعب) افزایش یافت و موقعیت روسیه را به عنوان دومین تأمین‌کننده بزرگ ال‌ان‌جی اروپا مستحکم کرد.

بلژیک، فرانسه و اسپانیا همچنان ۸۵ درصد از کل واردات این گاز از روسیه به اروپا را به خود اختصاص می‌دهند.

بر اساس گزارش این آژانس، روسیه به دلیل افزایش بهره برداری از ظرفیت کارخانه‌های ال‌ان‌جی یامال و ساخالین-۲ در مقایسه با سال قبل، به یکی از کشور‌های پیشروی جهان در زمینه رشد تولید ال‌ان‌جی تبدیل شد.

آژانس بین المللی انرژی گفت که صادرات اضافی از یامال علت این رشد صادرات به اروپا بوده است.

این آژانس افزود: در عین حال، اولین قطار از محموله‌های تولید شده در پروژه‌های ال‌ان‌جی ۲ قطب شمال که تحت تحریم قرار گرفته بودند، در بخش عمده‌ای از سال ۲۰۲۴ غیرفعال ماند و محموله‌ها از این منطقه ناچیز خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.