بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
در پی بررسی صورت های مالی

برآورد سود هر سهم پاکشو

شرکت پاکشو مجموعه تازه وارد بورسی که از همان ابتدای ورود خود به بورس بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به وضعیت عملیاتی آن نگرش خوبی داشتند اکنون اقدام به ارایه پیش بینی های سال 93 خود کرده است.
کد خبر : ۱۲۳۱۴۰
شرکت پاکشو مجموعه تازه وارد بورسی که از همان ابتدای ورود خود به بورس بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به وضعیت عملیاتی آن نگرش خوبی داشتند اکنون اقدام به ارایه پیش بینی های سال 93 خود کرده است.

براساس گزارش بورس نیوز آنچه از بررسی دقیق تر این شرکت به ذهن می رسد توانایی رشد سودآوری "پاکشو" در سال 93 می باشد از همین رو گزارش پیش رو به ارایه تحلیل اجمالی از شرکت مذکور می پردازیم.

نرخ های فروش

همانطور که از جدول فوق پیداست با وجود آنکه نرخ های فروش در نظر گرفته شده برای سال 93 نسبت به میانگین کل سال 92 با اندکی رشد همراه است اما بازهم بسیار پایین تر از قیمت های محقق شده در سه ماهه چهارم سال 92 می باشد. چراکه به طور قطع جهت برآورد درآمد حاصل از فروش سال 93 در اولین قدم آخرین قیمت های فروش محقق شده ملاک تصمیم گیری و محاسبات است نه میانگین قیمت کل سال 92.

از همین رو با فرض مقدار فروش بودجه شرکت در سال 93 و در نظر گرفتن نرخ های فروش سه ماهه چهارم سال 92 به عنوان مبنای محاسبات سال 93 درآمد حاصل از فروش به شرح ذیل افزایش می یابد.





همانطور که از جداول فوق پیداست با در نظر گر فتن نرخ فروش سه ماهه چهارم شرکت به عنوان مبنایی برای قیمت های فروش سال 93، درآمد حاصل از فروش "پاکشو" معادل 650 هزار و 490 میلیون ریال افزایش خواهد داشت که به ازای هر سهم رقمی معادل 93 تومان می باشد.

نکته حائز اهمیت در خصوص قیمت های فروش شرکت پاکشو این است که برآوردهای انجام شده بدون در نظر گرفتن هیچ گونه افزایش نرخی در سال 93 می باشد حال آنکه با توجه به اظهارات مدیران شرکت، به طور معمول شرکت های تولیدکننده محصولات بهداشتی در نیمه دوم هر سال با رشد قیمت های فروش همراه هستند. بنابراین در صورت در نظر گرفتن افزایش نرخ به طور قطع رشد سودآوری شرکت از این محل بالاتر نیز خواهد بود.

بهای تمام شده محصولات

در بخش بهای تمام شده محصولات و مصارف ارزی شرکت با توجه به آن که حدود 48 درصد از مواد اولیه مورد نیاز مجموعه مذکور به صورت وارداتی تأمین می گردد، نرخ تسعیر ارز در نظر گرفته شده برای مصارف ارزی حائز اهمیت و توجه است.

با توجه به اینکه شرکت پاکشو در سال گذشته نیز توانسته ارز مورد نیاز مصارف ارزی خود با نرخ مبادله ای تأمین نماید و مدیران مجموعه مذکور نیز به این امر اذعان دارند در سال 93 نیز برای مصارف ارزی شرکت را با نرخ تسعیر ارز 2650 تومان و نزدیک به سال گذشته در نظر می گیریم که در این صورت هزینه ای معادل 21 میلیارد تومان از بهای تمام شده مجموعه کاسته خواهد شد و رقمی معادل 30 تومان به سود هر سهم افزوده می گردد.

نکته حائز اهمیت دیگر در بحث تأمین مواد اولیه گروه صنعتی پاکشو نیز این است که با توجه به اظهارات مدیران در صورت توانایی شرکت جهت کم کردن حجم واردات مواد بسته بندی و ملزومات خود به طور قطع بهای تمام شده آن بیش از مبالغ عنوان شده کاهش خواهد یافت که البته به دلیل عدم قطعیت آن در حال حاضر در برآوردهای لحاظ نشده است.

نتیجه گیری

با عنایت به مطالب عنوان شده حداقل سودی که می تواند از دو محل درآمد فروش و بهای تمام شده شرکت افزایش یابد مبلغی در حدود 129 تومان به ازای هر سهم است که با توجه به سود فعلی 168 تومانی آن رقم نهایی سود هر سهم معادل 297 تومان به ازای هر سهم برآورد می گردد.

شایان ذکر است که خرید یک شرکت بسته بندی توسط این مجموعه هم انجام شده که می تواند برای سود شرکت مؤثر باشد ولی اطلاعات دقیق آن افشا نشده است.

واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
ما سهامداران شکف و شتولی از شما خواهشمندیم به رسالت رسانه ای خود عمل کرده و گزارش مفصلی از این دو شرکت که در اصل الان هلدینگ داروگر هستند تهیه فرمایید و مشخص کنید دلیل اینهمه توقف طولانی و پنهانکاری و عدم شفافیت چیست
یعنی واقعا نمیتونید یه قرار مصاحبه با مدیران بورس یا مدیران داروگر ترتیب بدید؟!!!!!!!!!
و داد ما سهامداران جزء رو به گوش این مرفهین بی درد برسونید
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
این سهم رو قراره ببرند بالا نه شتولی وشکف رو
ایزدابادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
با سلام واحترام چند نکته قابل است 1-محققین محترم تا چه اندازه نسبت به تحقیق خود احساس مسئولیت میکنند به عبارتی اگر سود مورد انتظار محقق نشد جواب کسانی راکه همین الان تو صف خرید سهم خریده اند چه میدهند 2- انهایی که همین الان سهم فروخته اند کی هستند و با بورس نیوز چه ارتباطی دارند 3- سازمان بورس باید این موضوع را پیگیری نماید به عبارتی باید سهم را متوقف کند واز شرکت اطلاعات جدید بخواهد و ان را انتشار دهد 4-در بورس این همه سهم با پتانسیل وجود دارد که اطلا عات در سیستم کدال وجود دارد چرا بقیه سهام را تحلیل نمیکند 5-اگر به موارد فوق جواب ندهد معلوم میشود که زیر کاسه یک نیم کاسه ای هست
فری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
الکی نیست که حقوقی یک ماهه داره سهم رو جمع میکنه . تا 1500 یکله میره این ... . بعد 1800
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
لطفا يه گزارش از توقف شتولي آماده كنيد ممنون
کوهیان
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
با سلام
لطفا درمورد شرکت کف وتولی پرس وشفاف سازی ان گزارشی تهیه کنید تا سهامداران جز چوب بی مبالاتی عمده ای ها رانخورند
سهامداران کف وتولی پرس دوقولوهای افسانه ای بورس
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
خدمت واحد تحقیق بورس نیوز سلام و عرض خسته نباشید. دوستان تحلیلگر من شرایط سال 1393 به کلی با سال 1392 فرق دارد این درست نیست که شما بر اساس ارقامی که هنوز حسابرسی نشده است اینگونه محاسبه کنید آیا شما مطمئنید که پاکشو به همیت ارقامی که در بودجه آورده سه ماهه چهارم را فروخته؟؟؟ از تخفیف 20 % محصولات شوینده در اواخر سال 92 خبری دارید؟؟ خبری که توسط رئیس این صنف داده شد. نکته آخر این که دولت نمی گذارد به راحتی شرکتی 26500 واسه واردات بگیرد و 32000 ارز صادراتیو بفروشه در صورتی که هر دو رقم 26500 تسعیر شوند در حدود 190 ریال تعدیل مثبت داریم.
حسین درویش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
ازدیدمادیگرهیچ تحلیلی بدون منظورنیست وهیچ منبعی قابل اطمینان!
آریوووووووووووووووووووووووووووووووووووبا سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
هرکی رد کرده داره نق میزنه پاکشو شرکت قدری است و تمام مطالب شفاف هستند حالا دوست داری بخر نداری نق نزن این اصلا درست نیست وقتی حقوقی داره سهم رو مفت میده معلومه حقوقی سهم سهم رو جم میکه بله دوستان اینها همش نا بلدی شمارو نشون میده و برای تمام کسانی که از این سهم حمایت نکنند واقعا من به شخصا میگم بورس را رها کنند این خوبه یا حسینا چرا حسینا میخری حقیقی تا میبینی صف شده میری حالام جوابگو باش کسی که سودشو کرد خارج شد تو موندی علی حوضش بله کسانی که وارد سهم شدند زرنگگ بودن نه منو تو که نشستیم نق می زنیم
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
خبر تعديل مثبت سهم پاکشو بارها عنوان شده و تقريبا قطعي است 

اما سوال اينجاست چرا سهام را متوقف نميكنند ......چرا تعداد خريدارا يک سوم فروشنده هاست و به قول دوستمون کله گنده ها دارن ميخرن 

آيا نبايد يه فرقي بين ما که تحليل کرديم و تعديل مثبت رو پيش بيني کرديم و کسايي که دارن با خبر و دل محكم ميخرن باشه؟؟؟ 

ناظر محترم لطفا نماد رو متوقف کنيد تا صورت جديد اعلام کند 


از دوستان هم تقاضا دارم در صورت خوب بودن شرايط کلي بازار سهم را زير 1800 نفروشند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
لطفا شتولی را هم دریابید.
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
دوستان ما که متوجه نشدیم .بخریم یا نخریم؟واقعا موضوع چیه؟
bahram
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
چرادیگه عرضه اولیه اعلام نمیشه؟
شهبازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
یه نیگا یه اسم زیر مجموعه های این شرکت بندازین و یه قیمت تو بازار بگیرین متوجه میشین که با کیفیت ترین شیک ترین با کلاس ترین و گرانترین محصولات شوینده متعلق به این شرکته...پس شما هم سرتونو با شامپو گلرنگ بشورین و از سهامداری این برند معتبر توامان لذت ببرید
ياري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
سلام :
لطفا" بررسي جرا قيمت غبشهر افت كرد راهنمائي فرمائيد
hesam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
واسه همین بستینش ؟؟؟؟؟ :)))
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴
سلام خواهشا شتولی و شکف را هم بررسی کنید و گزارشی تهیه کنید تا مدیران بورس و شرکت سریع تر گزارش رو بدهند و بازگشایی داشته باشه
ممنون
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
دوست عزیزی که متاسفانه با اطلاعات محدودش نظر دادن رو میخواستم جوابشونو بدم.دوست عزیز شما اطلاع داری وقتی سهم رو برای تعدیل میبندن ، یعنی حداقل 20% میاد رو سود هر سهمش؟
که میشه 33تومن نه 19تومن
بنده هم با صحبتای تحلیلگر بزرگ و خبره بورس نیوز کاملا موافقم.کاملا منطقی دقیق و حساب شده تحلیل فرمودند
مچکرم
rs
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
پاکشو برای شفاف سازی خرید شرکت بسته بندی متوقف شده است نه تعدیل سود.
معصومه فقاهتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
ممنون از اطلاعات خوبتون
hatef
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
سلام دوستان.از گروه تحلیلی شما که یک تحلیل واقعی از سهم پاکشو ارایه دادند بسیار سپاس گزارم.اگر برایتان ممکن است یک تحلیل تکنیکی یا یک نمودار از سهم پاکشو هم ارایه کنید.تندرست و پیروز باشید.
مجتبی صفایی
-
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
با سلام به ما بگید نحوه محاسبه سود سهام چطوری و چند وقت یه باره ما اطلاع نداریم کی باید سود بگیریم
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.