خودروهای فرسوده یکی از عوامل اصلی آلودگی هواست
وی افزود: بر اساس بررسی انجمن خودروسازان اگر 10 درصد هزینه تبدیل موتوری خودروها از یورو 2 به یورو 4 را صرف جمع آوری خودروهای فرسوده و کاربراتوری شود با هزینه ای بسیار پائین تر می توانیم درصد بالایی از آلودگی را کاهش دهیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا راهکار دیگر کاهش آلودگی هوا را در جمع آوری موتورسیکلت ها دانست و گفت: اگر فشاری که از سمت دولت بر خودروسازان برای تبدیل محصولات به یورو 4 است با همان جدیت برای جمع آوری خودروهای فرسوده و موتور سیکلت ها دنبال شود به سرعت وضعیت آلودگی هوا بهبود می یابد.
وی با اشاره به تولید خودروهای برقی در گروه سایپا گفت: سایپا اولین شرکتی است که تحقیق و پژوهش بر روی خودروهای برقی را در ایران شروع کرده است چرا که این محصولات به لحاظ زیست محیطی بسیار مناسب تر بوده و در آینده این محصولات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
مدنی خودروسازان را در توسعه کسب و کار و همچنین ایجاد اشتغال در کشور بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بعضی از سرمایه گذاری های خودروسازان در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست بسیار مهم است ولی متاسفانه سرکوب های قیمتی که در چند ساله اخیر در این حوزه اتفاق افتاد مانع از انجام این امر شد. از سوی دیگر این گونه سرمایه گذاری ها بسیار هزینه بر است و لذا دولت باید با حمایت بیشتر و عدم کاهش قیمت محصولات از خودروسازان در انجام این امور کمک کند.
وی افزود: در سال های اخیر تلاش های زیادی درباره تصفیه هوای خروجی از خودروها و ایجاد هوای پاک از سوی خودروسازان انجام شده و امیدوارم زمانی برسد که خودروها تبدیل به تصفیه کننده هوا در خیابان ها بشوند و ما با خیال راحت به تولید محصولات ادامه بدهیم.