بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر : ۱۳۲۱۱۹
مقامات لهستانی از برگزاری رزمایشی با عنوان "نیزه سریع" با حضور 400 نظامی آمریکایی و 600 نظامی از دیگر کشورهای عضو ناتو در اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه بیلد آلمان، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رزمایش مشترکی با ارتش اوکراین در این کشور برگزار می کند. بنا بر اعلام دولت لهستان در این رزمایش حدود هزار نظامی ناتو از جمله 400 نظامی آمریکایی و 600 نظامی از دیگر کشورهای عضو این پیمان حضور دارند.

بر این اساس شرکت کنندگان در این رزمایش مشترک که از یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر لویف آغاز می شود به تمرین عملیات نظامی از جمله عملیات جستجو، اعزام نیرو و کاروان تجهیزات نظامی، عملیات نجات و جستجوی مواد منفجره می پردازند. وزارت دفاع لهستان اعلام کرد در این رزمایش مشترک نظامیان 12 کشور حضور دارند.

در همین حال وزارت دفاع آلمان اعلام کرد شماری از نظامیان ارتش این کشور نیز برای شرکت در این رزمایش راهی اوکراین می شوند. بر این اساس ارتش آلمان در زمینه تامین امکانات لجستیکی و ستادی با برگزار کنندگان این رزمایش همکاری می کند. علاوه بر آمریکا و آلمان نظامیانی از لهستان، رومانی، مولداوی، بلغارستان، اسپانیا، استونی،لتونی و انگلیس برای شرکت در این رزمایش عازم اوکراین می شوند.

ناتو در حال فراهم کردن مقدمات رزمایش دیگری برای برگزاری در ماه اکتبر با حضور حدود 800 نظامی آمریکایی و 1000 نظامی از دیگر کشورهای عضو این پیمان در این منطقه است. این در حالی است که تحرکات نظامی ناتو در مرزهای روسیه با واکنش شدید مقامات این کشور مواجه شده است. "لئونید ایواشوف" رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را در شرایط کنونی منطقه تحریک آمیز خواند.

روسیه در عین حال از اقدام متقابل در پاسخ به حضور نظامی ناتو در منطقه خبر داد. بر این اساس وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حال آماده کردن مقدمات اجرای رزمایش بزرگی در ماه جاری میلادی است. در این رزمایش بیش از 4 هزار نظامی روس و بخشی از یگان فناوری نظامی سیبری غربی شرکت خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.