شرکت میتسوبیشی ژاپن از اولین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن رونمایی کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، شرکت میتسوبیشی ژاپن از اولین هواپیمای مسافربری که طی نیم قرن بر روی آن کار کرده است، رونمایی کرد.
این هواپیما که پیش از این به صورت نمونههای ۷۶ و ۸۸ صندلی طراحی شده بود، به جای رقابت با هواپیماهای مسافربری غولپیکر شرکت بوئینگ و گروه ایرباس، با هواپیماهای مسافربری کوچکتر شرکتهای امبرائر برزیل و بومباردیر کانادا رقابت خواهد کرد.
سهمامدار عمده هواپیمای میتسوبیشی، شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی است که سازنده بالهای هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ و هواپیماهای ارتش ژاپن است. دیگر سهامداران این هواپیما شرکت تویوتا و چندین شرکت تجاری ژاپنی هستند.
شرکت هواپیمایی میتسوبیشی سالها به ساخت هواپیماهای بوئینگ مشغول بود. اما به استثنای هواپیماهای ارتش ژاپن، قادر به ساختن بدنه کامل هواپیما نبود. از آنجایی که این شرکت مایل به ساخت بدنه کامل هواپیماهای مسافربری بود در نهایت به این هدف رسید. هرچند هواپیمای مسافربری این شرکت به بزرگی هواپیماهای بوئینگ یا ایرباس نیست.
شرکت میتسوبیشی با تولید این هواپیمای مسافربری، قدم به میدان رقابت با شرکتهای امبرائر و بومباردیر که از شرکتهای با سابقه در عرصه تولید این هواپیماها هستند، نهاده است.
طبق تحقیقات شرکت میتسوبیشی، میزان تقاضا برای هواپیماهایی از این نوع طی ۲۰ سال آینده، ۵۰۰۰ سفارش خواهد بود. این شرکت امیدوار است بتواند با حضور در عرصه رقابت، ۵۰ درصد از این تقاضاها را طی این مدت پاسخگو باشد.
شرکت میتسوبیشی پیش از به پرواز درآوردن این هواپیما، با ۳۷۵ سفارش روبرو شده است و هواپیمایی ژاپن نیز اخیرا ۳۲ فروند هواپیما را به این درخواستها افزوده است که در کل به حدود ۴۰۰ سفارش میرسد.
پرواز آزمایشی محصول جدید شرکت میتسوبیشی چندین بار دچار تاخیر شد اما قرار است این هواپیمای مسافربری در سه ماهه دوم سال آینده میلادی اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد. مدیرعامل این شرکت میگویند: «دلیل اصلی تاخیرها این است که در ژاپن هیچ کس تجربه ساخت هواپیمای جدید را طی بلند مدت نداشت. زیرا در این مسیر، قوانین و مقراراتی وجود دارد که تابه حال کسی با آنها روبرو نشده است. هیچ کسی در این مسیر چیزی را به ما نیاموخت. این چنین موقعیتهایی باعث بدتر شدن اوضاع و ایجاد تاخیر در برنامههای ما شد.»
شرکت میتسوبیشی پس از نصب تمامی قطعات این هواپیما میبایست تک تک قطعات آن را بررسی کند تا در صورت وجود هر گونه نقص یا مشکلی، آن را رفع کند. از آنجا که ناحیهای که قرار است این هواپیما در آن به پرواز درآید، ناحیهای بسیار پرجمعیت است، مسئولین این شرکت به شدت در تلاش برای اطمینان از امنیت پرواز این هواپیما هستند.
هرچند ساخت این هواپیما یک پروژه خصوصی است اما میتوان آن را پروژهای ملی نیز دانست. زیرا دولت ژاپن همچنان در حال ارائه تسهیلات برای اجرای این پروژه به شرکت میتسوبیشی است.
کشور ژاپن سالهاست در زمینه صنایع مختلف از جمله اتوموبیل، گوی سبقت را از بسیاری از رقبای خود ربوده است اما به نظر میرسد این کشور به دنبال سرمایهگذاری در صنایع جدیدی هست که تولید هواپیمای مسافربری یکی از آنهاست.
از آنجا که شرکتهای سازنده هواپیما علاوه بر تولید محصولات خود باید برای فروش و خدماتدهی مشتریان نیز فعال باشند، شرکت میتسوبیشی که به تازگی پا در این عرصه گذاشته است میبایست راه زیادی را برای به دست آوردن جایگاه در میان مشتریان خود طی کند. هرچند شرکتهای رقیب میتسوبیشی همچون امبرائر و بومباردیر، سالهاست که جایگاه خود را در این صنعت محکم کردهاند.
میزان سودآوری این پروژه برای شرکت میتسوبیشی به میزان بازاریابی و فروش آن بستگی دارد. آنها در این زمینه طرحهایی دارند که به دلیل بی تجربگی در بازار و عدم اطمینان از نتایج این طرحها، آن را بیان نمیکنند.
شرکت میتسوبیشی برای این پروژه ۱.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. قیمت هر یک از این هواپیماها حدودا ۴۰ میلیون دلار اعلام شده است.
این هواپیما که پیش از این به صورت نمونههای ۷۶ و ۸۸ صندلی طراحی شده بود، به جای رقابت با هواپیماهای مسافربری غولپیکر شرکت بوئینگ و گروه ایرباس، با هواپیماهای مسافربری کوچکتر شرکتهای امبرائر برزیل و بومباردیر کانادا رقابت خواهد کرد.
سهمامدار عمده هواپیمای میتسوبیشی، شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی است که سازنده بالهای هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ و هواپیماهای ارتش ژاپن است. دیگر سهامداران این هواپیما شرکت تویوتا و چندین شرکت تجاری ژاپنی هستند.
شرکت هواپیمایی میتسوبیشی سالها به ساخت هواپیماهای بوئینگ مشغول بود. اما به استثنای هواپیماهای ارتش ژاپن، قادر به ساختن بدنه کامل هواپیما نبود. از آنجایی که این شرکت مایل به ساخت بدنه کامل هواپیماهای مسافربری بود در نهایت به این هدف رسید. هرچند هواپیمای مسافربری این شرکت به بزرگی هواپیماهای بوئینگ یا ایرباس نیست.
شرکت میتسوبیشی با تولید این هواپیمای مسافربری، قدم به میدان رقابت با شرکتهای امبرائر و بومباردیر که از شرکتهای با سابقه در عرصه تولید این هواپیماها هستند، نهاده است.
طبق تحقیقات شرکت میتسوبیشی، میزان تقاضا برای هواپیماهایی از این نوع طی ۲۰ سال آینده، ۵۰۰۰ سفارش خواهد بود. این شرکت امیدوار است بتواند با حضور در عرصه رقابت، ۵۰ درصد از این تقاضاها را طی این مدت پاسخگو باشد.
شرکت میتسوبیشی پیش از به پرواز درآوردن این هواپیما، با ۳۷۵ سفارش روبرو شده است و هواپیمایی ژاپن نیز اخیرا ۳۲ فروند هواپیما را به این درخواستها افزوده است که در کل به حدود ۴۰۰ سفارش میرسد.
پرواز آزمایشی محصول جدید شرکت میتسوبیشی چندین بار دچار تاخیر شد اما قرار است این هواپیمای مسافربری در سه ماهه دوم سال آینده میلادی اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد. مدیرعامل این شرکت میگویند: «دلیل اصلی تاخیرها این است که در ژاپن هیچ کس تجربه ساخت هواپیمای جدید را طی بلند مدت نداشت. زیرا در این مسیر، قوانین و مقراراتی وجود دارد که تابه حال کسی با آنها روبرو نشده است. هیچ کسی در این مسیر چیزی را به ما نیاموخت. این چنین موقعیتهایی باعث بدتر شدن اوضاع و ایجاد تاخیر در برنامههای ما شد.»
شرکت میتسوبیشی پس از نصب تمامی قطعات این هواپیما میبایست تک تک قطعات آن را بررسی کند تا در صورت وجود هر گونه نقص یا مشکلی، آن را رفع کند. از آنجا که ناحیهای که قرار است این هواپیما در آن به پرواز درآید، ناحیهای بسیار پرجمعیت است، مسئولین این شرکت به شدت در تلاش برای اطمینان از امنیت پرواز این هواپیما هستند.
هرچند ساخت این هواپیما یک پروژه خصوصی است اما میتوان آن را پروژهای ملی نیز دانست. زیرا دولت ژاپن همچنان در حال ارائه تسهیلات برای اجرای این پروژه به شرکت میتسوبیشی است.
کشور ژاپن سالهاست در زمینه صنایع مختلف از جمله اتوموبیل، گوی سبقت را از بسیاری از رقبای خود ربوده است اما به نظر میرسد این کشور به دنبال سرمایهگذاری در صنایع جدیدی هست که تولید هواپیمای مسافربری یکی از آنهاست.
از آنجا که شرکتهای سازنده هواپیما علاوه بر تولید محصولات خود باید برای فروش و خدماتدهی مشتریان نیز فعال باشند، شرکت میتسوبیشی که به تازگی پا در این عرصه گذاشته است میبایست راه زیادی را برای به دست آوردن جایگاه در میان مشتریان خود طی کند. هرچند شرکتهای رقیب میتسوبیشی همچون امبرائر و بومباردیر، سالهاست که جایگاه خود را در این صنعت محکم کردهاند.
میزان سودآوری این پروژه برای شرکت میتسوبیشی به میزان بازاریابی و فروش آن بستگی دارد. آنها در این زمینه طرحهایی دارند که به دلیل بی تجربگی در بازار و عدم اطمینان از نتایج این طرحها، آن را بیان نمیکنند.
شرکت میتسوبیشی برای این پروژه ۱.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. قیمت هر یک از این هواپیماها حدودا ۴۰ میلیون دلار اعلام شده است.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه