بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
واکنش یک کارشناس بازار سرمایه نسبت به اظهارات ابراهیم رزاقی

بورس قمارخانه نیست/سرمایه گذار هم دزد نیست

افزایش یکباره قیمت سهام کارخانه ها را نوعی دزدی سرمایه داران دانسته و همچنین عدم دریافت مالیات از خرید و فروش سهام شرکت های بورسی را عاملی در رکود بازار سهام خطاب کرده است.
کد خبر : ۱۳۷۶۳۳
نویسنده :
محمدآموخته
طی روزهای اخیر، مصاحبه ای از ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در برخی از خبرگزاری ها منتشر شد که با واکنش یک کارشناس بازار سرمایه مواجه گردید.

براساس این گزارش، ابراهیم رزاقی در مصاحبه با یکی از سایت های خبری بازار سهام را به عنوان اقتصاد قمارخانه ای کشور همچون اقتصاد لیبرالی و آمریکایی تشبیه کرده است و افزایش یکباره قیمت سهام کارخانه ها را نوعی دزدی سرمایه داران دانسته و همچنین عدم دریافت مالیات از خرید و فروش سهام شرکت های بورسی را عاملی در رکود بازار سهام خطاب کرده است.

در همین راستا، یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص اظهارات اخیر ابراهیم رزاقی اظهار داشت: برخلاف صحبت های رزاقی مبنی بر عدم دریافت مالیات از خرید و فروش سهام شرکت های بورسی بایستی به این نکته توجه کرد که در حال حاضر مالیات خرید و فروش سهام شرکت های بورسی حدود نیم درصد محاسبه می شود و در حال حاضر مشکل رکود بازار سهام ایران اعمال تحریم ها علیه ایران و همچنین اظهار نظرات اعضای محترم مجلس شورای اسلامی در لطمه زدن به بازار سرمایه می باشد.

هادی طهماسبی در خصوص افزایش یکباره قیمت سهم برخی از کارخانه های فعال در بازار سهام گفت: از 100 شرکت فعال بورسی احتمال می رود 10 شرکت برای افزایش قیمت سهم دستکاری قیمتی نمایند اما نباید کل مجموعه بازار سهام را زیر سوال برد زیرا در تمامی دنیا چنین تخلفاتی منجر به تشکیل نهاد نظارت در بازار سهام شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود نقدینگی در بخش تولید را نمی توان عاملی برای صنعتی شدن کشور دانست، افزود: صنعتی شدن اقتصاد ایران با سرمایه گذاری 8 ساله تنها یک رؤیا است زیرا صنعتی شدن اقتصاد یک کشور علاوه بر تزریق پول نیازمند برنامه ریزی مستمری نیز می باشد.

طهماسبی در ادامه اقتصاد ایران را اقتصادی مونتاژکار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قطعات بسیاری از اتومبیل های موجود در ایران از جمله کیسه هوا از کشورهای خارجی وارد کشور می گردد و همچنین تاکنون تکنولوژی تولید میخ را نیز به عنوان ابتدایی ترین موضوع به دست نیاورده ایم.

وی در خصوص اظهارات رزاقی مبنی بر قمارخانه بودن بازار سهام گفت: زمانیکه سهمی از یک شرکت خریداری می گردد با توجه به ثبت سند منجر به جابه جایی کسب و کار در کشور می شود و فرد سهامدار نسبت به پرداختی خود شریک تولید شرکت مذکور می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطر نشان کرد: سوابق بازار سهام نشان می دهد که همواره در طول یک دهه اکثرا سهم شرکتی همراه با ضرر نبوده و در مجموع سود حاصل از فعالیت های خود را محقق کرده است.

طهماسبی در پایان یادآور شد: اقتصاد ما امروزه بر خلاف آنچه ادعا شده است نه در مسیر اقتصاد لیبرالی آمریکایی است نه مولفه های اقتصاد کمونیستی دارد .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهانی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰
ای درود بر شرف این آقای طهماسبی که جواب اون رزاقی رو داد.من 2 روزه اون مطلب کذایی از رزاقی رو خوندم همش اعصابم خرد بود اما الان دلم آروم شد. ضررهامون کمه امثال رزاقی ها نمک رو زخممون میپاشن
رضا
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
آقای فرهانی منم مطلب وخوندم ولی اعصابم خورد نشد
زیرا فتوا مال علماء ومراجع تقلیده
فتوای کوچه بازاری را جدی نگیر ارزش ندارد
متنفر از اصولگرایان
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶
از رزاقی بعید بود که چنین سخنانی نسنجیده بگوید .
متنفر از اصلاح طلبان
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
بورس نیوز اگه شرف داری منتشر کن
من هم از اصلاح طلبان متنفرم
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
لطفا امواج منفي نديد!
محسن
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
بورس نیوز نظر من رو هم منتشر کن
من با تمام وجود از اصولگرایان و طرفداراشون متنفرم
ناشناس
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
اوه اوه چه بکش بکشیه!!!!!!!!!!!
من با همتون موافقم وهمتونو دوست دارم!!!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
تقصیر نداره سهاماش متجر به ضرر شده داره شانتاژ بازی می کنه یعنی جوی می فرسته تا سهامهای خودش رشد آسمانخراشی بکند این را آینده بخوبی نشان خواهد یادتان که نزفته احمدی نژاد نیز در ابتدای ریاسنش همین جمله زشت را بکار برد و حتی پا را فراتر گذاشت و گفت من این قمارخانه را می بندم نتیجه آن شد که دیدید چهار سال اولش بورس کاملا سقوط کزد اما در چهار سال دوم به محض اینکه مقام معظم زهبری فرمودند بورس آینه اقتصاد یک کشور است و باید بیش از این فعال شود (به این مضمون ) آنوقت دیدید که احمدی نژاد چگونه شاخص زیر 8000 واحدی را به 60000 واحد رساند پس اصلا نگران این اراجیف بعضی از نوکیسه ها نباشید بورس راه خود را خواهد پیمود فقط شما عزیزان مواظب باشید این نوکیسه ها سهامهای خود را بالا نبرند و شما نخرید
برقرار و پاینده باشید البته پرسود و حلال
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
در 4 سال احمدی نزاد بورس سقوط نکرد رکود داشت مثل الان و رکود از دوره خاتمی به ارث مانده بود
فروتن
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
اظهارنظر می کنم پس هستم.
خب مدل بعضی ها اینجوریه که فکر می کنند ساکت باشند دیگران فکر می کنند طرف بی وجوده.
یا نه دارند اظهار وجود می کنند تا معروف بشوند چون حرف معمولی شهرت نمی اورد. بعد هم می گویند من منظورم این نبود ولی بهر جهت طرف معروف شده دیگه!!!!
رفیق کلاه برداری و معامله شبهه دارد در هر کسب و کاری هست این تو هستی که باید فکر کنی وقتی یک جوراب را با دقت می خرم پس سرمایه گذاری دقت بی نهایت بیشتری می خواهد. بی گدار به اب میزنی بعد زمین و زمان را متهم می کند!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
دانش آموز
United States
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
الان در دهه چهارم انقلاب هستیم لطفا استدعا دارم از حضور دولتمردان، نمایندگان مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای محترم نگهبان قانون اساسی و مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام که اثباتا توضیح دهند اقتصاد کشور و اقتصاد اسلامی چیست؟ در کل ما عادت داریم در انتقاد از اقتصاد سرمایه داری و اقتصاد سوسالیستی صحبت کنیم!!!! تمام گفته های ما قبول! فرض کنید اصلا فردا دنیا میخواهد ما را الگو بگیرد، اصلا بدون صحبت کردن از دیگران ، بگوئیم چه داریم؟ چه میگوییم؟ واین الگوی ماست و جهانیان در مورد اقتصاد ما بررسی و کنکاش و تحقیق کنید و با این الگوی علمی و عملی جهان را به پیش ببریم. بورس نیوز لطفا شما هم انصاف داشته باش و چاپ کن. تشکر
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
تئوري هاي آقايون براي ملت خودمونم پذيرفتني نيست چه رسد به جهانيان!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
چقدر عالی میشد 400 شرکت و کارخانه بزرگ بورسی توسط سهامدارانشان به مدت یک هفته تعطیل میشدند تا سونامی اقتصادی به وجود امده برای همیشه تو دهنی محکمی باشد برای منتقدین بورس...
پويا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
سهام تاپيكو بخريد به توافق رسيدن 10 ساله ثابت نرخ خوراك 10 سنت پتروشيميها افزايش قابل توجهي خواهند داشت .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
فعلا اصولگرایان به هر طریق ممکن میخواهند به پیشروی دولت ضربه بزنند .

مثل چند سال پیش که به هر طریق ممکن از دولتشون پشتیبانی میکردن و نتیجه اش را هم دیدند...........

پخش انیمیشن حمله به ناوگان آمریکا و ............ هر طریق ممکن

شاید هم از رشد بازار جا مانده اند و .................. بعله ما از این چیزها زیاد دیدیم ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
ایشون تابع اقتصاد قجری هستند یعنی پول داخل کیسه ای باشد و بهر کس بخواهند اعطینا کنند بورس و اقتصادو سرمایه گذاری و . . . کشک.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
وقتی محمد حسن نژاد، نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باشه و اینگونه افراد که هیچ سواد تجربی را ندارند و همه چیز را در صفحه های کتاب خواندن وضع از این بهتر نمیشه. این شخص با نظراتی که داد مثلا گفت مردم با پول مازاد بیان در بورس یعنی چی؟! با این وضع اقتصادی خراب مردم پول اضافی دارن؟!!! مردم تو این بانکها سال ها دنبال وام های 2 میلیونی و 4 میلیونی هستن بعد این میگه پول مازاد. فقط نمی تونست بگه مردم شما وارد قمارخانه شده اید چون در در قمار هم اینگونه هست که یا پول خود را از دست میدید یا چند باربر میشه. بورس ما هم همینه این آقا میگه با پول اضافی وارد شوید که اگر سوخت شد از ما و مسئولان پاسخ نخواهید.
جانعلی کوهنشین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
دانش آموز سلام :با هم حرفی برای گفتن داریم
به عنوان مثال بهره وام بانکی 30٪ومواسسات مالی هرچه قدر تیغ ببرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
طرز فکر خیلی از نماینده های مجلس شبیه آقای رزاقی است اگر اشکالاتی در بازار بورس وجود دارد نباید به بهانه اشکالات با حرفهای کلی همه چیز را زیر سوال برد راه درست کردن اوضاع رفع کردن تدریجی اشکالات است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
؟؟؟؟؟؟ تجربی گفت از شنبه بازار رو میاورد به سهام بنیادی از تاپیکو. فملی.فولاد . ومعادن و.و.و.و خصوصا پاسارگادو خزامیا که خط شکن هستند غافل نشوید و به دو قلو ها توجه کنید؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
شاخص بورس پس از پيروزي جمهوريخواهان افت ميكند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
شاخص بورس در موج cاصلاحی است افت نزدیک است مواظب باشید دو باره ضرر نکنید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
تا 4 آذر ماه فاصله زیادی نداریم و اگر انشااله توافقی صورت بگیره قبل از اینکه سناتور جمهوریخواه بیاد وبخواد قطعنامه صادر کنه و به رای بگذاره (که حداقل ششماه طول میکشه) اگر دستخوش تحلیل آبکی بعضی سایتا نشیم شاخص سقوط نمیکنه و بسیاری از تحریمهای مربوط به مسائل هسته ای هم برداشته میشه
nima
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۰
درود به شرفت بورس نیوزه عزیزم...که همیشه حرفتو با اقتدار بیان میکنی...درود به شرفت.....
ژاندارک
Germany
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
بورس نیوز چرا نظرات بنده را منعکس نمیفرمایید؟ من در ارایه مطالبم نهایت دقت و ادب را لحاظ میکنم تا بدینوسیله با اهالی تالار که خیلی دوستشون دارم تماس و همدلی داشته باشم.من یک شطح نویس و کاریکلماتور باز هستم و قیمت بالایی دارم .ببخشد چون شما به اغلب مطالبم کم لطفی مینمایید مجبورشدم بگم.به امید توجه و عنایت شما دوستتان دارم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
دوستان عزيم : گاهي حرفي زده ميشود و بجاي اين كه موضوع را درست كنند بدتر خراب ميكنند

ماهيت بورس براي همگان روشن است ولي
به نظر من عدم شفافيت و اطلاع رساني به موقع اطلاعات ازسوي مديران شركت ها و سازمان بورس براي عموم سرمايه گذاران
موجب شده افكار نادرست از جمله قمارخانه .... در ذهن افراد ايجاد شود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
نمی دونم چرا ما عادت داریم در مورد هر چیزی حتی اگه اطلاعات موثق و قوی نداشته باشیم ولی اظهار نظر واظهار فضل رو حتما بکنیم تا از قافله عقب نیافتیم من که توسر این عادت ماها حیرون موندم طرف میشینه چنان راجع به فضا نوردی نظر مده ندونی فکر میکنی مدیر یه قسمت ناسا بوده طرف سوپریه راجع به مکانیکی جوری نظر میده انگار ماشین رو خودش ساخته
حالاداستان این اقای رزاقی هم همین طوره ما که کارشناس ارشد مدیریت مالی داریم ده تا مدرک بورسی داریم هفت ساله توبورس فعالیم هنوز توی این بازار سردر گمیم نمیتونیم یه نظر قطعی بدیم ولی نمیدونم چه جوری این بنده خدا اظهار فضل نمودند خدا عالمه اخه بنده خدا چرا ندونسته یه حکم ونظر قطعی میدی یه کمی به خودت بیا مطالعه کن بفهم اصلا اساس سهامی شدن شرکت وبه تبع اون نوسانات قیمت سهم واساسا سهامداری چیه بعد حکم بده
ولله این حرکت بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
من پاشم برم جهنم . بابا ما سرمایگذاریم نه قمار باز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
البته از این دست کاری ها که در بورس کم هم نیست توسط شرکت ها اتفاق می افتد را چه میتوان نامید ؟

شرکت پلاسکوکار که خود بورس نیوز خبرش را گزاشتید که با نصب دستگاه های جدیدش نیمی از زیان را میتواند پوشش دهد . این روز های سبز بورس کام سهام داران را تلخ کرده اند با معاملات بالا و بی اساس !

آخر چطور میشود یک شرکت تمام سهام شناورش هر ماه یک دست معامله بشود و باز هم فروشنده داشته باشد و نتواند رشد کند؟

سهام دار عمده پلاسکوکار(سایپا) لطفا دست از انجام این معاملات سوری بردارید و بگذارید سهام دار خرد هم سودی ببرد این نان ها خوردن ندارد

ما که یک سال سرمایه مان توسط شما نصف شدن است درست است باز هم این روال؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
هر کسی از ذن خود شد یار من وز درون من نجست اسرار من
ارزش ها نسبی است و هر کسی به خاطر دل و امیال خود حرف می زند، کاش آدم ها موقعیت خود را درک می کردند و واقعیت یک سوزن به خود و یک میخ طویله به دیگران را احساس می کردند، چه برسد به این که محل سرمایه گزاری را به قمار خانه تشبیه نمی کردند.
javad
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
اقایی که بورس قمارخانه میدونی در مورد سود بانکها 22/ بدون ریسک فتوای ربا رو صادر کن متاسفانه با این تفکرات دلالی رودر این کشور نهادینه کردن من سهامداری که با پذیرش ریسک وکمک به اقتصاد وسهیم شدن در تولید کشورم زیان می بینمو قمار باز خطاب میکنن ؟؟؟
امیری
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
هم بورس دزد است و هم سرمایه گذار حرام خوراست.پس اینهمه ملت از بورس زمین خوردند.جواب شان را چه کسی خواهد داد.سرمایه گذار هم از زمین خوردن های دیگر بدست می آورد و حرام خور است .ودر یک کشور مسلمان بعید است!!!
امير
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
البته يك جورايي راست گفته 99% فعالين بورس در ضرر هستند از ديماه سال گذشته همه تو ضرريم نه بانك ونه ارز ومسكن هيچكدام اينقدر ضرر نداده اند سرمايه اكثريت به نصف تقليل يافته اين يعني قمار
amin
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
هر کسی خودش رو در حد مارکس و آدام اسمیت و ... میدونه و تز خودشو صادر میکنه.
این آقا از علم اقتصاد هیچی نفهمیده.
بورس باید باعث بشه با افزایش سرمایه های به موقع اقتصاد کشور بهینه بشه و وجودش برای اقتصاد بسیار مفید.
یکی از معیار های توسعه یافتگی کشور ها عمق همین بازار مالیشونه.
علي
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
بعضيها با اين فرمايش استاد احساساتي برخورد ميكنند! بله! تعريفهاي قشنگ و گوگولي ماماني از بورس را قبول دارم ولي قبول كنيد كه آن تعاريف در بورس ايران مفهومي ندارد! امتاسفانه من با فرمايشات اين بزرگوار موافقم! در بازاري كه همين امروز دو كارخانه لبني يكي صف فروش و يكي صف خريد! آيا نميشود گفت اين قمار است؟ درضمن جواب آقاي كارشناس! يك سوم و نصف شدن قيمت سهام پتروشيمي‌ها چه ربطي به تحريم‌ها دارد؟
علي
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
نظراتي كه از طرف خوانندگان ابراز شده، من فكر نميكنم از طرف سهامدارن حقيقي باشد! چون سهامداري كه سهامي را 2500 (شپديس)و 1100 (كگل)و 1050 (كچاد و كچيني) و 800 (فايرا)و 5500 (غالبر)خريده و الان قيمت آنها به ترتيب 1500، 550، 450، 450، 210 تومان شده باشد چنين اظهار نظر نميكند!مسلما اين نظرات متعلق به آنهايي كه قيمتها را به اين روز انداخته‌اند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
بورس قمار خانه نیست ایشان بتازگی مدرک کارشناسی را گرفتن ومیخواهند تز مدرک را با این نوشته بگیرند اقای محترم بورس قمار خانهه نیست دزدخانه که هست میگوید نه چقدر مدرک میخواهید که اکثر عوامل بورس دزد هستن وبراحتی بدون هرگونه مقاومتی بکارشان ادامه میدهند ناظران درصد میگیرند کارگزاران توبت را جابجا میکنن ببینید سهمی که عرض اولی بود وبهر نفر 16 سهم دادن الاتن بهر تعدادمیخواهید بخرید یا سهم را گران حساب کرده بودن که الان شرکت حاضر نیست سهم خودش را بخرد که این هم ریس سازمان بورس عامل اصلی است بنابراین قمار خانه نیست وهمه چیز دیگر هست
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.