بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
«پیاده روی کوتاه وزیران خارجه ایران و آمریکا در خیابان ساحلی ژنو» یکی از توضیحات محمدجواد ظریف به خبرنگاران بود که امروز (یکشنبه) و با استفاده از فرصت متروسواری وزیر به مناسبت هوای پاک مطرح شد.
کد خبر : ۱۴۲۷۳۷
به گزارشپایگاه خبری تیتر نیوزظریف در پاسخ به این پرسش که آیا پیاده روی با آقای جان کری پیشنهاد شما بود؟ گفت: نه، به دلیل اینکه جلسه صریح و جدی داشتیم شاید نیاز بود که چند دقیقه ای بحث ها متوقف شود و به شکل دیگری ادامه یابد؛ این کارها در بحث های دیپلماسی خیلی طبیعی است؛ ژنو دو ایراد داشت، یکی اینکه هتل باغ و حیاطی نداشت و دیگر اینکه کوچه های کنار هتل که چند دقیقه ای در آن قدم زدیم پر از خبرنگار بود و آنها هم اینگونه سوژه ها و عکس ها را می پسندند.
وزیر خارجه ادامه داد:پرداختن بیش از اندازه نیاز به این حواشی کمکی نمی کند؛ حرکتی که آنجا شد بدون حاشیه سازی بود و صرفا به دلیل این بود که مذاکرات از حالت نسبتا تنش آلودی که پیدا کرده بود، خارج شود تا بتوان با استفاده از هوای پاک مقداری فضای مذاکرات تغییر پیدا کند.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: مذاکرات بسیار فشرده بود و تنها زمان استراحت ما همان یک ربع پیاده روی و زمان نماز بود که جلسه بسیار جدی بود و فرصت استراحت وجود نداشت؛ فکر می کنم دوستانی که بیش از ظرفیت موضوع در این زمینه استفاده سیاسی می کنند اشکالی ندارد، ما آمادگی داریم که دوستان استفاده سیاسی کنند؛ همیشه گفته ام مذاکرات ما یک حرکت ملی است و جناحی نیست و من هیچگاه در عمرم جناحی نبوده ام و نخواهم شد و لذا دوستان مطمئن باشند، من برای اهداف جناحی چنین کاری را نمی کنم، زیرا جناحی ندارم و از دوستان نیز توقع دارم که منافع ملی را فدای ملاحظات جناحی نکنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کری ادم باحالی است سعی کن امتیاز بگیری
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
امیدوارم موفق باشید.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
چشم اميد ايرانيها براي بيرون آمدن از اين وضع به شماست..اميدوارم هموطنانمان نااميد نشوند..
سورن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
آقا وقتی فرمانده ای را به میدان نبرد میفرستید از او نتیجه یک جنگ شرافتمندانه را بخواهید و از نحوه دستشویی رفتنش نپرسید!!
لطفا
بانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کجا بودید وقتی به یک عکس یادگاری با جناب پوتین 39 درصد دریای مازندران بین وراث شوروی تقسیم شد نکنه روسها خودی هستند چون هر وقت دلشان خواست قشون کشی کردند ومثل کریمه خاک ایران را هم ضمیمه خاک خودشان کردند یا اصلا کسی نگران اب و خاک نیست .جماعت نگران بر چیده شدن قصه هسته ای که فعلا برای حضرات ودوستان اب ونان چرب دارد هستند . کری پسر معاویه است با او راه رفتی خطاست .دست توی جیبش کرد خطاست . خندیدی خطاست .کری اخم کرد خطاست .کلا اقای ظریف هر کاری برای لحظه ای ارامش مردم قدم برداری خطاست توی مجلس استیضاح خواهی شد .ولی پیش خدا وخلق خدا رو سفید خواهی بود اگر با این کار تو گره ای از مشکل مملکت باز شود و پدری شرمنده نگاه دخترک کوچکش نشود برای تو بزرگوار و تمام تیم مذاکره کننده ارزوی خوشبختی وسعادت از خداوند دارم موفق باشید
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
یک نفر هم که تصادفا از دستتان در رفته و سیاست باز نیست و سیاستمدار حاذقیست را هم آنقدر پاپیچ شوید تا هم خودش و هم کشور با مغز بخورند زمین تا ضعف وخرابیهای روشن نشود آخرش چی
malek
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
برو بابا با این مطلب گذاشتنت بانوی ایرانی چی چی خطاست اونایی که مذاکره میکنن خودشئن خط قرمز رو رعیت میکنند وطن امروز روزنامه اصول گراست کارش تخریب دولته پس هر چی میگه جدی نگیرید حرف زدن این روزنامه مثل رییس جمهورش بود دمه روزنامه اصلاح طلبا گرم حداقل از خود تعریف نمیکنن دیگرانم به این شدت تخریب نمیکنن وطن امروز فقط بگم بگم کم بود اقایون انشاله مجلس هم مثل دوره خاتمی دست دولت میوفته دیگه این کار شکنی ها این ضلم مجلسه ها مردم تموم میشه همه باهم تو انتخابات فقط اصلاح طلبان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
یه عده منافعی دارند که درصورت توافق از بین میره به همین خاطر به هر چیزی گیر میدن. دیگران که با کری قدم نزدند چه گلی به سر مردم ریختند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
جناب ظریف انشا... که با درایت شما مشکلات ایجاد شده برای مردم ایران برطرف شود ..موفق باشید
شریف
Germany
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
خداوکلی توفق انجم بدیدتاکی دربدری وبدبختی نابودشدیم به قول کارشناسی میگفت تعدادسانترفیوژافرقی نمکند منتظرچی هستید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
خدا را شکر ژنو هم خوبه اینجا که نمیشه پیاده روی کرد از بس هوا آلوده است