بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
یکی از مشکلاتی که در حال حاضر بازار سرمایه با آن روبروست، عدم اعتماد سرمایه گذاران و فعالان حقیقی به این بازار است. موضوعی که یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه محسوب می شود.
کد خبر : ۱۴۷۸۴۸
نویسنده :
یارمحمدی
یکی از مشکلاتی که در حال حاضر بازار سرمایه با آن روبروست، عدم اعتماد سرمایه گذاران و فعالان حقیقی به این بازار است. موضوعی که یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه محسوب می شود.

مدیر عامل کارگزاری ارگ هومن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بخش عمده حجم معاملات این روزهای بازار را معاملات سهامداران حقیقی با دید کوتاه مدت و با عدم شناخت نسبت به بازار تشکیل داده اند.

محسن عباسلو در ادامه افزود: یکی دیگر از مشکلات بازار سرمایه عرضه اولیه سهام شرکت هاست که سرمایه گذاران حقیقی نیز با طمع کسب سود بیشتر در این عرضه ها، سهام خود را در قیمت کمتر و با ضرر عرضه می کنند و این باعث ایجاد جو منفی در بازار می شود.

وی در خصوص دخالت های ناظر بازار و شدت گرفتن آن در روزهای اخیر اظهار داشت: سیستم معاملات فعلی بازار با توجه به بومی بودن و همچنین نبود امکان برای گسترش آن به دلیل تحریم ها، این روزها گنجایش این حجم سفارش را ندارد که این باعث تشدید دخالت ناظر بازار در روند معاملات شده و شاهد ابطال معاملات در نماد معاملاتی مبین بودیم که به نظر من این ابطال از طرف مسئولین، کاملاً درست بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم که دخالت ها از طرف سازمان و مواردی همچون ابطال معاملات، مانند شمشیری دوبله عمل می کند چراکه از طرفی بیانگر نظارت دقیق سازمان بر روند معاملات و از طرف دیگر بیانگر این است که بازار سرمایه کشور نه تنها برای سرمایه گذاران خارجی قابل اتکا نیست بلکه اعتماد سرمایه گذاران داخلی را نیز سلب می کند.

وی در رابطه با راهکار برای نجات وضعیت فعلی و ایجاد ثبات نسبی در بازار اظهار داشت: بهتر است در شرایط فعلی، فعالان و بزرگان بازار سرمایه با یکدیگر به تفاهم برسند که طی آن سهامداران حقوقی، اگر اعتقاد به ارزنده بودن سهام خود دارند به حمایت از آن پرداخته و مانع از افت بیشتر آن شوند، همچنین در شرایط فعلی از عرضه های پر حجم سازمان خصوصی سازی و عرضه های اولیه سهام شرکت ها نیز جلوگیری شود.

وی در پایان افزود: امید است با اعمال مدیریت صحیح از طرف سازمان و بهبود سامانه معاملات، بازار سرمایه بازگشت روند را داشته باشد چراکه اخبار بنیادی شرکت ها، اقتصاد و سیاست کشور رو به بهبود است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عزیزی زنجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
ایا کسی دوباره به این بازار اعتماد خواهد کرد اقا ریس کجاید از خواب بیدار شدید تا بگید نوسان تو ذات بازاره نه به این اندازه نوسان سهم بیش40درصد پاین امده اما شاخص سر جا خود محکم ایستاده
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.