معاون سازمان بنادر:
فعالیت تجاری شرکت مرسک کمتر از ۲.۵ درصد عملیات کانتیری ایران بود
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به "توقف فعالیت شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران" و آنچه "تهدید برگشت تحریمها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری" خوانده میشود، آن را فضا سازی رسانه ای عنوان کرد و گفت: کل فعالیت حمل و نقل این شرکت کشتیرانی در بنادر ایران کمتر از ۲و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل می شود.
به گزارش بورس نیوز، محمد علی حسن زاده افزود: آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر نشان می دهد در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر به /از بندر شهید رجایی توسط ۳۰۵ شرکت کشتیرانی در قالب شرکت های لاینری(خطوط مستقیم کشتیرانی) ، فیدری (شرکت های کوچک کشتیرانی)، باکس اپراتورها (شرکت هایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و SOC (شرکت هایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام می شود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است. وی افزود: در دوره پسابرجام در سال ۹۶ چیزی حدود ۵۵ هزار TEU بود که در قیاس با کل حجم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته، کمتر از ۲و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل می شود.
مرسک در بنادر ایران به صورت باکس اپراتور فعالیت داشت
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۱۳۹۱ به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران، تردد کشتی های شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت «باکس اپراتور» بوده نه خط کشتیرانی.
تجارت فرامرزی ایران دچار چالش جدی نمی شود
به گزارش ایسنا، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جابه جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مرسک در بنادر ایران به صورت باکس اپراتور فعالیت داشت
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۱۳۹۱ به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران، تردد کشتی های شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت «باکس اپراتور» بوده نه خط کشتیرانی.
تجارت فرامرزی ایران دچار چالش جدی نمی شود
به گزارش ایسنا، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جابه جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:
پیشرفت قابل قبول در عملکرد سازمان بنادر عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت:
نقش اساسی و کلیدی بنادر در امین منابع موردنیاز کشور عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:
پیشرفت قابل قبول در عملکرد سازمان بنادر عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت:
نقش اساسی و کلیدی بنادر در امین منابع موردنیاز کشور ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه