رییس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد؛
لحظه شماری برای عرضه چای خشک در بورس کالا/ کشف قیمت متناسب با ارزش با عرضه در بورس/ تجار بی رغبت به فروش چای ایرانی
رییس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای کشور گفت: دلیل و هدف اصلی از عرضه چای خشک در بورس کالا تعیین قیمت منصفانه و متناسب با ارزش واقعی آن است.
سعید رحمت سمیعی در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد: علی رغم اینکه چای ایرانی از مزیت های فراوان همچون طبیعی و سالم بودن، سرطان زا نبودن، عدم استفاده از هر گونه اسانس و ماده شیمیایی برخوردار بوده لیکن نتوانسته سهم بسزایی در بازار داخلی داشته باشد.
رحمتی ادامه داد: تجارت چای خارجی سودآوری ۵ هزار تومانی به ازای هر کیلو برای بازرگان دارد در حالی که این مبلغ برای چای داخلی بسیار کمتر بوده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم با عرضه چای خشک در بورس کالا بتوانیم قیمت آن را به ارزش واقعی برسانیم.
سمیعی با بیان این مطلب که بیش از ۱۰ ماه مذاکره جدی برای عرضه چای خشک در بورس کالا برگزار شده، افزود: چنانچه همه چیز بر وفق مراد پیش رود، هر آن ممکن است توافق نهایی حاصل و فرآیند عرضه آغاز شود.
سمیعی با تشریح مراحل سپری شده در فرایند ورود چای خشک به بورس کالا افزود: نخستین مرحله تعریف استاندارهای چای برای عرضه در بورس بود که سازمان چای مسوول تدوین این استانداردها شد و آن را تهیه و به بورس کالا اعلام کرد.
وی ادامه داد: در مرحله بعد تعیین، اعلام و تایید انبارهای لازم برای محموله های عرضه شده در بورس کالا در دستور کار قرار گرفت.
وی تاکید کرد: بر این اساس، عرضه چای خشک در بورس کالا در مراحل پایانی خود به سر برده و پس از معرفی انبار، اولین محموله را به بورس کالا اعلام می کنیم.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه