عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: پیش فروشها باعث شده تا نرخ تولید به میزان تقاضای موجود در بازار نباشد و در این میان رانتهای نیز خارج از کارخانه و بعد از تولید ایجاد شده است.
به گزارش بورس نیوز، عبدالله رضیان، در خصوص اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار، اظهار داشت: علت اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه بالا بودن تقاضا در بازار است و تولید خودروسازیها نیز به میزانی نیست که بتواند پاسخگوی تقاضای مشتریان باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امکان وجود دارد تا تقاضای موجود در بازار خودرو کشور کاذب باشد، گفت: مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پولی که در اختیار دارند به دنبال تبدیل آن هستند و در شرایط فعلی خودرو را گزینه مناسبی میدانند.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با بررسی در شرکتهای خودروسازی متوجه میشویم که محصول تولیدی تا یک سال و نیم آینده را به فروش رساندهاند، ادامه داد: پیش فروشها باعث شده تا نرخ تولید به میزان تقاضای موجود در بازار نباشد و در این میان رانتهای نیز خارج از کارخانه و بعد از تولید ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه رانت را باید در داخل خودروسازیها دنبال کرد تا محصولات تولیدی را بهصورت پکیجی به فروش نرسانند و بر اساس شماره ملی افراد متقاضی خودروها به فروش برسند، تصریح کرد: سازمان بازرسی به فروش خودروها ورود خوبی داشته و کنترلهایی در شرکتهای خودروسازی انجام میشود.
به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: چنین اتفاقاتی در شرایط فعلی باتوجه به کاهش ارزش پول اتفاق افتاده که نگران کننده است و با وجود بالا بودن تقاضاها اقدامی نمیتوان انجام داد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امکان وجود دارد تا تقاضای موجود در بازار خودرو کشور کاذب باشد، گفت: مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پولی که در اختیار دارند به دنبال تبدیل آن هستند و در شرایط فعلی خودرو را گزینه مناسبی میدانند.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با بررسی در شرکتهای خودروسازی متوجه میشویم که محصول تولیدی تا یک سال و نیم آینده را به فروش رساندهاند، ادامه داد: پیش فروشها باعث شده تا نرخ تولید به میزان تقاضای موجود در بازار نباشد و در این میان رانتهای نیز خارج از کارخانه و بعد از تولید ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه رانت را باید در داخل خودروسازیها دنبال کرد تا محصولات تولیدی را بهصورت پکیجی به فروش نرسانند و بر اساس شماره ملی افراد متقاضی خودروها به فروش برسند، تصریح کرد: سازمان بازرسی به فروش خودروها ورود خوبی داشته و کنترلهایی در شرکتهای خودروسازی انجام میشود.
به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: چنین اتفاقاتی در شرایط فعلی باتوجه به کاهش ارزش پول اتفاق افتاده که نگران کننده است و با وجود بالا بودن تقاضاها اقدامی نمیتوان انجام داد.
اخبار مرتبط
نتیجه گیری بهتر با تمرکز امکانات برای یک خودروساز؛
تیراژ تولیدی خودروسازان ایرانی غیراقتصادی است
کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با بورسنیوز تأکید کرد:
بازار سنتی، ابزار توسعه میخواهد نه سیاست پلیسی/ ضعف بورس در حوزه آپشنهای سرمایهگذاری کوتاهمدت
نتیجه گیری بهتر با تمرکز امکانات برای یک خودروساز؛
تیراژ تولیدی خودروسازان ایرانی غیراقتصادی است
کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با بورسنیوز تأکید کرد:
بازار سنتی، ابزار توسعه میخواهد نه سیاست پلیسی/ ضعف بورس در حوزه آپشنهای سرمایهگذاری کوتاهمدت
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه