به طور متوسط سن واگن ها حدود 25سال است
به گزارش بورس نیوز، سید احسن علوی با اشاره به مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرای قرارداد وزارت راه و شهرسازی با کشور روسیه درباره واردات 850 هزار واگن قطار شهری و قطار بین شهری، گفت: واردات تکنولوژی کشورهای توسعه یافته در این بخش بسیار مثبت و ضروری است و قطعا می تواند به کشور کمک کند.
توان داخل برای تولید واگن جوابگوی نیازهای کشور نیست
نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: البته علت مخالف وزارت صمت، عدم استفاده از کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی است ما هم معتقد به استفاده از توان داخل هستیم، اما به نظر من، نه در گذشته و نه در شرایط کنونی تولید داخل، جوابگوی نیازهای کشور نیست.
وی ادامه داد: بر همین اساس و با بررسی ظرفیت تولید داخلی واگن، مقرر شد که قراردادی میان ایران و روسیه برای خرید واگن منعقد شود، که این مسئله سال گذشته محقق شد، اما در شرایط کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه شرایط روز کشور از اجرای قرارداد مذکور جلوگیری کرده است.
فرسودگی بخشی اعظمی از واگنهای کشور/ متوسط سن واگنها حدود 25 سال است
علوی افزود: در شرایط کنونی بخشی از واگنهای کشور فرسوده هستند، به طوری که متوسط سن واگنها حدود 25 سال است، البته بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، واگنهای فرسوده شبکه ریلی باید به سرعت نوسازی شوند.
قراردادهای پیشین ایران با کشورهای خارجی باید کاملا اجرایی شود/پرداخت جریمه پیامد لغو یک طرف قرارداد
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من قراردادهای پیشین ایران با کشورهای خارجی باید به صورت کامل اجرایی شود، زیرا در صورت لغو یک طرفه، ما باید به کشور مربوطه خسارت پرداخت کنیم.
استقبال کمیسیون عمران مجلس برای حل و فصل پرونده واردات واگن از روسیه
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اهمیت مسئله واردات واگن و اجرای قرارداد میان ایران و روسیه، این کمیسیون از بررسی موضوع با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعیین تکلیف آن استقبال می کند.