به گزارش بورس نیوز و به نقل از ایلنا، حسین گودرزی در خصوص آخرین وضعیت اسقاط خودروهای از رده خارج شده در کشور گفت: فعالیت این مراکز در سراسر کشور به حداقل رسیده است و آن مراکزی که هنوز در حال کار هستند تنها با 5 درصد ظرفیت خود کار میکنند.
گودرزی یادآور شد: تا پیش از این نیز فقط وارد کنندگان ملزم به خریداری گواهی اسقاط بودند و خودروسازان داخلی علیرغم تصریح قانون مصوب سال 86 که ملزم به اسقاط 30 درصد خودروهای فرسوده در برابر میزان تولیدات خود بودند این کار را انجام نمیدهند.
وی تصریح کرد: با شدت گرفتن آلودگی هوا در کشور دولت در سال 95 تصویب کرد که به ازای تولید هر خودرویی که مصرف بنزین آن بیش از 8 لیتر در 100 کیلومتر است باید یک خودرو اسقاط شود اما اولین حکم آقای شریعتمداری پس از رای اعتماد از مجلس درخواست لغو این مجوز بود که معاون اول نیز با آن موافقت کرد.
وی گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شده میزان اسقاط خودروی فرسوده به حداقل رسیده است و فردا که دوباره آلودگی هوا تشدید شد آقایان به فکر از رده خارج کردن این خودروها میافتند در حالیکه می شد علاج کار را قبل از واقعه انجام داد.
گودرزی افزود: تا پیش از این که واردات خودروی خارجی آزاد بود ما سالیانه 300 تا 450 هزار خودرو اسقاط می کردیم اما اکنون با وجود تعطیلی 50 درصد از مراکز اسقاط و بیکاری مستقیم 3 هزار نفر دیگر هیچ سازمان یا ارگانی درخواست اسقاط ندارد.
وی تصریح کرد: به تمام ارگانها و سازمانها نامه دادیم که از 215 مرکز اسقاط خودرو نیمی از آنها به طور کامل تعطیل شدهاند و اگر تغییری در روند موجود به وجود نیاید بقیه هم تا پایان سال تعطیل خواهند شد.