نارضایتی مشتریان به خاطر عدم دریافت خودرو ثبت نام شد
در واقع تحریم سبب محدود شدن دسترسی خودروسازان به قطعات خارجی و همچنین قطعهسازان به مواد اولیه شده و در نتیجه این اتفاقات و البته برخی مشکلات داخلی، تیراژ پایین آمده است.
به گزارش بورس نیوز، خودروسازان داخلی تا پیش از بازگشت تحریمها (در نیمه مرداد امسال) پیشفروشهایی را با موعد تحویل مشخص، انجام داده بودند و حال با توجه به برقراری تحریم آمریکاییها علیه صنعت خودروی ایران، با کمبود قطعات و کاهش تیراژ مواجه شدهاند.
در واقع تحریم سبب محدود شدن دسترسی خودروسازان به قطعات خارجی و همچنین قطعهسازان به مواد اولیه شده و در نتیجه این اتفاقات و البته برخی مشکلات داخلی، تیراژ پایین آمده است. این افت تولید سبب شده خودروسازان نتوانند تعهدات خود را در قبال پیشفروشهای انجام شده ماقبل تحریم، تمام و کمال انجام دهند و در نتیجه هماکنون بسیاری از مشتریان با وجود سررسید شدن موعد مقرر، هنوز موفق به دریافت خودرو ثبتنامیشان نشدهاند.
این موضوع، نارضایتی
مشتریان را بهدنبال داشته و طبعا خودروسازان نیز به دردسر افتادهاند، چه آنکه
ضمن کاهش رضایتمندی عمومی، مجبور به پرداخت سود تاخیر هم شدهاند. در این شرایط
اما مشکلات رخ داده در حوزه حملونقل باری کشور نیز به نوبه خود بر کاهش سرعت
تحویل خودروهای ثبتنامی به مشتریان افزوده است.
به گفته برخی نمایندگیهای فروش خودروسازان، در حال حاضر خودروهای برخی مشتریان،
پلاک شده و آماده تحویل است، منتها بهدلیل مشکلات کامیونداران، حملونقل آنها
به مقاصد مربوطه مختل شده است. این مشکل بیشتر به خودروهایی مربوط میشود که در
سایتهای شهرستانی خودروسازان به تولید میرسند، از جمله کاشان، تبریز و مشهد که
ایران خودرو و سایپا در آنها سایت تولیدی دارند.
اخبار مرتبط
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه