به گزارش بورس نیوز، فریدون احمدی در خصوص کاهش تعرفه واردات و تخصیص ارز 4 هزار و 200تومانی به واردات لاستیک باری، اظهار کرد: اینکه مسئولان دستگاههای اجرایی تصمیم به برطرف کردن مشکل کامیونداران گرفته جای تشکر دارد اما باید زودتر در این راستا اقداماتی را انجام میدادند.
تعرفه ابزار جدی رعایت حقوق مصرفکننده و تولیدکننده است
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابزار تعرفه برای تنظیم بازار و حمایت از تولید داخل ایجاد شده و یکی از ابزارهای جدی رعایت حقوق مصرفکننده و تولیدکننده است، گفت: تولید صنعت لاستیک کشور نیاز داخل را تامین نمیکند از سوی دیگر واردات باید به نحوی باشد که تولید داخل لطمه نبیند و قیمتها سنگین نباشد زیرا با اعمال این مکانیسم قصد برطرف کردن مشکلات کامیونداران را داریم.
نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با اشاره به اینکه دولت، کمیسیون ماده یک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاهها باید تعرفهای را تعیین کنند که در عین رضایت کامیونداران تولیدکننده داخلی آسیب نبیند، ادامه داد: کاهش تعرفه واردات لاستیک کامیونها علی رغم اینکه تصمیم مقطعی است اما اثرگذاری مثبتی دارد، راه حل اساسی آن در این است که سازوکارهای حمایت از تولید به نحوی باشد که حداقل در این بخش نیاز داخل را تولید کنیم.
تولیدکنندگان لاستیک باید توان صادراتی داشته باشند
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان لاستیک باید توان صادرات بخشی از تولید خود را داشته باشند، عنوان کرد: در مقطع کنونی دولت باید کسری لاستیک کامیونهای باری را در بازار جبران کند اما در طولانی مدت باید به دنبال تقویت تولید کشور باشیم.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر توان تولید و تامین نیاز بازار لاستیک کشور وجود ندارد باید این صنعت را توسعه دهیم زیرا لاستیک محصولی نیست که در آن نیازمند واردات باشیم، خاطرنشان کرد: زمانیکه در داخل کشور مصرف و توان تولید لاستیک وجود دارد باید زیرساختها و سرمایهگذاریهای آن تقویت شود.