بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

دلایل دولت برای حذف کارت سوخت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلام گفت: اول اینکه اعلام شد سامانه هوشمند سوخت سالانه 20 میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد و برای حذف این هزینه، تصمیم به کنار گذاشتن کارت سوخت کردند؛ نکته دوم اینکه سامانه موجود و دونرخی بودن موجب فساد می‌شود، در حالی که خاصیت‌های کارت سوخت بیشتر از هزینه‌هایی بود که دولت به آن اشاره کرد.
کد خبر : ۱۸۴۸۷۶

به گزارش بورس‌نیوز، علی کریمی در خصوص دلایل دولت برای حذف کارت سوخت اظهار داشت: اول اینکه اعلام شد سامانه هوشمند سوخت سالانه 20 میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد و برای حذف این هزینه، تصمیم به کنار گذاشتن کارت سوخت کردند؛ نکته دوم اینکه سامانه موجود و دونرخی بودن موجب فساد می‌شود، در حالی که خاصیت‌های کارت سوخت بیشتر از هزینه‌هایی بود که دولت به آن اشاره کرد.

وی افزود: ما باید برای مردم کشور سهمیه تعیین کنیم نه برای خودرو، چون در کل کشور 18 میلیون خودرو داریم و 60 درصد مردم خودرو ندارند و از منافع حاصله بی‌نصیب هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مدلی برای حذف یارانه بنزین و افزایش قیمت مدنظر ما است»، گفت: این مدل این است که برای آحاد جامعه یعنی جمعیت 80 میلیون نفری ایران، سهمیه تعیین کنیم و این سهمیه الزاماً سهمیه بنزین نیست، بلکه به‌نوعی اعتباری است که در کارت اعتباری قرار می‌گیرد و چنانچه خانوار خودرو داشتند، از بنزین استفاده می‌کنند و اگر خودرو نداشتند، از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه می‌تواند تورم‌زا باشد و برای جلوگیری از این مشکل می‌توانیم مدتی را مشخص کنیم مثلاً یک ماه که این پول قابل برداشت نقدی نباشد و بعد از مدت مشخص، مانده اعتبار را می‌توانند به‌صورت نقد استفاده کن

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

انتقاد از افزایش 20درصدی نرخ اتوبوس

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

رقم سرانه یارانه هر ایرانی 11 میلیون تومان در سال

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت:

بازی تکراری درباره نرخ انواع سوخت

در پی تعیین تکلیف خودروهای وارداتی در گمرک؛

نامه معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر اقتصاد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.