بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

تامین مالی واحد‌های تولیدی، مهمترین اولویت وزارت صمت

زرندی گفت: تامین مالی واحد‌های تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور، یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه است و می‌توان از سرمایه‌های خرد مردمی در این زمینه بهره برد.
کد خبر : ۱۸۷۲۴۰
به گزارش بورس نیوز، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه با برخی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی گفت: مشکلات مربوط به تحریم و تاثیرات آن در بخش تولید و تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده نیاز بیش از پیش بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی شده است و راهکارهای مختلف تامین مالی با همفکری بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و صاحبنظران اقتصادی بررسی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از مواد قانونی همچون تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال و طرح رونق تولید برای تامین مالی تولید در نظر گرفته شده است و برای برخی صنایع خاص مثل قطعه سازی  تسهیلات جداگانه ای تخصیص داده شده است.

زرندی با بیان اینکه مجموع این تسهیلات نیاز صنعت، معدن و تجارت را پاسخ نمی‌دهد، افزود: سیستم بانکی کشور، ظرفیت مشخصی برای تأمین مالی صنعت را دارد و باید به دنبال راهکارهای جدیدی باشیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ابزارهای جدید تأمین مالی یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی گفت: تجارب جهانی نشان می دهد که اتکای تولید فقط به بانک‌ها نیست و باید از سایر بازارهای مالی برای تامین سرمایه بهره برد.

زرندی تاکید کرد: مذاکرات و جلسات متعددی با مسئولان فرابورس، بورس و شرکت‌های تامین سرمایه برگزار کردیم تا بتوانیم واحدهای تولیدی را به این سمت هدایت کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: در بیمه، سرمایه زیادی وجود دارد که به دنبال راهکاری هستیم تا این منابع به سمت تولید بیاوریم.

وی گفت: "صندوق پروژه ها" و "سرمایه های خرد مردمی" از موضوعاتی است که باید با تولید پیوند بخورد.

زرندی تاکید کرد: البته در این نگاه، باید فرهنگ سازی مناسبی در صنعتگران ایجاد شود تا آنان ترغیب شوند به طرف ابزارهای جدید مالی بروند چرا که فرصت ها و قابلیت های خوبی در بازار سرمایه وجود دارد که صنعتگران می توانند از آن استفاده کنند. مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس آمادگی خود را جهت تسهیل استفاده صنعت از ابزارهای بازار سرمایه اعلام کرده اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: این موضوعات را با خانه های صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های بخش خصوصی مطرح کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم فضای جدیدی برای تامین سرمایه تولید ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درجلسه رییس هیات مدیره ایمیدرو با روسای تشکل‌های معدنی صورت گرفت؛

ضرورت بازنگری نقشه راه معادن

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.