بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی ایران به ۱۵ کشور همسایه است که فقط ۲ درصد واردات این کشورها از ایران انجام می‌شود اما در برنامه ما افزایش این میزان به 5 درصد است.
کد خبر : ۱۹۰۱۶۱

انجام فقط 2درصد از واردات کشورهای همسایه از طریق ایران

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی در دیدار با سفیر ایران در عمان اظهار کرد: افزایش مراودات تجاری با عراق، ترکیه، سوریه و لبنان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: یکی از برنامه، راه‌اندازی دفتر تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرهای اربیل، بصره و بغداد در عراق و استانبول در ترکیه است که در حال حاضر دفتر وزارتخانه در آنکارا پایتخت ترکیه فعال است.

رحمانی درباره افزایش همکاری اقتصادی با عمان، عراق و لبنان بیان کرد: همکاری بیشتر با این کشورها دروازه ورود به بازار کشورهای عربی است. محور برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، افزایش صادرات، تولید ساخت داخل و فعال‌سازی معادن است.

وی ادامه داد: از آنجایی که عمان با ۲۷ کشور دنیا تجارت آزاد دارد، دروازه ورود به بازاری ۵۰۰ میلیونی است که کشور ما باید با افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری خود با عمان از این فرصت استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی ایران به ۱۵ کشور همسایه است که فقط ۲ درصد واردات این کشورها از ایران انجام می‌شود اما در برنامه ما افزایش این میزان به 5 درصد است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد :

صادرات در چارچوب دستورالعمل بانک مرکزی

در پی سفر وزیر صنعت به آق قلا انجام شد؛

از سرگیری فعالیت سه واحد تولیدی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.