بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

توسعه بخش معدن و صنایع معدنی اولویت وزارت صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت بزرگی در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد و به همین دلیل توسعه این بخش را در اولویت امسال وزارتخانه قرار دادیم.
کد خبر : ۱۹۱۱۸۷

توسعه بخش معدن و صنایع معدنی اولویت وزارت صنعت

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی درباره ظرفیت بخش معدن و صنایع معدنی اظهار کرد:‌ ظرفیت بزرگی در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد و به همین دلیل توسعه این بخش را در اولویت امسال وزارتخانه قرار دادیم.

وی افزود: انقلاب معدنی از تغییر فکر و گفتمان حاصل می‌شود و در این خصوص باید ایمیدرو، معاونت معدن و صنایع معدنی وزارتخانه ورود کنند و همچنین در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای نیز برای جا انداختن این مسئله فرهنگسازی شود.

رحمانی بیان کرد: بخش معدن ظرفیت کسب درآمد به اندازه بخش نفت را دارد و می‌تواند جایگزین این صنعت شود. بخش معدن بر خلاف نفت اثرپذیری کمتری از تحریم‌ها دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه و تولید محصولات با ارزش‌افزوده می‌تواند آبادانی و اشتغال را برای کشور به همراه داشته باشد.

وزیر صنعت ادامه داد: اکتشاف معدن در اولویت قرار دارد، گفت: تولید از مرحله اکتشاف آغاز می‌شود و امسال باید این بخش را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی مانند وحدت فرماندهی پروژه‌های معدنی و آزادسازی پهنه‌ها مواردی وجود دارد که باید اصلاح شود. تصمیماتی که در سطح وزارتخانه اتخاذ می‌شود باید به درستی به سطوح میانی و پایینی منتقل شود که در بعضی موارد نواقصی دیده می‌شود.

رحمانی درباره طرح اکتشاف و نوسازی معادن تاکید کرد: دراین حوزه باید با استفاده از بودجه‌های وزارتخانه، کار را پیش برد و در جایی که با مشکل مواجه هستیم به دنبال راه حل‌هایی مانند استفاده از صندوق توسعه ملی، انتشار اوراق و... باشیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بانک صادرات خبر داد:

«صاپ» اپلیکیشن جدید بانک صادرات

از سوی وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

مشخص شدن نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی تهران

از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات فولادی

نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاق افتاد؛

افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.