بیمه، ندایی بر آمده از درون / «بیم» به کمک «بیمه» آمد
به گزارش بورس نیوز، کمپین تبلیغاتی جدید بیمه معلم با مضامینی چون «من بیم دارم» ، «من بیمه دارم» آغاز به کار کرد، رویکردی که تلاش کرده در مسیر ایجاد ارتباط بین مفهوم «بیم» و «بیمه» حرکت کند و مخاطب را با این مفاهیم درگیر سازد، درگیری که در نهایت به آگاهی مخاطب نسبت به یکی از مفاهیم اصلی بیمه ختم میشود و این آگاهی به درونیسازی مفهوم بیمه به مردم کمک میکند.
آنچه که مسلم است، ارتقاء فرهنگ بیمه در جامعه تنها زمانی ممکن خواهد شد که مفاهیم بیمه به لایههای درونی جامعه نفوذ کند و اینجاست که این نفوذ میتواند به درونی شدن فرهنگ بیمه در میان اقشار مختلف اجتماع بینجامد.
یکی از راهکارها جهت درونی شدن فرهنگ بیمه در لایههای مختلف اجتماعی، رجوع به مفاهیم بیمه و استفاده از آنها در تبلیغات است، مفاهیمی که با شاخصها و خصوصیات فردی و اجتماعی مردم همخوانی داشته باشد.
رجوع به کتب بیمهای نشان میدهد، بسیاری صاحبنظران معتقدند بیمه از کلمه بیم به معنای ترس اخذ شده و چنین استدلال میکنند که چون اولین بار روسها از ایران امتیاز بیمه گرفتند وبعدها نیز دو شرکت بیمه روسی به نام قفقاز مرکوری و نادژدا در ایران مشغول فعالیت بیمهای شدند در این راستا کلمه بیمه از معنای لغت استرخوانی که ضد بیمه و ترس است، اخذ شده است.
این مفاهیم نشان میدهد انسانها تلاش میکردهاند همواره برای غلبه بر ترسهای خود راهکارهایی را پیادهسازی کنند و یکی از راههایی که نشاندهنده هوشمندی انسانها بر پوشش خطر بوده، بیمه است.
بیمهای که با مدد بهرهگیری از خصوصیت تعاون و همدلی انسانها بر پایه توزیع ریسک شکل گرفته است.
در این راستا بیمه معلم با اعتقاد به اینکه ترویج و ارتقا فرهنگ بیمه با درونی شدن مفاهیم بیمه در لایههای مختلف اجتماع بشری امکان پذیر است، تلاش کرده تا در اجرای کمپین تبلیغاتی جدید خود از مفاهیمی ملموس مانند بیم و ترس بهره بگیرد و به مخاطب اقناع کند که صنعت بیمه برای ترسها و خطرهای اطراف شما راهکارهای مطلوبی دارد و در نهایت با پوشش ترسها و خطرها قادر است آرامش خاطر را به ارمغان بیاورد.
گفتنی است، شرکت بیمه معلم در این تبلیغات تلاش کرده تا صرفا بر تبلیغ محصولات خود توجه نکرده بلکه با دست گذاشتن بر مفهوم درونی بیمه به ترویج فرهنگ بیمه در جامعه کمک کند.
از سوی دیگر هدف کمیپن تبلیغاتی بیمه معلم این است که به مخاطب امنیت و آرامش خاطر هدیه دهد زیرا با افزایش فشارها و آسیبهای اجتماعی، مردم به دنبال مامن و تکیهگاهی هستند در این راستا این تبلیغات تلا ش کرده تا بار خاطر مردم را بکاهد و یار خاطری برای آنها باشد.
به همین دلیل وجود بیمهای مطمئن و کامل همچون بیمه معلم میتواند تسکین و مرهمی باشد تا قسمتی از دغدغه و «بیم» مردم را کاهش دهد.
از طرفی بیمه معلم از آنجا که معتقد است، نیازسنجی و ارزیابی بازار هدف در ارایه طرحهای تبلیغاتی حائز اهمیت بوده در این راستا با واکاوی آماری مخاطبان طی طرحهای تحقیقاتی تلاش کرده که خواستهها و دغدغههای گروه هدف را ارزیابی کند و بر اساس ان به طراحی تبلیغات مبادرت ورزد.