بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴

سپر بلای «هامونی» در ملاصدرا گم شد

برخی منابع خبری غیررسمی حکایت از آن دارد که صبح امروز امیرهامونی مدیرعامل فرابورس استعفای خود را تقدیم هیات مدیره خود کرده که این تصمیم از مدیرجوان و جسور فرابورس در صورت تایید رسمی شاید کمی عجولانه تفسیر شود اما عدم حمایت همه جانبه و البته موثر آقای رئیس ملاصدرا از هامونی می‌تواند بدعت نامیمونی را در بازارسرمایه رقم زند.
کد خبر : ۱۹۵۴۵۶

هامونی

به گزارش بورس‌نیوز، با وجود فرو‌نشستن پروپاگاندای براه افتاده در شبکه های اجتماعی و ملحق شدن یک خبرگزاری رسمی به این جریان مشکوک ، برخی منابع خبری غیر رسمی از استعفای امیرهامونی مدیرعامل فرابورس ایران حکایت دارد. بنابر برخی منابع صبح امروز هامونی استعفای خود را تقدیم هیات مدیره خود کرده است.هر چند هیچ منبع رسمی تاکنون این موضوع را تایید نکرده است.

این تصمیم از مدیرجوان و جسور فرابورس در صورت تایید رسمی شاید کمی عجولانه تفسیر شود اما عدم حمایت همه جانبه و البته موثر آقای رئیس ملاصدرا از هامونی، می تواند بدعت نامیمونی را در بازارسرمایه رقم زند.

می توان حدس زد قدر مسلم این استعفا در صورت واقعیت ناشی از فشارهای رسانه‌ای و راه‌اندازی جو مسموم در شبکه های اجتماعی برای اجرای قوانین جدید در بازار پایه به ویژه در تابلوی معاملات «ج» با هدف دفع ابر حباب‌های ایجاد شده در این بازار بوده است.

پس از نشست خبری وی در روز گذشته که برای پاسخ به ابهام‌ها از اجرای قوانین جدید در بازارپایه برگزار شد، فضای مسموم و غیرقانونی برای جمع آوری امضا و استعفای وی در یکی از خبرگزاری ها براه افتاد که کم سابقه و مشکوک بود.
بی تردید افکار عمومی و ذهن تاریخی بازار سرمایه ایران ، رشد قیمت سهام شرکت هایی همچون «قشرین»، «وجامی»، «شرنگی»، «آبشیرین» ، «شپلی»، «کرمان»، «سباقر» و شرکت‌های تعطیل شده یا فاقد جریان نقد عملیاتی موثر در رشد سودآوری با افزایش قیمت سهام چند صد برابری عجیب را فراموش نخواهند کرد.

اما نباید فراموش کرد که اجرای قوانین جدید در این بازار می تواند به واقعی شدن این بازار و از بین بردن حباب در آن کمک شایانی نماید.

فقط به دو مورد کوتاه از عجایب روزگار در بازارپایه نگاهی بیاندازیم؛ «بیابان‌هایی که در بورس معامله می‌شوند».
شاید تنها جایی که مدافعان طبیعت می‌توانند در بیابان‌های کشور سرمایه‌گذاری کنند، بازار پایه فرابورس بوده به طوری که سهام شرکت‌های پتروشیمی‌های فسا، داراب و... در حالی در این بازار در حال معامله هستند که تنها دارایی‌های این شرکت‌ها بخشی از بیابان‌های استان فارس و مقادیری پول نقد در بانک است.

یا در مورد دیگر نیز می‌توان به «ورشکستگی از جنس انحصار بر بار این کامیون‌ساز بازارپایه‌ای» که در متن آن باید به آمار خیره کنند شرکت سایپادیزل اشاره داشت که در مردادماه حتی یک دستگاه کامیون هم تولید نکرده است.

نمونه‌های دیگر عجایب این بازار که زمین‌های غصبی و اجاره‌ای دارند تا روی هیچ سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز بسیار است.

وقت آن است که شفافیت به تمام بازارسرمایه تزریق شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
سلام
من یه سوال دارم از خدمتتون.
چطور مرجعی برای رسیدگی وجود نداره که باید سهام بیابان قابل خرید و فروشه؟
چطور شرکتی که ورشکسته ست و یا اصلا فعال نیست و یا هر مشکل دیگه ای داره اصلا میتونه سهم عرضه کنه؟
ناشناس
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
جناب شاپور محمدی رییس ازمان بورس
شما در تاریح26خرداد در مصاحبه ای فرمودین
تغیراتی در بازار پایه اتفاق نمی افتد مگر با رضایت سهامداران
جناب اقای محمدی چی شد به قولی که داده بودی وفادار نماندی
ناشناس
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
بله وقتی شرکتی ورشکته هست چرا نوسانشو ازاد گذاشتن
نه به اون شوری که نوسان باز بزارند ونه به این بی نمکی که نوسان دو یا سه درصد باشه
دوم اینکه ما همه در یک کشتی نشستیم قرار نیست وقتی یک ذزد تو کشتی نشسته کشتی رو سوراخ کنینم
شاید ما از دزد دیرتر غرق شویم ولی ما هم غرق خواهیم شد
از کجا معلوم وقتی خودشون تو بازار پایه سهم جمع کردن سراغ بازار اصلی نیایند
ایا با این قوانین سلیقه ای سرمایه گذار حدید وارد این بازارخواهدشد واقعا میشه برای حل مسئله صورت مسئله رو پاک کرد
نمیشه به کسانی که فعال در بورس هستند گفت سفته باز
یعنی خود این اقایان این همه ثروت رو از کجا اوردن
سن بعضی از همینها که به دیگران انک سفته بازمیزنند رو نگاه کن این همه ثروت رو چگونه بدست اوردن اگر بخواهیم در این رشته بحث کنیم باید ماها مطلب بزنیم
نقدیمگی خوب داشت در بازار میامد که با این قانون ان را فراری خواهد داد
ناشناس
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
نقد جالبی از طرف بورس نیوز انجام نگرفته همونطور که در تابلو اصلی افزایش بیشتر از بیست درصد متوقف میشه در این تابلو هم میتونست این اتفاق بیفته چون الان شرکتهای زیانده و سود اور به اتفاق منهدم شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
باید از چنین مدیرانی تشکر و سپا سگزاری کرد باید فرصت داد تا ببینیم اینده بازار پایه و بورس چطور میشود نباید عجله کرد باید نقدینگی به بازار اصلی بورس و سهام های با پتانسیل تزریق شود و بازار پایه هم کم کم قیمتهای اصلی خودش را پیدا خواهد کرد در کل شفاف سازی عملی مثبت و قابل دفاع میباشد و استعفا برای یک عمل کرد درست صحیح نیست
رضا
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
نظرت ناشناس کاملا درسته اما باید به سهام دارانی که نظرت را میخونن توضیح میدادی که قبلش سریال هیو لای مهران مدیری را تماشا کنن من هم باشما موافقم مدیران هیچ کاره اند کاش سهام داران هم مثل من و شما می دیدند
ناشناس
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
تکلیف سرمایه مردم که وارد بازار پایه شده بودن چی میشه؟
ناشناس
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
بار ها گفتن سهام سواد وعلم میخواد کسانی که برای سود بیشتر وارد سهام های پر ریسک و بی کیفیت میشوند باید جورش هم بکشن والا سهام هایی داریم باسود و pe عالی میرفتن میخریدن وقتی ریسک بیشتری قبول میکنن برای سود بیشتر انتظار ضرر بیشتر را هم باید کرد حرف منطقی را باید قبول کر د اقای ناشناس این هم تکلیف مردم
علیرضا خرم
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
من موافق اجراش هستم که نوسانگیری وارد نشه ولی نه اینکه قبلش بگن فعلا خبری نیست چون این قانون ایراداتی داره و قرار نیست در تمام نمادها اجرا بشه و بعد یکدفعه بگن در کل نمادها اجرا شد و نمادها رو باز بزارن که ۲۰ درصد قیمتش افت‌ کنه. این قانون باید پلکانی و در طی یکسال اجرا میشد که اینهمه افت قیمت نکنه. نه اینکه قبل اجرا خودشون و دوست و آشنا که با خبر بودن خروج کنن و فرداش قانون کنن.
من با مطالعه نصف سرمایمو در بازار پایه گذاشتم و نصفی در بورس و فرابورس و اونم چند نماد متفاوت که کمترین ضرر کنم.
شما گویا در بورس سهام دارید، تصور کنید یکدفعه فردا بگن قراره ده روز کاری دیگه دامنه نوسانی بورس بشه ۲ درصد. این ده روز اصلا نمیتونی خروج کنی و بعد ده روز سرمایه تون نصف میشه. شما نیتتون از ورود سهام داری بوده. الان با نوسان مثبت و منفی میبایست یکسال صبر کنید که به پول اصلی تون برسید. خودتون رو جای اون سهامدارهای بازار پایه بزارید. به نوسانگیرها کاری نداریم. قانون عجولانه اجرا شد. باید پلکانی و در طی یکسال میبود. اونوقت به قیمت واقعی اش میرسید. همین. موفق باشید
ناشناس
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
اصلا هم مشخ نبود که شما تمام سرمایه ات تو بازار اصلی هستش و از خداته که بازار پایه کلا منحل بشه . بخدا اگه یک سهم تو پایه داشتی الان زمین و زمان رو جر میدادی که بازار پایه خوب است و قوانین مشکل دار . نظرات شماها حتی ارزش خواندن ندارد چون بی محتواست
منصور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
3 هفته پیش قرار بر این بود که سهام های پایه یک روز حراج بدون دامنه نوسان داشته باشند. ضمنا قرار بود قوانین فقط برای سهامهای قرمز اجرا شود و پس از تست و چکش کاری 5 تا 6 ماهه, سپس بر روی سایر سهامها پتیه نیز اعمال شود. این قرار و خبر رو خود سازمان بورس گفته بود.
سهامدار هم روی این حرف, اومده سرمایه گذاری کرده, مثلا رو سهم های رنگ زرد. حالا این مدیر جسور شما یک دفعه هفته پیش, کل این ماجرا رو گذاشته کنار و این قوانین رو داره اجرا میکنه. گیرم قوانین عالی,داره شفاف سازی میکنه. خب نحوه اجرای این قوانین, یعنی چی مثلا؟!
مدیر به جای جسور بودن. شجاعت معذرت خواهی و جبران اشتباه داشته باشه.
رامین همتی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
خوب برای چی شما ترو خشک رو با هم می سوزونید. اگه شرکتی ورشکست شده یا هیچ سرمایه نداره میتونن از اونها شروع کنهنه اینه به فرض مثال من سهام تپکو رو داشتم که یه سهم بنیادی هم هست با شرکتهای دیگه ای که هیچ گونه ارزش بنیادی ندارم توی یه زندان بوفتم.
لطفا با فکر مطالبتون رو بنویسید
محسن جعفرپور مقدم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
دوستان عزیز بورس نیوز با سلام و احترام
بنده سهام دار بازار پایه هستم، قبول دارم که سهم های این بازار خیلی غیر منطقی معامله میشن و تغییرات در این بازار لازم بود، ولی باید توجه کنید که اعتراض بنده و خیلی های دیگه به این قانون نیست بلکه به نحوه اجرای این قانون هست، اصلا هر کاری می خوان بکنن و دامنه نوسان رو هر چی می خوان بزارن مهم نیست ولی چرا زیر حرف خودشون زدن، دوستان فرابورس اعلام کرده بودن به تدریج می خوان این رو اجرا کنن و اول از بازار ج این کارو شروع می کنن و من و خیلی های دیگه با توجه به فرصتی که تا اجرای این قانون از طرف مدیران فرابورس اعلام شده بود در حال فروش سهام های خودمون تو روال عادی معامله و به دور از هر هیجانی بودیم ولی الان جناب رئیس میگه سناریو عوض شده و دیدن عادلانه نیست اول تابلوی ج رو اجرا کنن!!! من موندم این مجریان عدالت چرا یه شبه تصمیم می گیرن؟ چرا حرف خوشون رو عوض کردن؟ چرا بعد ابلاغ بازار رو نبستن و گذاشتن چند روز سهم ها منفی 10 بخوره، اگه این کارا عمدی نیست پس چیه؟!! الان تکلیف ما که تو گرداب بی تدبیری نحوه اجرای این قانون گیر افتادیم و هیچ چاره ای نداریم چیه؟!!!
در ضمن یه خبرگزاری یه کار خوب کرده و اجازه داده صدای مردم هر چند به صورت مجازی و محدود به مسئولین برسه شما چرا جبهه می گیرین، خوشتون میاد ملت بیان خیابون جلوی این سازمان و اون سازمان تجمع کنن!!!
لیلی
Albania
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
چرا از بی قانونی ها و از نبستن سهام نمی گید .مگه همه سهام ها شرنگی و خکاوه و ... هست
ناشناس
Spain
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵
چرا از اول جازه دادن که بیان پایه ... مردم احمق نیستن
سعید
Spain
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
الان حرف شما سند ولی آیا نباید قبل از انتشار چنین اخبار مهمی سهم بسته میشد و بعد از اعمال باز میشد نه اینکه اخبار منتشر بشود و بگن بعد یک هفته میخواهیم سهمها را ببندیم. خب معلومه همه میفروشند تا سرمایشون نزدیک به 12 روز ممنوع متوقف نباشه. الان تکلیف کسی شبیه من که حدود 15 میلیون توی ضررم را کی جبران میکنه چقدر من باید صبر کنم تا 3 درصد 3 درصد بیاد بالا تا یر به یر بشم تازه اگه هر روز مثبت باشه.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۴
همه این افزایش های غیر منطقی که گفتی بعد از اردبیهشت و خرداد امسال رخ داد این بنده خدا اگه مدیر جسور بود می بایست همون خرداد قانون رو اجرا می کرد این همه خسارت به دنبال نداشت. ضمنا به دروغ هایی هم که در نشست در مورد وضعیت کنونی بازار پایه گفته شده بود هم اشاره می کردی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۷
از شما به عنوان یک خبرگزاری بعیده، اولا کمتر کسی هست که با تغییر قوانین بازار پایه مخالف باشه البته نه با این شیوه، کافی بود نوسان روزانه بازار پایه رو به 4 یا 3 درصد برسونن تا از جذابیتش کم بشه نه اینکه با یک فرمول من درآوردی روزهای معامله موثر رو به یک روز کاهش بدیم و بقیه روزها کشک. اما به نظر من مهمترین دلیل اعتراض سهامداران بازار پایه شیوه ابلاغ و نبستن نمادهاست که آقایان با بی تدبیری تمام با بستن نمادها، ضرر بیش از 30 درصدی به اکثر سهامداران بازار پایه تحمیل کرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳
تو چرا بهت زور اومده بورس نیوز.
ناشناس
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
چرا دامنه نوسان رو به تریج گم نکردن .مثلا ماهیانه ۱ درصد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
با توجه به اجرای نادرست قانون بازار پایه و جو روانی بسیار منفی که آقای هامونی به بازار پایه تزریق کرد و باعث میلیاردها زیان به سهامداران این بازار شد، باید پس از استعفا محاکمه شود. باید توضیح دهد که چرا پس از اعلام خبر تغییر قوانین پایه، سهم ها به صورت کامل بسته نشدند تا سهامداران آن هر روز 10 درصد متضرر نشوند؟ مگر یک سهامدار چقدر از سهم کسب سود کرده که هر روز 10 درصد ضرر کند. طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه، شنبه و یکشنبه که جو روانی بازار پایه به هم ریخت بنده تاکنون 18 میلیون تومان ضرر کرده ام. کی می توانم این ضرر را در زندگی دوباره جبران کنم؟
مطمئن باشید کسی مثل من که پول هنگفتی در این بازار سرمایه گذاری کرده ام اگر از قوانین بازار پایه ضرر کنم پول خود را به بازار اصلی منتقل نمی کنم بلکه کلا از بورس خارج می شوم
مصطفی
France
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
بورس نیوز تو خودت داری یک طرفه و جانبدارانه خبری میدی، کدم عقلی سلیمی قبول میکنه سهمه که تا حالا هیچ محدودیت قیمت نداشته حالا نوسان قیمت یک درصد در هفته داشته باشه، اگه راست میگن این کار رو تدریجی انجام میدادن
Mehdi
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
چه راحت هستند مسئولين مرفه بي درد
تقی پور
France
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
سلام
راهکار منصفانه این بوده که خشک و تر رو از هم سوا می کردند، یعنی شرکت های زیان ده مثل نمونه هایی که در این گزارش مطرح شده رو اعلام می کردند به صورت کاملا شفاف تا مردم در دامشون گرفتار نشن
و شرکت های سودمند ولو در بازار پایه بتونن مسیرشون رو ادامه بدن/

این که دیگه کاری شاقی نبوده! یعنی در این حد هم درک و درایت ندارند این مدیران؟!
کمال
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
با سلام اگر میدانستم من تکنیکالیست که برای بیابان معامله میکنم و یا یک خودروساز دو تا کامیون هم تولید نکرده و نمونه های دیگر در سهام آن شرکتها عمرا معامله میکردم جای بسی تامل دارد اولا بورس و فرا بورس در این زمینه چه کاره هستند آیا فقط نقد کردن کمیسون و کارمزد مالیات میباشندکه سهام آن شرکتها را به بازار پایه و هر اسم دیگر آورده و سپس باوضع قوانین عجیب در وسط بازار باعث بر هم خوردن قانون عرضه و تقاضا شده وهزاران نفر را که سرمایه هیشان پایه آورده اند به باد دادید این مدیر جوان و جسوری که شما در تیترتان نوشتید بر منکر نوشتار شما لعنت ایشان یکی از سرمایه های سازمان بورس میباشند ولی هزاران سهامدار خرد را خرد کردند با اعلام بی موقع این قوانین و نبستن نمادها در همان روز و در حالیکه بازار پایه باتدبیر ایشان غرق در خون بودبیش از 60 70 سهم 10 درصد منفی تمام ناقابل ایشان جلوی دوربین کمتر از 10 سهم می فرمایند دوما چرا بورس بازهای بزرگ دو سه روز مانده به روز سه شنبه و چهارشنبه از این بازار خارج شدند چه کسی به اینها اطلاعات این سقوط را داده بود سوما ما سهامداران خاک این بازار را در فولاد فرآور کاما کربن گاز لوله و غیره از قدیم خورده ایم و به خاکستر نشینی عادت دیرینه داریم لطفا جناب آقای هامونی شاهین چراغی ها قیامتتان را به دنیای دیگران انشالله به صورت ناآگاهانه بود نفروشید چرا که بدبخت کسی هست که آخرتش را به این دنیا بفروشد و بدبختتر از آن آخرت خود را به دنیای دیگران از خدا و امام حسین بترسید که نفرین من که نه ولی این ناواردان بورس پشت سر تان نباشد اجرتان با خدا
امید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
شما که جزء سهام داران نیستید این اعتراض رو خلاف قانون می دانید..از چا قانوی حرف می زنید قانونی که قرار بود اول در یه نماد قرمز اجرا شود نه در همه ی نمادها...چرا دارید از مدیری دفاع می کنید که سرمایه ی ناچیز ما را با این کارش در خطر انداخت..شما هم اگه سهم دار بودید حتما شکایت می کردید اما الان که سهامی از بازار پایه ندارید براتون اهمیت نداره...در حالی که وظیفه یه رسانه هست که مشکلات رو انعکاس بدهد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
صحبت بر سر نحوه اجراست. چرا تغییر قانون که قرار بود بار بازار قرمز ابتدا اجرا شود به یکباره تغییر کرد (خلف وعده).
چرا بازار پایه ابتدا بسته نشد سپس قانون تغییر کند تا به این روش سهامداران طی سه روز 30 درصد ضرر نکنند.
تنها عده بسیار محدودی در این بازار سودهای نجومی برده اند و اکثریت سهامداران خرد که به تازگی سهامی را از این بازار خریداری کرده اند به یکباره با ضرر بیشتر از 30 درصد مواجه شدند.
حق الناس خوردن ندارد.
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
هامونی فقط می تواند پیشنهاد دهنده یک مطلب باشد اما تصمیم گیر اصلی شخص دیگری است. بازار پایه شفاف نیست و مجموعه هایی هستند که از عدم شفافیت دارن سود سرشاری می برن و خبرگزاری فارس هم شده سهام داغ کن شاید سهامدار خیلی از مجموعه ها است. خبرنگارش که توی جلسه اخیر که زنده نگاه می کردیم حتی نای حرق زدن نداشت. خواب بود گویا
علی ثابتی
Germany
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
به نظرم باید بازار پایه بسته بشه و شرکت ها با شفافیت به بازار اصلی بیان تا سهامدار بدبخت نشه. سهام داغ کن ها هم به درک که ضرر می کنن. هامونی کیه؟ هر کسی بیاد باید قانون بالادستی را اجرا کنه و دلسوزها می دونن که بازار پایه خیانت است به بازار سرمایه و شرکت هایی که شفافیت بالایی دارند. دوستان دلشو.ن برای کنتور سازی و شرکت های کلاه بردار تنگ شده گویی.
فاطمی
Germany
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
برخی می گن باید بازار بسته می شد.. سوال اینه مگه از خرداد ماه نمی دونستید که این قانون میاد و بالاخره اجرایی میشه پس غلط کردید که دوباره موندید برای سود بیشتر... سود بالا ریسکم داره و بازار باید شفاف بشه. بازار غیر شفاف فقط برای کار چاق کن ها خوبه
ناشناس
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
شما میفرمایی از خرداد این قانون میخواسته بیاد چرا خارج نشدید.
یه مثال براتون میزنم شما برا کار به یجا مراجعه میکنید و بهتون میگن ساعت کاریتون از ساعت ۷صبح تا ۹ صبح هست حقوقتونم ۵۰۰ هزار تومن قرارداد و بیمه هم بعد از سه ماه.ازتون یه سفته ۱۰۰ میلیون تومنی هم میگیرن.بعد از یه مدت میگن ساعت کاریتون از ۷ تا ۹صبح تبدیل شده به ۷ صبح تا ۹ شب حقوقم همون ۵۰۰ تومن.اگه هم معترضین سفته رو به اجرا میزاریم.حالا این وسط شما چکار میکنین؟
الانم حرف همه اینه که قوانینی که میخواستن اجرا کنن یه چیز دیگه بود و همه میگفتن قوانین بدی هم نیست ولی یه دفعه قوانین عوض شد و اعمال .قبلشم نورچشمیها خبردار شدن و خروج زدن.
امثال ما دیگه به کسی اعتماد نداره
در انتخابات هم رای نمیدیم چون عمده افراد دروغگو شدن و دزد و پست و دنیاپرست
علی
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
خودت ....
مریم
Japan
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
نمیدونم خبرگذاری فارس رسانه است یا شده کارگذاری و کانال نوسان فروشی، البته اینو خوب میدونم ک هروقت خبرگذاری فارس یا تسنیم روی چیزی فوکوس میکنن یعنی مطمئن باشید ک اون کار ب ضرر خبرگذاری فارس و دوستان است و نفع مردم و کشور براشون مهم نیست تموم کساییکه الان دارن جیغ و داد میکنن یا سهام داغ کنن یا آدمای بی فکری هستن ک بدون داشتن سواد و دانش فقط دوس دارن از شفاف نبودن بازار برای پر کردن جیب مبارک استفاده کنن اگر با استعفای هامونی موافقت بشه یعنی رئسای بازار سرمایه برای نگه داشتن میزشون میخوان اونو قربانی کنن
احمد بوستانی کرامت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
استعفا دادن هامونی نشون میده مدیران بالادستی از ترس خوردن فوش و از دست دادن حقوق میلیاردی شون می خوان یه نفرو قربانی کنن حالا کی بهتر از یه آدم سالم که فردا روز ممکنه جای اونا رو بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
بورس نیوز کدوم خودرو ساز ورشکسته نیست که گیر دادی به سایپا دیزل؟
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
در مورد قانون من در آوردی و نحوه اجرای آن دسوتان قبلا بسیار گفته اند . ولی من از یک موضوع خیلی ناراحت هستم که ایشان میان توی روز روشن جلوی این همه خبرنگار و دوربین که از شبکه های اینترنتی پخش مستقیم میشه میگه الان 70 درصد نماد های بازار چایه سبز هستند و حدود 10 تا صف فروش هستند. آیا این حرف باعث بی اعتمادی مردم نمیشه ؟ چرا باید همیشه مردم رو نادان فرض کنیم؟ در ضمن به جای اینکه بازار پایه رو محدود کنیم باید بازار های اصلی رو جذاب تر می کردیم . مثلا دامنه نوسان بازار پایه رو به 5 درصد کاهش می دادیم و بازار اصلی رو به 10 درصد یا اینکه حجم مبنا بازار اصلی رو بر میداشتیم یا دامنه نوسان بازار اصلی داینامیک می ذاشتیم و چندین و چند راه دیگر . و یا اصلا اینکه به مرور زمان این قوانین را اجرا می کردیم نه اینکه به یک باره اعلام کنند و از اون طرف یک عده که انت داشتن سودهای چندصد درصدی ببیرند و ما سهامدار خرد و از همه جا بی خبر توی گل گیر کنیم . در ضمن توی همین بازار اصلی شرکت های زیادی هستند که از شرکت های بازار پایه وضعیتشون وخیم تر است . مثال نزنم بهتر است چون باعث جریحه دار شدن سهامداران اون شرکت ها میشه
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
فقط برگشت قوانین قبل،با نظارت بیشتر ناظر بر معاملات
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
پروپاگاندای براه افتاده در شبکه های اجتماعی ... نویسنده این مطلب هم اگر در طی 4 روز 30 درصد از داراییش رو از دست میداد هم باز از فضای مسموم و پروپاگاندا مینوشت ؟ نویسنده محترم خوبی ؟ مردم سرمایه زندگیشون از دست رفته به خاطر اینکه مسئولین خلف وعده کردند .. مگر نگفته بودن ابندا در تابلو قرمز .. در این مورد هم بنویس لطفا .. امام حسین میفرمایند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
باید سلطان سازمان بورس دستگیر بشه،باید معلوم بشه چرا سال قبل اجرا نشد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
احتمال بورس ۲۴ هم جز رانت خوارانی بوده که با خبر هامونی سه شنبه سهام هاشو رو سر مردم خالی کرد.قطعا تو این قانون فسادی در کار بوده است چرا که ساعت اعلام و نحوه اعلام مشکوک بوده است.به فکر اون دنیات باش میدونی سرمایه چند تا آدم سوخت
علی
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
فقط روز چهارشنبه بیش از 420 میلیارد تومان از سرمایه مردم نابود شد. خدا میدونه تو این چند روز چقد از بین رفته. واین روند حالا حالا ها ادامه داره
داريوش پرهيزكار
Canada
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
كسى با شفاف. سازى و إصلاحات جديد قانون بازار پايه مخالف نيست ، دل خورى سهامداران بازار پايه از نحوه اطلاع رسانى و اجراى بسيار ناشيانه آن توسط مدير به اصطلاح جسور شماست . چطور يك خبرى از يك سهم مياد بلافاصله اقدام به بستن نماد ميكنن اما يه همچين تصميم مهمى رو با دادن خبرهاى نادرست و سر دوراهى قرار دادن سهامداران ، يك شب اجرا ميكنن ، خوب چه اشكالى داشت نمادها ى بازار پايه را مي بستن و بعد اقدام به انتقال آنها ميكردن ، آن هم در كمترين زمان ممكن نه ١٢ روز ، انگار با كاميون ميخوان سهم ها رو منتقل كن ، پس اين تكنواوژى كى تو بورس ميخواد مورد استفاده قرار بگير
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
حتی جرات ندارین نظر مردم رونشون بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
سلام
متاسفانه تغییر قوانین به ناشیانه ترین وضع ممکن در حال انجام است .
تمام اهالی بازار بورس به معامله ی بیابان‌های داراب و فساو جهرم اشکال دارند .
اما سوال اینست که چرا برای شرکتهای ورشکسته ۱۰ درصد نوسان از ابتدا گذاشته شد .و چرا شرکتهای سود ده بازار اصلی نوسان ۵ درصد دارند ؟
سوء تفاهم از همینجا شروع می شود .
بعد با بسته شدن سهم‌ها در اثر رشد و بی تفاوتی مسئولان بورس در هنگام نزول سهم سوء تفاهم ادامه پیدا میکند .
بعد سازمانی برای انواع شفاف سازی ها ابایی از بستن طولانی مدت سهم ندارد اجازه می دهد که با انتشار قوانین پیچیده ی جدید سهام بازار پایه با قوانین قبلی معامله بشوند .
وقتی برای تغییر چنین با اهمیتی سهم‌ها بلافاصله بسته نمی شوند و
مردم متضرر می شوند سوء تفاهم به اوج می‌رسد .
در ضمن پیچیدگی قوانین شائبه ی بیسوادی قانونگذار را ایجاد می کند .
مچینگ طولانی نیم ساعته متعدد که جولانگاه و تفریحگاه یک عده کارگزار برای بازی با اعصاب مردم شده تثبیت و تقویت می شود .

برای کشاندن پول به بازار اصلی تنها راه ، راه سلبی نیست .از راه افزایش نوسان بازار اصلی ، سهولت معاملات از جمله حذف قیمت پایانی و حجم مبنا در شرکتهای بزرگ سود ده و کم کردن کارمزد هم میتوان پول را به بازار اصلی کشاند اما متاسفانه حقوق مردم و سهولت معاملات هیچ جایگاهی ندارد و نگرش سلبی است .
اگر میخواستند دامنه نوسان را کم کنند ماهی یک درصد کم می کردند و میرساندند به سه درصد اینهمه پیچیدگی و اختیارات به ناظر و بازارگردان دادن قطعا عامل فساد است .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
آقا اینکه سهم یه شرکتی صرفا بیابان هست تقصیر سهامداران اون سهم و دیگر سهم ها نیست ، فرابورس می بایست قبل از پذیرش اون شرکت بررسی کامل و جامع کنه نه اینکه تو این موقعیت کل بازار رو خراب کنه و سهامداران شرکت های دیگه رو بدبخت کنه و باعث خروج سرمایه از بورس بشه ، سهام شرکت هایی هم که شما اشاره کردین به طور مثال سباقر ، آیا می دونستین 90% محصول سباقر به افغانستان و پاکستان داره انجام میشه و صادراتی هست ؟؟ تقریبا بخش اعظم سیمان این دو کشور داره میفته دست سباقر بعد شما توقع دارین رشد نکنه ؟؟؟
سعدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
این بورس نیوز هم داره تبدیل میشه به خبرگزاری زرد . هر چی که به نفعش باشه منعکس می کنه و هر چی که به ضررش باشه سرکوب میکنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
پایه راه انداختین، دامنه نوسان کردین ۱۰ درصد،بعد نشستی نگاه کردین تا 5۰۰ درصد بیان بالا و بعد رشد 5۰۰ درصدی اومدین میگین مقصر نیستیم،سلطان سازمان بورس باید دستگیر بشه
بابایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
بلاخره سلطان را پیدا خواهیم کرد
امیدوار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
هو نعم المولی و نعم الوکیل
با عرض سلام و ادب و احترام
ابتدا به ساکن خدمت عزیزان عرض کنم شغل دوم اینجانب بورس است و ثانیا در بازار پایه هم سهامدار خیلی ناچیز است اما این مانع از شکایت بنده و دادخواست حقوقی به مراجع ذیصلاح نخواهد بود سه نکته را به مدیر محترم بورس عرض مینمایم. 1.طبق ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار براي هيت مديره تصويب اين چنين بازاري و گزاردن شركتها بدون رضايت سهامداران ذینفع متصور نيست2.طبق ماده 2 همان قانون هر قوانيني بايد زير نظر شورا كه دادستان محترم هم از اعضا ان است تصويب گردد3.رعايت نكردن ماده 32 همان قانون ...لازم به تذکر است حتما پیگیر خسارات وارده و احقاق حق خود که انشالله یکی از شکایات بنده تا چهارشنبه خدمت حضرات خواهد رسید خواهم بود.
وفقکم الله لکل خیر
كارشناس و مشاور حقوقي
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
این شپلی در گزارش خودش گفته در 4 ماه اول سال 300 میلیارد تومان فروش داشته. اگر براستی این شرکت میخواهد اعتماد سهامدارانش را جلب کند تنها با 30 میلیارد تومان میتواند صف فروش را جمع کند! اینها همه اش بهانه است. اگر دامنه نوسان فرابورس یک درصد هم اعلام شود و حسن نیتی از جانب سرمایه گذاران و شرکتها باشد به هیچکس ظلم نخواهد شد. آقای هامونی تصمیم بسیار درستی گرفته است. امیدواریم استعفا ندهد و تصمیمات درست در عرصه اقتصاد کشور زیادتر شود. طبیعی است سهامداری که یکسال پیش شپلی را 40 تومان خریده امروز از اینکه نمیتواند آن را 700 تومان بفروشد داد و فریاد راه بیندازد. به خصوص اگر حجم بالا خریده باشد. یعنی طرف انتظار دارد مثلا با 100 میلیون تومان خرید سهمی مثل شپلی ظرف یکسال یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان سود کند!!! بدیهی است هر سه قوه را به یاری میطلبد که اثبات کند آقای هامونی عزیز کار بدی کرده که بازار فرابورس را میخواهد شفاف کند. اگر سهامی مانند شپلی امروز 80 تومان یا 160 تومان بود باز هم با قرار دامنه نوسان 3درصد ضربه میخورد??? هامونی بمان و ادامه بده. قطعا سهامداران وفادار و دلسوز حمایتت خواهند کرد.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
حکایت قوانین جدید بازار پایه حکایت صندوق های قرض الحسنه که خودشون مجوز دادن بعدم سرمایه هزاران نفر رو به باد دادن بعد هم با عبارتی مثل غلط کردن، طمع کردن جواب مردم بیچاره رو میدن کله گنده پول رو با اطلاعات این مدیران جسور خارج وبه این مردم بدبخت فروختن (خدایا خودت به داد این مردم برس)
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
حکایت قوانین جدید بازار پایه حکایت صندوق های قرض الحسنه که خودشون مجوز دادن بعدم سرمایه هزاران نفر رو به باد دادن بعد هم با عبارتی مثل غلط کردن، طمع کردن جواب مردم بیچاره رو میدن کله گنده پول رو با اطلاعات این مدیران جسور خارج وبه این مردم بدبخت فروختن (خدایا خودت به داد این مردم برس)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
واقعا بايد در سازمان گل گرفت با اين قوانين يك شبه. اه سرمايه گذاراي بدبخت دامن خودشون و خونوادشون ميگيره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
مدیران فاسد سازمان بورس باید محاکمه و دادگاهی شوند و علی الحساب ممنوع الخروج شوند و همه پرتفوی بستگان درجه یک شان در ماههای اخیر بررسی شود تا معلوم شود آیا با رانت اطلاعاتی اقوام مدیرشان معاملات پر سود بازار پایه کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
مسولان با سواد سازمان بورس،محرک و عامل فرار نقدینگی از بازار سرمایه فقط خود شما هستید..شما در حال خیانت به بازاری هستید که تنها راه نجات مملکت از تورم و جهش قیمت ارز و طلاست.بازاری که بدون هیچ گزندی به عنوان سپر تورم عمل خواهد کرد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
حرف سهامداران متضرر اینه که چرا یک دفعه این قوانین رو گذاشتن قبلا میگفتن اول تو بازار قرمز اجرایی میشه ولی یک دفعه اومدن تمام بازار پایه رو مشمول این کار کردن بعدشم یک هفته این وسط وقفه میافته برای اجرا که من تازه کارم میفهمم که کلا تمام سهم ها قراره منفی 10 بخوره اونم تو یه هفته خودتون حساب کنید ببینید چقدر میشه قشنگ سرمایه مردم نصف شد بعد میگید جریان مشکوک رسانه ای خیلی خوبید شما نمیشد موقع اعلام سهم ها رو کلا میبستن یا کلا از چهارشنبه دامنه نوسان رو میکردن 3 درصد چرا گذاشتن مردم 20 درصد ضرر بدن و بعدش دامنه رو کردن 3 درصد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
ریس کل بانک مرکزی هم ، بانک ها (دلال های بزرگ کشور) را به بورس دعوت کرد تا بعد از یه هفته ضرر سنگین زدن بر پیکره بازار پایه ، اونا از دست خلق اله بخره،بعد دوباره تو مثبت بخودشان بفروشه،ایکار هم فقط با پول های بزرگ امکان پذیره،همون لایی که سر ارز و طلا و مسکن درآوردن.امسال سر بورس درمیارن.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
من که نمیگذرم از باعث و بانی این ظلمی که در حق سهامدار خرد شد... خدا هم ازتون نگذره
زینب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
شما حمایت چه قانونی رو میکنید اول این دستورالعمل از روزی که اجرا شده همه ضرر کردن الان خود بنده ده میلیون ضرر کردم کی این ضرر من جبران میکنه ترس تو دل همه ریخته شد هر روز سهم ها صف فروشن چرا؟ ما به فکر رشد اقتصادی و اقصاد مقاومتی چرا پس رفت اقتصادی میکنیم و از ضرر های ما چه کسانی سود کردن؟ و چرا انهایی که از قبل اطلاع داشتن و از بازار پایه خروج کردن از این دستورالعمل حمایت میکنن بزارید من جواب بدم چون نقد هستن و این ریزش پنجاه شست درصدی به نفع اون اشخاصی هستن که از قبل خبر داشتن خروج کردن چون الان راحت مفت سهم سهاندارانی که از ضرر کردن خسته شدن از چنگشون در میارن دست از جیب مردم بردارید این خبر های رو ماست مالیتونم نگه دارید برا خودتون شما های که از ضرر من جوان با پول کم وارد بورس شدم لذت میبری سود میکنی میسپارمت به صاحب کربلا و اربعین اون جوابتون بده
امیر
Luxembourg
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
این همه سهم که ... نیستن که دوتا‌مثال فسا و دارارب را میزنی. خودتونم نمیدونین دارین چی میگین. وقتی میدونستین دوتا بیابون دارن اونوقت کجا بوذن که این همه رفت بالا ناظر و بازارگردان و فرابورس جلو چشمش اینهوه رفت بالا. اونموقع چرا سهم غیر بنیادی و epsمنفی چرا جواب داد. میلیاردها تومان تو جیب رانت خوارها وکارگزاری ها باند بازای شریک این آقایون ریخته شد . فروختن کردن تو پاچه این همه مردم بدبخت . الان شد حباب . الان خرید سهم شد غیر بنیادی. اگه غیر بنیادیه اگه خریدش ضرر داره الانم چرا دارین خریدو فروش کنن . فرابورسو برا چی گذاشتن. شهری که آشوب شد مشخصه ن امنیت داره نا قانون تا قانونگذار. باید نمیزاشتین به آشوب کشیده میشد . از دستتون دررفت منتظر عواقبشم باشین. چه قانونی. چه اون دنیا