بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کامودیتی‌ها و شاید در آینده پالایشی‌ها

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد نوین گفت: حجم ورودی نقدینگی طی روز‌های جاری و مخصوصا امروز گواه از این موضوع که میل ورود به بازار کاهش داشته که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.
کد خبر : ۱۹۹۹۱۱

توقع بالای تازه‌واردان و کاهش نقدینگی

بهزاد احمدی نسب مدیرعامل کارگزاری اقتصاد نوین در گفتگو با بورس‌نیوز درخصوص کاهش نقدینگی در بازارسرمایه اظهارکرد: اندازه شاخص به میزان حجم نقدینگی ورودی به بازار نبوده و با توقعی که شاخص از فروردین‌ماه برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ایجاد کرد، باعث شد تا جذابیت از پیش‌روی سرمایه‌گذاران جدیدالورود شسته شود.

وی ادامه داد: جذابیت فعلی در بازار برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد شاید نهایتا با بازه‌ای ۱۸ درصدی در طول مدت یک‌ساله همراه باشد و این میزان سودسازی به دور از تصورات اولیه آن‌ها به نسبت رشد‌های صعودی بورس طی این مدت بوده و اغلب این سرمایه‌گذاران تازه‌وارد متصور هستند که بورس فایده و منفعت چندانی را به نسبت گذشته از خود نشان نمی‌دهد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران توقع بالایی از شاخص دارند، تاکید کرد: حجم ورودی نقدینگی طی روز‌های جاری و مخصوصا امروز گواه از این موضوع داشته که میل ورود پول به بازار روند نزولی را سپری کرده و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

احمدی نسب تصریح کرد: روند شاخص به گونه‌ای بود که پیش‌بینی می‌شود شاخص تا پله ۲۷۰ یا ۲۸۰ هزار واحدی کاهش و استراحتی داشته باشد تا بسیاری از سهم‌هایی که P/E بالایی را گرفته‌اند، جذاب‌تر شوند بنابراین امکان ورود سرمایه‌گذاران به صندوق‌های با درآمد ثابت و حتی طلا نیز غیرممکن نیست.

مدیرعامل کارگزاری اقتصادنوین به سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس اشاره کرد و گفت: کامودیتی‌ها با توجه به شرایط تجاری بین آمریکا و چین و البته قیمت‌های جهانی افق مناسبی را داشته ضمن آنکه زمزمه‌هایی از تغییر نرخ بنزین و سودده شدن برخی سهم‌های وابسته قوی شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل تامین سرمایه نوین گفت:

قدرت سودآوری شرکت‌ها یکی از عوامل بنیادین

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

سهامداران با عینک "بنیادی" وارد گود معامله شوند

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اظهارنظر قبل از قطعیت، ممنوع!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
کامودیتی ها نگویید.بگویید فلزاتی ها و معدنی ها.بسیاری از مردم با این اصطلاحات تخصصی آشنا نیستند.
سایت شما خبری است باید از اصطلاحات ساده تر استفاده کند.
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.