بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

هیجان معکوس از شفاف‌سازی پالایشی‌ها

با توجه به تکنولوژی پالایشگاه‌های کشور، میزان تولید نفت کوره بالا بوده و ممکن است این اتفاق اثراتی منفی به همراه داشته باشد. لازم است بورس از کلیه شرکت‌های پالایشی یک شفاف سازی در حوزه " تاثیر قیمت بنزین " و " تاثیر افت نفت کوره" بخواهد.
کد خبر : ۲۰۰۴۲۶
 
درخواست شفاف سازی
 
علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در ارزیابی بازار روز جاری به بورس‌نیوز گفت: "بورس" امروز تحت تاثیر وقایع افزایش قیمت بنزین، دچار نوسان شده و شاهد اقبال صنعت پالایشگاهی و نوسان در این حوزه بود.

این کارشناس بازار سرمایه به نکته‌ای مهم در روند بورس اشاره داشت و گفت: نیاز بود درخواست یک شفاف‌سازی از شرکت‌ها، قبل از بازگشایی سهام پالایشگاهی از طرف سازمان بورس مطرح و سهام با شفافیت باز می‌شد.

قدرتی در خصوص تاثیر قیمت بنزین بر بازار عنوان کرد: این امر تاثیری بر عملکرد شرکت‌ها ندارد اما؛ متاسفانه آنچه که نمود داشت جو هیجان و عجله‌ای بود که بر سهامداران حاکم شد، در بلند مدت این جو عجولانه و هیجانی ناشی از اخبار بر کلیت بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص روند عملکرد سهام پالایشی اظهار داشت: پالایشی‌ها با کاهش قیمت مواجه شده و هیجان در این گروه به دلیل شفاف‌سازی، کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل کارگزاری آوا نوین افزایش قیمت بنزین را امری بی‌تاثیر بر سودآوری پالایشی‌ها دانست و گفت: دولت بر اساس قیمت روز بنزین و مشتقات نفت اقدام به خرید از پالایشی‌ها می‌کند و به قیمت روز نیز نفت خام را می‌فروشد بنابراین هیچ امر تاثیر گذاری بر سودآوری پالایشی‌ها رخ نمی‌دهد.

وی به یکی از نکات مهم و ابهام آمیز حوزه پالایشی اشاره داشت و افزود: افت سنگین قیمت نفت کوره را می‌توان به عنوان نکته‌ای منفی و مبهم در این حوزه دانست؛ چرا که مسئولیت‌های زیست محیطی بر نفت کوره دنیا زیاد بوده و همچنین محدودیت استفاده در کشتی‌های حوزه اروپا و آمریکا عاملی در جهت افت قیمت آن است. 

قدرتی در پایان تصریح کرد: با توجه به تکنولوژی پالایشگاه‌های کشور، میزان تولید نفت کوره بالا بوده و ممکن است این اتفاق اثراتی منفی به همراه داشته باشد. لازم است بورس از کلیه شرکت‌های پالایشی یک شفاف سازی در حوزه " تاثیر قیمت بنزین " و " تاثیر افت نفت کوره" بخواهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

قانون "بخشش مالیات" چاشنی بورس می‌شود!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار در موضع پاسخ دهی به محرکات پیش رو

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز:

سهم‌های ارزنده با اقبال مواجه نیستند

کارشناس بورس انرژی در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مازاد بنزین به "صادرات" می‌رسد!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
بورس ما کاری به این کارها نداره فقط دنبال این که چی قرار و بایدبالا بره همش الکی تحلیل میکنن وقتی قرار سهامی رو بالا ببرن هزار و یک خبر خوب هم از سهام های دیگه بیرون بیاد فایده نداره و تحلیل گران هم در جهت همون سهام مورد نظر خودشون تبلیغ میکنن فعلا که دنبال اشغال سهام های ورشکسته خودرویی ها هستن و سهام های دیگر از نظر کارشناسان اشغاله مثل پا لایشی ها و پتر و شیمی ها جلب تر پ ای خودرویی ها منفی و پ ای پلا یشی ها و پتر وشیمی ها سه و چهار بعد داستان درست میکن ایجاش کج اونجاش کجه بعد میگین سهام داران درست سهم بخرن فقط خدتون بستگی داره چی خرید کردین
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.