بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جامانده‌ها، دلیل جذابیت بازار سرمایه

بهتر است سهامداران در سهم هایی سرمایه گذاری کنند که رشد کمتری داشته و ریسک ریزش قیمت هم در آنها کمتر است. بسیاری از سهم های بنیادی بازار با NAV های بالا و نسبت های P/E پایین چنین شرایطی دارند.
کد خبر : ۲۰۴۳۳۴

جامانده ها، دلیل جذابیت بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز بورس تهران امروز با پرش ۶۵۴۲ واحدی شاخص کل باز هم حماسه آفرید و رکورد جدیدی از خود ثبت کرد. از یک سو لمس کانال ۳۶۷ هزار واحدی و افزایش قیمت های دلچسب سهم ها، خوشبینی هایی نسبت به تداوم رشد بازار ایجاد کرده و از سوی دیگر، برخی سهامداران نگران ورود بازار به فاز اصلاحی و افت قیمت سهم ها هستند. بنابراین، «هیجان» فرمان بازار را به دست گرفته و تا بازار سبز باشد همه خریدار هستند و چه بسا اگر اندکی سرخی مشاهده شود، خریداران امروز، فروشندگان فردا باشند.

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به هر حال ترس و نگرانی طبیعی است. در ماه گذشته به دلیل زمان تسویه معاملات اعتباری و نزدیکی شاخص به سقف ۳۶۰ هزار واحدی و افزایش قیمت سهم ها، نگرانی هایی برای سهامداران ایجاد شد. ولی نکته اینجا است که بعضی سهم های بازار هنوز پتانسیل رشد دارند و به تازگی رشد خود را آغاز کرده اند.

موی ادامه داد: برای مثال، بعضی نمادهای گروه خودرویی مانند «خپارس» و «وساپا» چند روزی است که روند صعودی خود را شروع کرده اند و همین موضوع هم سبب جذابیت بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: به لحاظ سیاسی، اتفاق خاصی رخ نداده که نگران ریزش بازار باشیم؛ اما برخی سهم ها هم رشد زیادی داشته و آلارم ریزش و اصلاح می دهند و شاید دیگر نباید انتظار رشد شارپ قیمت ها را داشته باشیم. با این شرایط، احتمالا با نزدیکی به پایان سال و فشار فروش حقوقی ها، بازار اصلاح خواهد داشت و روند رشد بازار سرمایه در ماه های آینده، ملایم تر خواهد شد. مگر آنکه اتفاق سیاسی مثبتی همچون پذیرش FATF یا بهبود مذاکرات سیاسی و کاهش تحریم ها رخ دهد و بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد.

جزایری در توصیه به سهامداران گفت: بهتر است سهامداران در سهم هایی سرمایه گذاری کنند که رشد کمتری داشته و ریسک ریزش قیمت هم در آنها کمتر است. بسیاری از سهم های بنیادی بازار با NAV های بالا و نسبت های P/E پایین چنین شرایطی دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سهم‌های جامانده جذاب برای سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم‌هایی که ارزش نگهداری دارند!

کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد ادامه‌دار شاخص، قند شیرین "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

موجی از تورم در پی عدم تحقق بودجه 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
بهترین سهم جامانده وتجارت باریسک تقریبا صفر این سهم جامانده تا پایان سال ۱۰۰درصد رشد می کند هم بنیادی است وهم نقد شوندگی بالایی دارد ریسک صفر صفر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.