بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جان دوباره بازار پس از تنش‌ها

تنش‌ها ادامه دار نیست، اگر خریدی صورت نمی‌پذیرد بهتر هست مانعی برای فروش ایجاد شود تا سقف فروش سنگین نشود و به این شکل از منفی شدن طولانی بازار جلوگیری شود.
کد خبر : ۲۰۵۶۸۲

جان دوباره بازار پس از تنش‌ها

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهمن پویا در خصوص تاثیر بازار سرمایه از رخدادهای اخیر به بورس‌نیوز اظهار کرد: اتفاقات چند روز گذشته تاثیر منفی بر بازار داشته و خریدی صورت نمی‌پذیرد و اگر پاسخ‌های نظامی، فراتر نرود تنش‌ها کمتر شده و بازار راه خود را پیدا می‌کند.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: بورس در حال حاضر سیاست‌های خاص خود را در پیش گرفته و دامنه تغییرات را ۲درصد کرده تا مانع از زیان سهامداران در کوتاه مدت شود اما؛ تا زمانی که شرایط ثابت نباشد، تنش‌های بالا نیز قابل پیش‌بینی نبوده و نمی توان در این رابطه نظری داد.

وی در رابطه با امکان تعطیلی موقت بورس عنوان کرد: تعطیل شدن موقت بورس بستگی به نظر مسئولان سازمان داشته و اگر سطح منفی بودن بازار بالا باشد و حجم معاملات کم و خریدی نیز صورت نپذیرد ممکن هست این اتفاق بیفتد و تبعات بدی نیز دارد و باید سیاست هایی اعمال شود تا بازار مثبت شود.

مدیرعامل کارگزاری بهمن پویا با اشاره به اینکه همه صنایع از شرایط فعلی متضرر خواهند شد و مردم به خرید طلا و ارز و سکه روی می‌آورند بیان کرد: افت بورس تقاضا را برای سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی تحریک می‌کند و به همین خاطر سازمان باید تسهیلاتی را ایجاد کند تا لطمه به بازار کمتر شود، با سیاست ۲درصدی که هدف آن جلوگیری حداکثری از افت سهام هست و این دلگرمی برای سهامداران ایجاد می‌کند و اگر مشمول زمان شود و تنش‌ها کمتر شود، بازار را به حالت عادی برمی‌گرداند و موجب فروکش شدن تب قیمت‌ها و جان گرفتن دوباره بازار خواهد شد

جزایری تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های بالقوه‌ای که بازار سرمایه دارد و اینکه تنش‌ها ادامه دار نیست، اگر خریدی صورت نمی‌پذیرد بهتر هست مانعی برای فروش ایجاد شود تا سقف فروش سنگین نشود و به این شکل از منفی شدن طولانی بازار جلوگیری شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قبای سبز بر دوش بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"بیمه سهام" راهکاری برای کاهش ریسک بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
این مثلا کارشناس نفرمودن چجوری مانع برای فروش ایجاد کنند!!
شهروند ساده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
بخدا خودشم نفهیمده چی گفته کارشناس :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
مبنای تجارت خرید وفروش آزاداست .صنعت با فرمایش رونق نمیگیرد .حقوقی ها حتی نتوانستند 2روز هم حمایت کنند.درفضای امنیتی ونظامی بازار شکل نمیگیرد.این تفکرات راه گشا نیست
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.