به گزارش بورس نیوز،محمد میرکریمی مدیرگروه داشبورد و سپر شرکت صنایع تولیدی کروز در خصوص بومی سازی سپر و داشبورد گفت: در کروز تولید سپر و داشبورد از سال ۹۰ آغاز شد و به دلیل گرانی قیمت و حجیم بودن قطعات لازم جهت واردات، از همان ابتدا این دو محصول بومی سازی شده است.
میرکریمی در خصوص تامین داشبورد مورد نیاز خودروسازان اظهار کرد: ما در تولید داشبورد با محصول رانا آغاز به کار کردیم و امروز برای بسیاری از محصولات ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان مانند ۲۰۷، ۴۰۵، کوییک، کارا، ایکس ۱۰۰ و... تامین قطعه داریم، همچنین امسال داشبورد کوییک و کوییک آر به این دسته محصول افزوده شد.
وی با اشاره به اینکه تولید سپر در کروز با خودروی ال ۹۰ آغاز شد، تصریح کرد: اکنون ما تامین کننده سپر جلو و عقب بسیاری از خودروهای داخلی مانند ساندرو، رانا، ۲۰۷ و... هستیم. همچنین برخی از خودروها مانند بسترن، ۲۰۰۸ و... که قطعات آن به صورت وارداتی هستند در خطوط هایتک کروز رنگ شده و به خودروساز تحویل داده میشود.
میرکریمی در خصوص ویژگیهای حائز اهمیت در خط تولید سپر توضیح داد: خط رنگ هایتک و تمام رباتیک بوده که سبب دقت بالا در پاشش و مرغوبیت رنگ آمیزی حاصل از آن میشود. در این خط تولید برای تامین نیاز به موقع خودروسازان و بازار تعداد دستگاههای تزریق متناسب با آن بوده و علاوه بر آن از تجهیزات نوین بکار گرفته شده است.
مدیرگروه داشبورد و سپر کروز با اشاره به اینکه بومی سازی سپر و داشبورد سبب افزایش سطح اشتغالزایی در کروز شده است، گفت: از سال ۹۰ با شروع تولید این دو محصول و به مرور زمان در سالهای آتی با افزایش پروژههای تولیدی، تعداد پرسنل این خط افزایش پیدا کرد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند. این پرسنل با دیدن آموزش و کسب تخصص، در حال حاضر دانش فنی لازم را دارا هستند که با در اختیار داشتن تجهیزات هایتک سبب افزایش کیفیت در محصول نهایی شده است.
میرکریمی در خصوص میزان ظرفیت تولیدی روزانه بیان کرد: با شروع تحریمها و خروج برخی خودروسازان از کشور همچون رنو تولید قطعات لازم برای بسیاری از خودروها متوقف شد و با این وجود ما در کروز روزانه حدود ۲۴۰۰ داشبورد و سپر تولید داریم.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری در این خط اظهار کرد: ماشینآلات مورد استفاده، قالب، تزریق و... از ارزش بالایی برخوردار هستند که همواره و به تدریج رو به افزایش است، همچنین برای خط رنگ کروز که از مجهزترین خطوط رنگ محسوب میشود، میلیونها یورو هزینه شده است.
میرکریمی در خصوص تامین نیاز بازار توضیح داد: کروز علاوه بر تامین نیاز خودروسازان و ارائه به خطوط تولید، به بازار خدمات پس از فروش هم با نام «کروز پلاس» ورود کرده است که محصولات ارائه شده در هر دو از نظر کیفی یکسان هستند.
مدیرگروه داشبورد و سپر کروز با اشاره به اینکه کروز توانایی لازم در تامین هر نوع سپر و داشبورد مطابق با نیاز خودروساز را دارد، گفت: بسیاری از قطعه سازان اطلاعات لازم را کسب کرده و مطابق با آن محصول نهایی را تولید میکنند. ما در کروز مهارت و دانش هر نوع طراحی و تولید محصول جدید مطابق با نیاز و سلیقه خودروساز را داریم.
وی با تاکید بر اینکه حفظ کیفیت اساس کار در کروز است، اظهار کرد: کروز دارای آزمایشگاه پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی است که بر روی همهی محصولات پس از تولید، تستهای لازم سیستمی و آزمایشگاهی انجام و سپس تحویل خودروسازان یا بازار میشوند.