رشد نرخهای "هایما" و "سمند" در داشبورد این خودروساز
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه شرکت ایران خودرو، این شرکت در فروردین ماه سال جاری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۳ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریالی شده که این میزان فروش در مقایسه با اسفند ماه که فروش جالب توجه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی محقق شده بود کاهش ۸۰ درصدی را نشان میدهد که البته تعطیلات عید نوروز و همچنین اجرای طرح قرنطینه در فضای اقتصادی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، علت این کاهش ارزیابی میشود.
مقادیر فروش محقق شده این شرکت در فروردین ماه به ۶ هزار و ۴۱۱ دستگاه خودرو رسیده است.
در جدول مقادیر فروش گروههای اصلی محصولات شرکت به همراه تغییرات نرخ آنها در مقایسه با ماه گذشته ارائه شده است.
همان گونه که در جدول نیز مشاهده میشود، نرخ فروش محصولات دو گروه سمند و هایما در این ماه با افزایش جالب توجه ۳۰ و ۳۳ درصدی مواجه بوده اند که در نوع خود جالب توجه است.
نرخ فروش متوسط هر دستگاه خودرو در گروه سمند با ۳۰ درصد افزایش نسبت به اسفند ماه به مبلغ ۵۷۸ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال رسیده؛ همچنین نرخ فروش متوسط هر دستگاه هایما نیز با ۳۳ درصد رشد به یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال رسیده است. همچنین در گروه اصلی دیگر محصولات شرکت یعنی گروه پژو شاهد کاهش یک درصدی نرخ فروش محصولات این گروه هستیم.