اختلال دوباره سیستم در کارگزاری پر مدعای بازار
به گزارش بورس نیوز، عرضه اولیه هفته گذشته در حالی انجام شد که دو کارگزاری پر مدعای بازار، هنگ بود و سهامداران نتوانستند ثبت سفارش کنند. تعداد مشارکت کنندگان در عرضه اولیه "وپویا" تقریبا ۱ میلیون نفر کمتر از عرضه اولیه آریا ساسول بود.
این هفته هم عرضه اولیه "سیتا" در شرایطی در بوق و کرنا شد که باز هم یک کارگزاری بزرگ بازار، یعنی فارابی هنگ کرده! این اختلال در سیستم معاملات کارگزاری ها سهامداران را عاصی کرده و جالب اینجاست که دوستان در کانون کارگزاران معتقدند سهامداران حق گله و شکایت ندارند، چرا که کارگزاران لطف کرده و خدمات آنلاین ارائه می دهند.
حالا این سوال مطرح است که اگر کارگزاری ها ظرفیت ارائه خدمات به مشتریان ندارند، چرا مشتری جدید می گیرند و برای جلب مشتری جدید، به هر دری می زنند؟ درآمد هنگفت این چند کارگزاری مطرح کجا هزینه می شود؟ چگونه است که اختلال سیستم همیشه در مورد چند کارگزاری بزرگ رخ می دهد و سایرین مشکلی ندارند؟ و البته سوال مهم تر اینکه چرا مسوولان و متولیان محترم بازار سرمایه با آنکه با مشکلات سیستم معاملات کارگزاری ها آشنا هستند، عرضه های اولیه را به بعد از تایم معاملات موکول نمی کنند؟
کارگزاری فارابی در حال حاضر با اختلال مواجه بوده و بر اساس تماس های مکرر سهامداران، بسیاری از مشتریان این کارگزاری نه فقط قادر به ثبت سفارش عرضه های اولیه نیستند، بلکه امکان معامله سایر نمادها را هم ندارند. بنا به درخواست سهامداران، پیگیر تماس با مدیرعامل این کارگزاری شدیم که البته ایشان شماره های مجموعه بورس نیوز را بلاک کرده اند تا مجبور به پاسخ دهی نباشند!
بورس نیوز آماده درج نظرات مدیران کارگزاری فارابی، مسوولان سازمان بورس، کانون کارگزاران و سهامداران محترم است.
این گزارش تکمیل خواهد شد...
هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد
راثبت سفارش نموده بودند ومن تا آخروفت بازنتوانستم خرید انجام بدهم آیا به نظرشما دربورس وکارگزاری هم لاوی بازی وجود دارد..؟
.!؟
1-لطفا نظر خود را درباره "کارگزاری آگاه" و مدیران ان بیان کنید.
2-آیا در کارگزاری آگاه بمانیم و معاملات را ادامه دهیم یا این کارگزاری را ترک کنیم؟(دلیل خود را بیان کنید).
3-آیا با ارائه بسته تشویقی(30% مبلغ عرضه اولیه "وپویا" + 50% تخفیف اعتبار 20میلیون ریالی یکماهه)کارگزاری برای مشتریان ،موافقید یا خیر و این را یک توهین به شعور مشتریان محسوب نمیکنید؟ و بنطر شما کارگزاری نباید حداقل به مدت یکسال کارمزد معاملات مشتریان را از 100% رایگان کند؟
4-آیا به ورود قوه قضائیه،سازمان بازرسی کل کشور،دیوان عدالت اداری،ریاست+کمسیون تحقیق و تفحص مجلس به پرونده کارگزاری آگاه موافقید؟(البته بجز نهادهای ناظر مثل:سازمان بورس و اوراق بهادار،شرکت مدیریت فناوری بورس تهران،اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی، کمیته سازش کانون کارگزاران،هیأت سازش کانون نهادهای سرمایهگذاری ایران،کانون شرکتهای سرمایهگذاری که نان خور کارگزاری ها هستند.).
حتما شنیده اید که میگویند خشت اول چون نهد استاد کج تا ثریا میرود دیوار کج
اولین قدم اشتباه شما فروختن سقف بالای سر به بهای ورود به بازار پرتلاطم بورس بوده است قدم دوم عدم مطالعه یا حتی مشورت با خبرگان این بازار. اگر سهمی را خریدید و نماد آن برای ماهها و در برخی موارد چندسال متوقف شد آنجا چه میکنید؟ قصدم دفاع از کسانی نیست که حقوق دیگران را پایمال میکنند اما اشتباهات شما و بسیاری از کسانی که به تازگی بدون مطالعه به این وادی قدم گذاشته اند موجب نابودی سرمایه خودتان و سودآوری برای حرفه ای ها میگردد. پایدار باشید.
مدعی اعموم کجایی؟ چرا به داد مشتریان این کارگزاری بی مسولیت نمی رسی؟
۹ صفحه قرار داد آگاه کجا به درد می خوره؟
گاهی عاقلانه فکر کردن و عمل کردن بهتر است.
روز سه شنبه و چهارشنبه کارگزاری اقتصاد بیدار هم چندین بار با اختلال و قطعی همراه بود.
کلن هر کدام که مشتری با تعداد بالا دارند ، توان فنی و خدماتی در حد و اندازه اون تعداد مشتری رو ندارند.
همونطور که سیستم معاملات مرکزی بورس هم این قابلیت رو نداره.
هیچ کدوم از مسئولین فکر نمی کردند مردم چنین استقبالی از ورود به بورس داشته باشند.
در هر حالت : چه اشکال ساختاری باشد یا تعمدی باید کارگزاری و سازمان بورس جوابگوی مردم باشد. این ظلمی آشکار به مردم است.
واقعا چرا مستقیم به بورس وصل نشویم؟
این کارمزدها قطره قطره
هزاران میلیارد تومان میشه
و خیلی راحت به حساب رییس کارگزاری واریز میشه
موقع ایجاد مشکل هم که خودتون مستحضرید.
۱- عدم آشنایی خیلی از دوستان به نرم افزارهای مربوطه
۲- گذاشتن اقدامات اولیه خرید به آخرین دقایق مثل : واریز وجه ، تایید موافقت نامه مربوطه
۳- ضعف زیرساختهای مخابراتی کشور
من هم یک مشتری و سهام دار هستم مفید برای من سیتا را خریداری نمود و مشکلی نداشتم
الان وقتشه که نشون بدی
مشتریانت از
هزاران میلیارد کارمزد دریافتی
با ارزش ترند.
مرد باش و 100% جبران خسارت کن.
سیستم فارابی متاسفانه فوق العاده ضعیف و مسخره اس
نه میشه پول ریخت
نه میشه خرید
پشت سر هم هم میگه در دسترس نیست و در حال بروز رسانیه
حیف وقتی که صرف گرفتن کد کردم