بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد تردیدها در بازار با افزایش شناوری سهام

به ورود شرکت‌های مانند زرماکارون و رایان هم افزا به بازار سرمایه، بازار از حالت کامودیتی محور خارج می‌شود و با ورود استارت‌آپ‌ها، می‌توان به شکل جدید بازارسرمایه امیدوار شد.
کد خبر : ۲۲۳۳۵۱
 
افزایش تردید بازار با افزایش شناوری سهام
 
ولید هلالات کارشناس بازارسرمایه در ارزیابی وضعیت بازار روز جاری به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: طی بحث‌های روز گذشته و مصوبه دولت مبنی بر بالا رفتن شناوری سهم شرکت‌ها یا نهاد‌های وابسته به دولت، تردید در خرید بالا رفته و باعث شده خریداران عقب کشیده و معاملات امروز منفی شروع شود. 
 
وی ادامه داد: از سویی دیگر عرضه اولیه دو شرکت در راه نیز سیستم‌های معاملاتی را تحت فشار قرار داده و از دلایل حجم پایین بازار، قابل معامله نبودن بسیاری از نماد‌ها علیرغم مجاز بودن آنهاست. 

وی همچنین در خصوص عرضه‌های اولیه ارزان قیمت این روز‌های بورس خاطر نشان کرد: تعدد شرکت‌ها و صنایع در بازار می‌تواند یک هدف گذاری قلمداد شود، اما تعداد افراد شرکت کننده در حال حاضر قابل مقایسه با قبل نبوده و بسیار افزایش داشته است. نمی‌توان گفتن چنین "عرضه‌هایی اولیه‌ای " نباید شکل بگیرد، ولی شاید نحوه تخصیص به همه افراد و سهم‌های ۲۰ هزارتومانی نیز جای کار داشته و لازم است سیاست بهتری در این رابطه اعمال شود.

هلالات به ورود شرکت‌های زرماکارون و رایان هم افزا در بازار سرمایه نیز اشاره و اظهار کرد: این گروه‌ها را می‌توان صنایع جدیدی دانست که بازار را از حالت کامودیتی محور خارج کرده و طیف گسترده تری را پوشش می‌دهند، همچنین با آمدن شرکت‌های استارتاپی نیز به نظر می‌رسد گستردگی افزایش یافته و برای داشتن یک بورسِ رو به توسعه باید پذیرش آن‌ها صورت گیرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اثرات مثبت توقف وتغییر ساعت نماد‌ها بر "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

حرکت "بورس" وابسته به نوسان"دلار"

فعال حوزه اقتصاد در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

آزمون و خطا درعرضه اولیه‌های ارزان قیمت

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خنجر از پشت به بهانه حمایت از بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
این کارشناس بزرگوار که خودش صندوق راه انداز است بگو برو فکر کار خودت باش ۲۰ روز پیش قرار بود "ارزش" راه بنداری کلی سود به مردم برسونی چی شد عمو! زودباش تا بازار نریخته! لابد از جیب ضرر مردم را میدی؟! راستی تو اینکار دادا وحید هم کمکت میکنه؟
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
افزایش شناوری سبب رؤان شدن معاملات و عمق بیشتر بازار است و به تعدیل بازار یعنی تقسیم تقاضا بین تمام سهمها کمک میکند که خبر خوبی برای آنان که میان مدت معامله میکنند میباشد