در عرضه ETF اول به نام "دارایکم" با توجه به آن که دولت می دانست میزان مشارکت بسیار پایین است و تعداد زیاد از واحد های این صندوق فروش نخواهد رفت اما حاضر نشد برای آن تعداد مشارکت کننده سقف خرید هر کد را افزایش بدهد تا تمامی واحد های صندوق به فروش برسد. بعد از واگذاری و حمایت از سهام این صندوق باعث افزایش NAV آن شد و بازگشایی و سود مناسبی را نصیب سهامداران کرد و همزمان با نیروهای رسانه ای خود در بازار سرمایه اقدام به ایجاد جو رسانه ای سنگین کرد تا این بازدهی زیاد به گوش همه برسد و سهامداران خرد با سرمایه بسیار پایین که عضو جدید بازار سرمایه هستند را دچار حسرت و پشیمانی برای عدم خرید این ETF کرد.
بعد از ایجاد این جو شدید رسانه ای توسط رسانه های وابسته به دولت در فضای مجازی بازار سرمایه، بعد عرضه ETF های بعدی داغ شد و همه به سودای سود همانند دارایکم منتظر عرضه این صندوق هستند اما دولت در عین ناباوری عرضه آن را همچنان به تعویق می اندازد و نکته جالب و تلخ ماجرای صف خرید و بالارفتن هر روزه سهام این شرکت های موجود در ETF بر خلاف بازار است، با افزایش قیمت این سهم های خاص دولت می تواند آن را با قیمت بالاتری به مردم بفروشد و منابع مالی بیشتری را تامین کند و البته دولت خوب می داند با جو رسانه ای که در بازار ایجاد کرده است میزان مشارکت در ETF ها بالا خواهد بود.