افزایش تولید و داخلی سازی ۷۰ درصدی شیلر محقق میشود
به گزارش بورس نیوز، شرکت بهمن دیزل به عنوان یک شرکت خصوصی در حوزه تولید خودروهای تجاری و مسافری با برنامهریزی و تدوین استراتژی مناسب توانست بحران ناشی از تحریمها را پشت سر بگذارد. همکاری بهمندیزل با شریک تجاری به نام ایسوزو ژاپن تا ابتدای شروع تحریمها ادامه داشت و پس از توقف ارتباط تجاری، برندی داخلی به نام شیلر را ایجاد کرد تا با تولید انبوه محصولات بومی سازی شده، خودباوری و تلاش متخصصان خود را اثبات کند.
محمد محمدی، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل اظهار کرد: از ابتدای فعالیت تا کنون، تولیدات روی محصولات کامیونت و مینی بوس متمرکز است. در سال ۹۲ با شروع تحریمهای ظالمانه علیه صنعت خودروسازی کشور، خودروی داخلی با نام شیلر را طراحی کردیم و در سال ۹۶ نمونه اولیه تولید، تاییدات لازم از واحد استاندارد اخذ و از مهر ۹۸ تولید انبوه بر روی دو پلتفرم (کامیونت و مینی بوس) آغاز شد.
وی ادامه داد: نسل دوم این محصولات در حال تولید بوده و در سال جاری موفق به اخذ چهار ستاره کیفی برای کامیونت و مینی بوس شیلر شدیم. در فاز بعد با افزایش میزان تولید، داخلی سازی حدود ۷۰ رصدی برای این محصول پیش بینی کردیم.
مدیرعامل شرکت بهمن دیزل بیان کرد: خودروی تولید داخل سبب کاهش ارزبری و ایجاد اشتغال و توسعه صنایع میشود، چرا که صنعت خودروسازی با ۳۰ صنعت دیگر در ارتباط است، به همین دلیل ساخت داخل را به جای واردات پیش گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه پس از خصوصی سازی افزایش پرسنل و فضای تولیدی و همچنین گسترش محصول تحقق یافت، گفت: با افزایش فضای ۱۷ هکتاری به بهمن دیزل، فضای دو برابری حاصل شد. اکنون برای ۵۷۱ نفر اشتغال مستقیم فراهم کردیم و به واسطه پروژههای توسعه ای، افزایش نیروی انسانی در سالهای آتی خواهیم داشت و همچنین با افزایش تولید خودرو و گسترش سیستمهای نمایندگی، دو برابر اشتغال غیرمستقیم ایجاد میشود.
محمدی درخصوص هدف و چشم انداز بهمن دیزل تصریح کرد: برای تولید کامیونت، عمدتا قطعات وارد و مونتاژ میشوند. هدف ما تولید خودروی باکیفیت ساخت داخل با برند بهمن دیزل بوده که قابلیت صادرات هم داشته باشد و چون طراحی و مالکیت معنوی آن متعلق به شرکت بهمن دیزل است، توانایی تغییر ظاهری مانند چیدمان صندلی، نوع درب خودرو و... بنا بر نیاز مشتری وجود دارد.