بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کارشناس ارشد اقتصادی گفت: موانع تولید می‌تواند نرم افزاری باشد که از جمله آن می‌توان به نظام مالیاتی، نظام بانکی و بیمه‌ای و نظام کارگری اشاره کرد که هریک از این موارد می‌تواند مانعی سر راه تولید ایجاد کند.
کد خبر : ۲۳۷۷۴۸

به گزارش بورس نیوز، هادی حق شناس در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر بخواهیم اولویت‌ها را در کشور در ابعاد مختلف بررسی کنیم اساسی‌ترین نیاز کشور تولید است در این میان اگر تولید رونق بگیرد باعث رونق اشتغال و کاهش بیکاری در کشور می‌شود.

وی بیان کرد: با تامین نیاز در داخل کشور اتکا به خارج از کشور به حداقل خواهد رسید و با رونق صادرات می‌توان با کشور‌های دیگر منافع مشترک ایجاد کرد.

کارشناس ارشد اقتصادی با بیان اینکه معنی عام تولید یعنی تقویت بنیان کشور گفت: اگر در سایه امنیت تولید انجام نگیرد امنیت به خطر خواهد افتاد و به عبارت دیگر تقویت تولید به تقویت امنیت منجر خواهد شد.

حق شناس با بیان اینکه موضوع مهمی همچون تولید باید با توجه به ابعادی همچون پشتیبانی و مانع زدایی تحقق یابد گفت: برای تقویت تولید راهکار‌های بسیاری از جمله بهبود فضای کسب و کار در اولویت است که در این میان لازم است تولید کننده بتواند پیش بینی کند که محصول او در چه زمانی به چه قیمتی قابل عرضه است و نوسانات نرخ ارز، سود بانکی و تورم باعث می‌شود تولید به معنای واقعی کلمه محقق نشود.

وی در خصوص موانع سد راه تولید گفت: موانع می‌تواند نرم افزاری باشد که از جمله آن می‌توان به نظام مالیاتی، نظام بانکی و بیمه‌ای و نظام کارگری اشاره کرد که هریک از این موارد می‌تواند مانعی سر راه تولید ایجاد کند.

کارشناس ارشد اقتصادی تصریح کرد: مانع از آن جهت که وقتی فرآیند‌ها طولانی شود تولید کننده نمی‌تواند در یک زمان معین و با قیمت معین کالای خود را عرضه کند و تحقق تولید با تاخیر انجام می‌شود.

حق شناس تاکید کرد: اگرقرار است تولید مورد توجه قرار گیرد از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باید پشتیبانی شود و در واقع موانع تولید رفع شود.

اگر از بنگاه‌های تجاری سوال شود بزرگترین مانع سر راه تولید چیست نظام تجاری را عنوان خواهند کرد که گا‌ها به دلیل تحریم‌ها و در یک سال اخیر به دلیل همه گیری کرونا در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده ایت و اگر این اخلال‌ها حذف شود و موتور تجارت روشن شود حتما موتور تولید نیز روشن خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری؛

«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

مدیرعامل بورس انرژی ایران عنوان کرد:

تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش تولید

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛

سال ۱۳۹۹، سال «جهش تولید»

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.