بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
۴ شرکت بورسی سیمانی زیرمجموعه
مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر گفت: شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر دارای ۴ شرکت زیرمجموعه شامل سیمان سپاهان، سیمان دشستستان، سیمان کردستان و سیمان شرق است که هر کدام نیز تعدادی شرکت زیرمجموعه دارند.
کد خبر : ۲۴۷۶۰۹
نویسنده :
مینا علیزاده

نشست خبری سغدیر+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت اظهار کرد: ۱۰۰ درصد از سهام شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری غدیر بوده و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر دارای ۴ شرکت زیرمجموعه شامل سیمان سپاهان، سیمان دشستستان، سیمان کردستان و سیمان شرق است که هر کدام نیز تعدادی شرکت زیرمجموعه دارند.



به گفته سلیمیان مدیریت هر ۴ شرکت با "سغدیر" بوده و ۱۰ درصد صنعت سیمان کشور متعلق به این ۴ شرکت است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سیمان ساروج نیز متعلق به "سغدیر" است، افزود: غیر از شرکت‌های تولیدی، ناوگان خیلی قوی با ۲۰۰ ماشین و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در هلدینگ سیمان غدیر انجام شده و در حال حاضر ظرفیت گروه هلدینگ غدیر ۸ میلیون تن در صنعت سیمان کشور است.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با اشاره اینکه با ورود به فرابورس مسیر رو به توسعه شرکت همچنان ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: در شرق کشور، بزرگ‌ترین کارخانه سیمان سفید کشور در مشهد را داریم که شامل دو خط یک میلیونی و یک خط ۳۰۰ هزارتنی است و بازار صادراتی خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیمان کردستان با ظرفیت یک میلیون تن در غرب فعالیت می‌کند که به عراق نیز صادرات دارد و ۵۳ درصد آن متعلق به "سغدیر" است.

سلیمیان توضیح داد: از سوی دیگر سیمان سپاهان جزو بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور بوده که ظرفیت سه میلیونی، ریل راه آهن و ایستگاه راه آهن دارد و یک سوم تولیدات آن نیز صادر می‌شود.

به گفته سلیمیان، پراکندگی شرکت‌ها امکان سوآپ سیمان را برای این مجموعه محیا کرده و برنامه آن در دست اقدام است.

وی افزود: "سغدیر " به لحاظ تولید عملیاتی، دومین شرکت در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.


مدیرعامل "سغدیر" با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کلینکر این مجموعه از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده بود، گفت: این رقم در سال ۹۹ به ۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تن رسیده است.

وی با اعلام اینکه در زمینه تولید کلینکر در بین شرکت‌های کشور رتبه دوم را داریم، ادامه داد: موجودی کلینکر یکی از اصلی‌ترین موضوعات در بخش موجودی مواد و محصولی استراتژیک است. استراتژی این است که کلینکر و موجودی‌ها حفظ شود تا برای شرایط سخت بتواند تولید داشته باشد.

به گفته سلیمیان، "سغدیر " برای ۷۲ روز موجودی کیلینکر راحفظ کرده در حالی که میانگین کل کشور ۳۸ روز است و ۱.۵ میلیون تن موجودی دپوی استراتژی کلینکر در این مجموعه محقق شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
زمان بازارگردانی
با اعلام شرکت فرابورس ایران؛

زمان بازارگردانی " ارفع " تمدید شد

درج نماد معاملاتی
شرکت کشاورزی و دامپروی جهان اعلام کرد؛

درج نماد معاملاتی " زفجر " در بازار دوم فرابورس

در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس؛

"سیناد" به روش مبتنی بر حراج بازارگردانی می شود

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.