بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
اصلاح قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار بررسی می شود
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با پیگیری‌های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.
کد خبر : ۲۴۹۹۴۴
نویسنده :
مینا علیزاده

مجید عشقی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اصلاح قیمت خودرو اظهار کرد: با پیگیری‌های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.



وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی سازمان بورس، نظارت بر ناشران است، افزود: ناشران شرکت‌هایی هستند که در سازمان بورس پذیرفته شده اند، این شرکت‌ها باید اطلاعاتشان در بازار سرمایه به صورت شفاف اعلام شود.

عشقی درباره نماد‌های بسته شده خودروها، افزود: این نماد‌ها تا زمانی که اطلاعیه شفافی درباره اثرات این تصمیم‌ها بر روی سودآوری شرکت‌ها اعلام نکنند، بسته می‌مانند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: در پی انتشار اطلاعیه اصلاح قیمت خودرو، نماد شرکت‌های اصلی که این اطلاعیه را دادند، در روز چهارشنبه (۱۹ آبان) قبل از معاملات بسته شد تا شرکت‌ها شفاف سازی کنند و اطلاعات تکمیلی را ارایه دهند.

عشقی با بیان اینکه اعلام حذف قیمت گذاری دستوری سه شنبه گذشته (۱۸ آبان) باعث خوش‌بینی در بازار شد و اثر مثبتی در سایر سهم‌ها داشت افزود: پنج شنبه ۲۰ آبان به واسطه اختلاف نظری که درباره نحوه اجرای سیاست حذف قیمت گذاری دستوری ایجاد شد این اطلاعیه ملغی و روز شنبه به دلیل ملغی شدن این سیاست، بازار سرمایه منفی شد.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: سیاست دولت در بلندمدت پرهیز از قیمت گذاری دستوری است این سیاست بار‌ها توسط رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت اعلام شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز بازار شرایط عادی خود را پیدا کرد، اما تاثیر این سیاست اثر یک یا دو روزه بر بازار گذاشت.

وی بیان کرد: سیاست بلندمدت این است که از سیاست گذاری دستوری فاصله بگیریم تا شرکت‌ها بتوانند سودآوری بلندمدتی داشته باشند.

عشقی گفت: خیلی از صنایع مانند فولاد و پتروشیمی شامل قیمت گذاری دستوری نیستند، در برخی از صنایع شاهد قیمت گذاری دستوری هستیم که سیاست کلی دولت این است که قیمت گذاری دستوری برداشته شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آقای وزیر، چرا دروغ می گوئید؟!
در جلسه علنی مجلس مطرح شد؛

آقای وزیر، چرا دروغ می گوئید؟!

توزیع سود نقدی همه شرکت ها از طریق سجام به زودی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

توزیع سود نقدی همه شرکت ها از طریق سجام به زودی

قول متولی بازارسرمایه برای سبزی بازار: همین امروز
متولی بازارسرمایه سخن از حفاظت سرمایه گفت؛

قول متولی بازارسرمایه برای سبزی بازار: همین امروز

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
وقتی می گوییم قیمت گذاری دستوری ! خوب آنطرف هم میلیونها مصرف کننده خودرو هستن ! خب چه تضمینی موجوده که قیمت خودرو ثابت باشه ! چه قدر باید مصرف کننده با گرانی خودش را تطبیق بده ، حواله های بدون سود مشارکت چه گناهی کردن یعنی تنها روش کنترل اینه که قیمتها آزاد باشه اونطرف جواب بازار آزاد قانون ستیز رو چگونه می دهند! آیا میشه اصلا ! بین اینهمه راه حل تئودیک و علمی آخرش به این نتیجه  برسیم که خودرو خودشو برسونه به بازار آزاد اینکه جلوی اینهمع بازار آزاد و دلال شما التزاما و نهایتا به روش غلطه و موج غلطه اکی بدید ! خب یعنی نظارت قیمتی افول داشته باشه مقابل یکعده نمایشگاه دار اوباش بیسواد!! برای بخش مدیریتی اصلا زشته !! دو خودرو ساز افزایش سرمایه دادن ، من فکر می کنم جایی در دنیا وجود نداشته باشه سهمی مثل خودرو نزدیک یک تریلیون برگه سهم داشته باشه ! خب استفاده این پوئن چیه الان آیا ایران خودرو واقعا از افزایش سرمایش استفاده می کنه آیا سایپا از امتیاز افزایش سرمایش استفاده می کنه ! پس چرا قیمت ها میل داره به سمت پایین ! بورس اینع اصلش نه که مردم گرونی خودرو را با تطابق بازار آزاد بپردازن به یکسری بی ادب فحاش دلال و نمایشگاه دار به کمپانی خب فرق کمپانی و بازار آزاد چیه واقعا هر دوره گرانی اعمال میشه الان حوالع های یکساله صبر کردن نه ماهه صبر کردن شش ماه اصلا یک ماه نظارت بازارها باید تقویت بشه ، این واقعا درست ،نیست ، چی باید گفت آخه ! خب معلومه بابا خسته شدیم دیگه ! الان میلیارها اوراق سهام خودرو سازها بعد افزایش سرمایه در عمل پرته (perth) و داره درجا میزنه ! خب این افزایش سرمایع ها فایده ش چیه واقعا ، یعنی دلال و نمایشگاه دار زورش به دولت و مدیریت بورسی بچربه ، چرا باید آخه اصلا طوری بشه ، اینطور تلقی کنیم که راحتم بیان در فضای مجازی به مردم فحاشی کنند ، تمسخر کنند ، روا نیست این رفتار غیر اخلاقی به خود شما مسئولین محترم دارن اهانت میکنند و سمت و سوی بازارم به میل این افراد میچرخه
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.