فرآیندمحوری از ارکان مهم تعالی سازمانی
بورس نیوز: محمد اسدی، مدیر سیستم ها، برنامه و بودجه شرکت گل گهر اظهار کرد: شرکت معدنی و صنعتی گلگهر در سال ۱۳۹۳ پروژه «شناسایی و تدوین فرآیندهای کسبوکار» را تعریف و بر اساس مدل مرجع «APQC» شناسنامه فرآیند و جریان گردش کار برای هر یک از فرآیندها شناسایی و تدوین شده است.
وی ادامه داد: در نظام مدیریت فرآیندی شرکت معدنی و صنعتی گلگهر، برای تمامی فرآیندها شناسنامهای بر اساس نمودار «SIPOC» شامل مالک، تأمینکننده، ورودی، فعالیتها، خروجی، مشتری و شاخصها تهیه شده است.
اسدی تاکید کرد: در شرکت گلگهر برای تمامی فرآیندها، شاخصهای عملکردی در قالب برنامهریزی عملیاتی تعریف شده است و مالکین فرآیندها براساس دوره زمانی سه ماهه، مسئولیت پایش فرآیندهای خود (برنامههای عملیاتی) را بر عهده دارند. نتیجه اندازهگیری شاخصها تحلیل و در جلسات درونواحدی مورد بررسی قرار میگیرند. سپس برخی از این نتایج و تحلیلها بر حسب ضرورت در جلسات شورای معاونین شرکت ارائه و پروژههای بهبود مورد نیاز برای فرآیندها تعریف میشوند.
مدیر سیستم ها، برنامه و بودجه گل گهر ادامه داد: در شرکت گلگهر برای بهبود و نوآوری فرآیندهای سازمانی رویکردهایی اتخاذ و جاریسازی شده است که از جمله این رویکردها میتوان به نظام بهبود شش سیگما، نظام پیشنهادها، سیستم مدیریت آراستگی، بروزرسانی برنامههای عملیاتی واحدها بر حسب نیاز و ضرورت، تعریف پروژههای تحقیقاتی با دانشگاهها و مراکز پژوهشی اشاره کرد.
لازم به ذکر است، در سال ۱۴۰۰ شرکت گل گهر جهت پیشبرد یکپارچه سیستمهای مختلف جاری در سازمان اقدام به پیاده سازی مدل تعالی سازمانی کرد و در همین راستا موفق به کسب تقدیر نامه ۴ستاره در سطح جایزه ملی تعالی سازمانی شد.