بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
هدف از ایجاد پورتال ایجاد بستر تعامل پویای کارمندان با یکدیگر
سازمان‌ها برای برقراری ارتباطات درون سازمان و به اشتراک گذاشتن محتوی از روش‌های گوناگونی مانند نصب بولتن، شبکه‌های اجتماعی، پیامک و... استفاده می‌کنند، یکی از ابزار‌های کارآمد در این خصوص پورتال‌های درون سازمانی (Portals) یا اینترانت (Intranet) می‌باشد، پورتال سازمانی معمولاً یک نرم افزار مبتنی بر وب برای یکپارچه سازی اطلاعات و محتوی، افراد و دسترسی‌ها در داخل سازمان و شرکت است.
کد خبر : ۲۶۵۶۰۶

هدف از ایجاد پورتال ایجاد بستر تعامل پویای کارمندان با یکدیگر

بورس نیوز: مهدی احمدی (مدیر واحد فناوری اطلاعات فولاد سنگان) اظهار کرد: با راه اندازی پورتال سازمانی داده‌ها ومحتوی‌ها دسته بندی برای همه بخش‌ها در دسترس قرار گرفته و همچنین جهت تسهیل و اجرای فرآیند‌های درون سازمانی و دسترسی یکپارچه به همه سیستم‌های اطلاعاتی از یک سکوی واحد کمک شایانی خواهد کرد.

احمدی در خصوص نحوه راه اندازی و امکانات این سیستم افزود: اخیراً در شرکت فولاد سنگان فاز یک پروژه پیاده سازی پورتال درون سازمانی با کمک شرکت مهندسی ایریسا به اتمام رسیده و نسخه اولیه در دسترس همکاران گرامی قرار گرفته و کلیه همکاران می‌توانند: مشاهده اطلاعیه‌های عمومی، ورود به سایر سیستم‌های اطلاعاتی شامل IS-Suite، اتوماسیون اداری فرزین، مدیریت پروژه (سامیکس)، دسکتاپ مجازی (VDI)، نرم افزار سازمانی پوپک، سامانه اطلاعاتی مدیریت آموزش (ایده)، سامانی اطلاعاتی مدیریت عملکرد (ایده)، سامانه اطلاعاتی مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM)، سامانه خدمات هتلینگ (آسا)، میز خدمت فناوری اطاعات (SDP) از درگاه پرتال سازمانی دنبال نمایند.

مدیر فناوری اطلاعات فولاد سنگان یادآور شد: این سیستم در حال توسعه بوده و در آینده نزدیک امکانات دیگر به آن اضافه خواهد شد و گفتنی است هم اکنون امکان مشاهده شماره تلفن سازمانی افراد، امکان آگاهی از وضعیت حضور یا عدم حضور افراد در سازمان جهت برقراری ارتباط تلفنی و تماس و امکان دسترسی به سامانه اطلاعات فردی و مشاهده ورود و خروج، قراراداد، رزرو غذا و.. از دیگر امکانات قابل دسترس می‌باشد.

وی با اشاره به هدف از ایجاد پورتال مربوطه عنوان کرد: هدف از ایجاد پورتال ایجاد بستر تعامل پویا و موثر کارمندان با یکدیگر و ارکان سازمان و مدیران می‌باشد و از طرفی فرآیند جستجوی اطلاعات آسان شده، زیرا کارکنان از طریق درگاهی که اطلاعات تجاری و برنامه‌های کاربردی را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند با یکدیگر تعامل داشته و سازمان نیز کلیه محتوی و موضوعات مرتبط شامل اعلامیه ها، اطلاعیه ها، بخش نامه ها، قوانین و مقررات، الزامات و … را در قالب، متن، تصویر، مولتی مدیا را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: پرتال‌های سازمانی می‌توانند با هدف مدیریت فرآیند‌های کاری داخلی استفاده شوند و امکان ضبط و نمایش تمام داده‌ها را برای شما در یک مکان فراهم آورده و در نتیجه گردش کار سازمان ساده‌تر و بهینه‌تر خواهد شد.

احمدی در پایان از نکات و موارد بااهمیت در استقرار پورتال سازمانی گفت و یادآور شد: ایجاد بستر امن و داخلی برای ارتباط درون سازمانی، دروازه ورود به سایر سیستم‌های سازمانی از جمله سیستم‌های اطلاعاتی، دبیرخانه، پرسنلی، امکان مشاهده لیست پرسنل به همراه شماره تماس آن‌ها (۱۱۸ سازمانی) و اطلاع از وضعیت حضور جهت تماس، امکان به اشتراک گذاری اطلاعیه و موضوعات با اهمیت و اطلاع رسانی به موقع، دریافت بازخورد و نظرات همکاران در موضوعات مختلف، یکپارچه سازی بستر‌های ارتباط و… از نکات بااهمیت در استقرار این پرتال بوده که انشالله موجب افزایش بهره وری در حوزه‌های متفاوت گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر