بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان گفت: پروژه‌ نیروگاه بادی را در دست اقدام داریم که در مراحل اخذ مجوز مربوط به واگذاری زمین است. امیدواریم این مساله حل شود که یک پروژه ۲۰۰ مگاواتی است.
کد خبر : ۲۶۹۷۸۱
نویسنده :
مینا علیزاده

نیروگاه بادی 200 مگاواتی در دست اقدام/ آهن اسفنجی ارزش تولید را دو برابر می کند

حسین بهمن زاده، معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان درخصوص اقدامات زنجیره ارزش این شرکت در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: آهن اسفنجی می‌تواند هزینه حمل و نقل گندله را ذخیره کند. از طرف دیگر ارزش آفرینی که در آهن اسفنجی وجود دارد می‌تواند ارزش تولید را دوچندان کند.

وی درباره تامین انرژی در فصل تابستان افزود: در موضوع تامین انرژی پروژه‌ نیروگاه بادی را در دست اقدام داریم که در مراحل اخذ مجوز مربوط به واگذاری زمین است. امیدواریم این مساله حل شود که یک پروژه  ۲۰۰ مگاواتی است. برای کوتاه مدت نیز نیروگاه‌های کوچک مقیاس در دستور کار داریم که امیدواریم در مدت زمان یک سال این موضوع را به سرانجام برسانیم.

بهمن زاده در این باره ادامه داد: انتظاری که از دولت و مسئولان داریم این است که قطعی‌های برق مداوم نباشد. محدودیت ما را دچار مشکل می‌کند، اما قطعی کامل خط تولید را دچار مشکل می‌کند. به عنوان مثال اگر در ۱۰۰ مگاوات مصرف با ۵۰ درصد محدودیت مواجه باشیم، می‌توانیم تولید گندله داشته باشیم. با توجه به ذخیره سازی که برای کنسانتره انجام دادیم می‌توانیم از دوره محدودیت برق عبور کنیم. انتظارمان این است که با اعمال محدودیت‌ها بخشی از تولید ما بتواند فعالیت خود را ادامه دهد.

معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان درخصوص نوسانان نرخ ارز بیان کرد: ثبات بازار قطعا تصمیم گیری را بهتر خواهد کرد. نوسانات ارز در تغییر تامین مواد اولیه، تغییر نرخ‌های مربوط به تجهیزات، نگهداری و هزینه‌های تولید باعث می‌شود که پیمانکاران و تامین کنندگان هر روز دچار نقصان شده و وارد چالشی به عنوان تعدیل قیمت و نرخ‌ها شوند که این تصمیم گیری را هم برای ما و هم برای تامین کنندگان دشوار کرده است. بهترین حالت این است که در شرایط تثبیت قرار گیریم نه نوسان.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.