بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۶ خرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۶ خرداد ۱۴۰۲
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۷۰۲۳۱

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 14 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به رشد بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً خودرویی ها و بانکی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۶ خرداد ۱۴۰۲

بهمن فلاح: با توجه به کاهش ارزش معاملات و روند نزولی قیمت دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی ( سفر پادشاه اردن ) به نظر می رسد هفته دوم خرداد بازار همراه با احتیاط بیشتری باشد .

 

محمد باقر خادمی: بازار در حال طی کردن اصلاح زمانی می باشد و ممکن است در هفته های پیش رو نیز ادامه دار باشد اما این اصلاح کوتاه مدت خواهد بود. 

 

هلن عصمت پناه: شاخص کل مد نظر تحلیل بنده نیست و آن را معیار ارزیابی بازار و نمادها نمیدانم لذا کلیت بازار در حالت متعادل رو به مثبت قرار خواهد داشت
فصل مجامع هست و نمادهای با بنیاد و امن با ریسک پایین و تقسیم سود نقدی خوب مورد نظر تحلیلگران است
فضای سرمایه گذاری از فضای درآمد زایی در این بازار تفکیک شده و نقدینگی با تحلیل دقیق  وارد این نمادها در راستای شرکت در مجامع می شود، فضای این روزهای بازار جای نوسان و سودهای کوتاه مدت نیست چرا که نمادهای پر پتانسیل راه خود را از روند شاخص جدا میکنند و عملکرد آن ها بر اساس رشد حجم فروش با وجود ریسک های سیستماتیک کشور سنجیده خواهد شد، از این شاخه به آن شاخه پریدن ریسک سهامدار را افزایش میدهد لذا با توجه به بهره وری شرکت و سودآوری امن شرکت ها یا حداقل حفظ حاشیه سود آن ها، انتخاب چند نماد قوی در پرتفوی ایمن تر است

 

هابیل خاوری: ادبیات و تحلیل فیک و بی پایه اساس در بازار فراوان است، به کررات گفته ام که سهام دلاری و غیردلاری در بازار معنایی ندارد،(چگونه نوسانات روزانه نرخ ارز را به تابلوی TSE مرتبط میکنید؟؟؟)
سهام برجامی و غیر برجامی در بازار معنایی ندارد، در تعجبم که خیل عظیمی از به اصطلاح اساتید بازار در تحلیل ادعای فراروان دارند ولی از طرفی بدون حتی یک برآورد آماری دم از کورلیشن بین متغیر های اثر گذار بر بورس میزنند آن هم بدون هیچ پشتوانه علمی!!!!

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات بالای 10 همت بود و خروج پول 120 میلیارد تومانی به ثبت رسید و حجم معاملات 15/5 میلیارد برگ سهم و از طرفی سرانه خرید حقیقی مثبت ، می توان گفت روز معاملاتی گذشته یکی از پر عرضه ترین روزهای بازار در یک ماه اخیر بوده است، اگر بی پرده بخواهیم صحبت کنیم، بازار بر لبه تیغ در حال گام برداشتن است، و با سناریو های مختلفی روبروست و هر لحظه ممکن است به هر طرف (مثبت یا منفی) حرکت کند.
اما چیزی که در برهه زمانی فعلی با آن روبرو هستیم 4 سناریو تقریبا هم شکل برای شاخص کل میباشد، که تمامی سناریو ها گویای این مطلب است که در اواسط موج B هستیم و مادامی که شاخص کل به بالای سطح 2 میلیون و 450 هزار واحد نفوذ و تثبیت نکند میتوان انتظار موج C نزولی با هدف کف 2.100 را داشت. در هفته گذشته بازار بیشتر نوسانی بود که فاکتور نوسانی بودن از مهمترین خاصیت های موج B است، و به عبارتی صرف زمان و نوسانات زیاد را میتوان به خاصیت این موج ارتباط داد.

 

نوید سالک: از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه در هفته پیش رو می توان به تعاملات دیپلماتیک پیرامون مسایل هسته ای با کشورهای منطقه از جمله عمان و اختلاف نظر میان دولت و مجلس در خصوص نرخ تسعیر ارز صنایع اشاره کرد. در واقع به نظر می رسد برآیند این اخبار همراه با ثبات نسبی ایجاد شده در بازار آزاد ارز، منجر به متعادل شدن بازار سرمایه در هفته پیش رو شود.


مجتبی دیبا: رفتار دلار و خبرهای سیاسی میتونه وزن حرکتی را مشخص کنه

 

احسان خورشیدی: پیشبینی میشود بازار هفته آتی هم ساید و خنثی باشد و از میانه های خرداد به بعد بعد از دریافت توان لازم و دست به دست شدن سهام به رشد خود ادامه دهد .

 

سمیه صفری: با توجه به اینکه تعداد زیادی از سرمایه گذاران در سود هستند و تمایل دارن سود خود را سیو کنند فشار فروش اندکی افزایش خواهد داشت، البته که از تاثیرات تصمیمات ناگهانی مجلس و دولت نیز نمیشود غافل شد و در مقطع کنونی باوجود گزارشات عملکردی خوب شرکت ها انتظار می رود که تقاضا همچنان در بسیاری از تک نمادهایی از صنایع قطعه ساز، غذایی و زراعی وجود داشته باشد.


سهیلا نقی پور: باتوجه به کاهش قیمت دلار و ورود پول حقیقی به بازار سهام و ارزش معاملات خوبی که در هفته گذشته بود این هفته بازاری نسبتا متعادل مثبت را خواهیم داشت 

 

آیدین علایی: به احتمال زیاد شاهد واکنش منفی بازار به کاهش نزخ ارز و هم چنین کاهش قیمتهای جهانی خواهیم بود

 

حسین ارجلو: شاخص با شیب ملایم صعودی خواهد بود

 

سیاوش وکیلی: با عنایت به اعلام خبر سفر قریب الوقوع سلطان عمان به ایران و خوش بینی به گشایش های ارزی و تسهیل در تعاملات بین المللی انتظار میرود بخشی از سهام با رشد و تقاضا مواجه باشند اما عرضه ها نیز در بازار وجود دارند و از طرف دیگر نرخ آزاد ارز بعنوان متغیر شاهد تداوم یا عدم تداوم این روند را نشان خواهد داد

 

ندا کریمی: بازار پس از اصلاح شدید در میانه های اردیبهشت، روند صعودی آرامی را در پیش گرفته است. قیمت دلار مبنا برای شرکت ها با نامه مجلس در حال تغییر از ۲۸.۵ هزار تومان به نرخ حدود ۴۰ هزار تومان است. این موضوع می تواند خبر خوبی برای پالایشی ها باشد. در کنار این موضوع شاهد گزارش های ماهانه مناسب در گروه ها مختلف و گزارش ۱۲ ماهه خوب در گروه بانکی هستیم.

 

پیام الیاس کردی: تک سهم ها

 

احسان خاتونی: طی هفته گذشته بازار سهام سعی داشت خوب شروع کند اما نتوانست و درگیر عرضه ها شد؛ عرضه ها بخصوص در نمادهای به اصطلاح دلاری بیشتر بود؛ چرا که بار دیگر زمزمه های احیای برجام شنیده می شود. اما مهمترین اتفاقی که هفته گذشته رخ داد تایید و تکذیبها در خصوص حذف ارز 28500 تومانی بود که باعث سردرگمی بازار شد. این سردرگمی با اخبار ضد و نقیض برجام تقویت شد و به نظر می رسد این هفته نیز این شرایط تداوم داشته باشد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
شاخص. .مسئولین اقتصادی و بورسی .
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.